Agfa-Gevaert analyseert opties voor het ondernemingsmodel van Consumer
Imaging
Persbericht
Mortsel (België), 31 mei 2004 (17.40 uur CET)
In het licht van de onzekerheden die de Consumer Imaging markten
kenmerken heeft Agfa-Gevaert reeds vroeger bekendgemaakt dat het de
bedoeling heeft om Consumer Imaging als een afzonderlijke eenheid te
leiden om met de grootst mogelijke flexibiliteit op de snel
veranderende omstandigheden te kunnen inspelen. Deze geplande
verzelfstandiging van Consumer Imaging zal volgens de gebruikelijke
informatie- en consultatieprocedures met de sociale partners verlopen.
Deze procedure zal in de loop van de volgende weken worden aangevat.
Vooral de vooruitzichten voor film worden beïnvloed door de
versnellende omschakeling naar de digitale fotografie. Deze voor Lab
Equipment en fotopapier daarentegen zijn gunstiger vanwege de
blijvende vraag naar hoogkwalitatieve afdrukken van digitaal genomen
beelden. De recente en succesvolle introductie van het digitale
industriële fotolab en het minilab d-lab.1, waarvoor een aanzienlijk
orderboek bestaat, bevestigen deze diagnose.
Bijgevolg wordt nu in detail onderzocht hoe het ondernemingsmodel het
best kan worden gestructureerd om van Consumer Imaging een
cash-generende activiteit te maken. Dit houdt ook in dat alle
beschikbare strategische opties worden geanalyseerd, een oefening
waarvoor Goldman Sachs optreedt als adviesverlenende bank.
Agfa-Gevaert verwacht dat deze analyse tegen het einde van de zomer
zal zijn afgerond. Iedere keuze zal gebaseerd zijn op de belangen van
de klanten, personeelsleden en aandeelhouders.
Voor meer informatie :
Agfa-Gevaert
Anne Vleminckx
Directeur Corporate Communication
tel. ++32 (0)3/444.5927
©1995-2004 Agfa-Gevaert Group. All rights reserved.Legal information.
Agfa-Gevaert Group