Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
VAKANTIEBEURS.NL GROOTSTE ONAFHANKELIJKE VAKANTIE-INFORMATIEPORTAL
Lancering vernieuwde site met consumentencampagne
Purmerend, 1 juni 2004 - Sinds de introductie in november 2003 is
Vakantiebeurs.nl uitgegroeid tot de grootste onafhankelijk
vakantie-informatieportal van Nederland. Als verlenging van de jaarlijkse
beurs kunnen consumenten op de portal informatie van betrouwbare
reisorganisaties bekijken en vergelijken. Inmiddels nemen bijna 50
professionele reisorganisaties deel aan Vakantiebeurs.nl en presenteren zij
hun aanbod via de reis-wizard aan de bezoekers van de site.
Vakblad voor eventmarketing BenE beoordeelde Vakantiebeurs.nl in mei 2004
ten opzichte van andere evenementen-sites als AutoRAI.nl, Hiswa.nl, Idols en
Vrienden van Amstel als beste multimediaplatform. De afgelopen zeven maanden
is de site ruim gemiddeld 70.000 keer per maand bezocht en hebben
tienduizenden mensen zich geabonneerd op de nieuwsbrief. Circa 25% van deze
abonnees hebben een profiel met vakantievoorkeuren aangemaakt waardoor zij
zeer gericht informatie kunnen zoeken en ontvangen via gepersonificeerde
e-mails.
Website vernieuwd
Om de positie van grootste vakantie-informatieportal verder uit te bouwen
heeft Vakantiebeurs.nl na een evaluatie van de eerste zes maanden de site
opnieuw ingericht. Zo is de zoek engine verder geoptimaliseerd en zijn een
aantal verbeteringen doorgevoerd die de navigatie en leesbaarheid van de
site sterk verbeteren. De komende periode zullen meer reisorganisaties
deelnemen en de aangeboden informatie nog completer maken. Om de
mogelijkheden van de site als advertentieplatform verder te
professionaliseren is een samenwerking aangegaan met ad pepper media.
Wedstrijd en communicatiecampagne
In samenwerking met haar founding mediapartners, Sky Radio en Metro,
organiseert Vakantiebeurs.nl samen met Sudtours Vliegvakanties, al jarenlang
de door de reisbranche als meest vriendelijke en flexibele touroperator
verkozen, een wedstrijd waarbij consumenten een geheel verzorgde reis naar
Portugal kunnen winnen, inclusief kaartjes voor de EK-voetbalwedstrijd
Nederland-Duitsland. Via een campagne met inzet van radio, print en internet
zal deze wedstrijd tussen 2 en 10 juni onder de aandacht van de doelgroep
gebracht worden.
Vakantiebeurs.nl is een initiatief van VNU Exhibitions & Media en
interactief communicatiebureau Webxpose en is te vinden op
http://www.vakantiebeurs.nl
---
Noot voor de redactie /