Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

VAKANTIEBEURS.NL GROOTSTE ONAFHANKELIJKE VAKANTIE-INFORMATIEPORTAL

Lancering vernieuwde site met consumentencampagne

Purmerend, 1 juni 2004 - Sinds de introductie in november 2003 is Vakantiebeurs.nl uitgegroeid tot de grootste onafhankelijk vakantie-informatieportal van Nederland. Als verlenging van de jaarlijkse beurs kunnen consumenten op de portal informatie van betrouwbare reisorganisaties bekijken en vergelijken. Inmiddels nemen bijna 50 professionele reisorganisaties deel aan Vakantiebeurs.nl en presenteren zij hun aanbod via de reis-wizard aan de bezoekers van de site.

Vakblad voor eventmarketing BenE beoordeelde Vakantiebeurs.nl in mei 2004 ten opzichte van andere evenementen-sites als AutoRAI.nl, Hiswa.nl, Idols en Vrienden van Amstel als beste multimediaplatform. De afgelopen zeven maanden is de site ruim gemiddeld 70.000 keer per maand bezocht en hebben tienduizenden mensen zich geabonneerd op de nieuwsbrief. Circa 25% van deze abonnees hebben een profiel met vakantievoorkeuren aangemaakt waardoor zij zeer gericht informatie kunnen zoeken en ontvangen via gepersonificeerde e-mails.

Website vernieuwd
Om de positie van grootste vakantie-informatieportal verder uit te bouwen heeft Vakantiebeurs.nl na een evaluatie van de eerste zes maanden de site opnieuw ingericht. Zo is de zoek engine verder geoptimaliseerd en zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd die de navigatie en leesbaarheid van de site sterk verbeteren. De komende periode zullen meer reisorganisaties deelnemen en de aangeboden informatie nog completer maken. Om de mogelijkheden van de site als advertentieplatform verder te professionaliseren is een samenwerking aangegaan met ad pepper media.

Wedstrijd en communicatiecampagne
In samenwerking met haar founding mediapartners, Sky Radio en Metro, organiseert Vakantiebeurs.nl samen met Sudtours Vliegvakanties, al jarenlang de door de reisbranche als meest vriendelijke en flexibele touroperator verkozen, een wedstrijd waarbij consumenten een geheel verzorgde reis naar Portugal kunnen winnen, inclusief kaartjes voor de EK-voetbalwedstrijd Nederland-Duitsland. Via een campagne met inzet van radio, print en internet zal deze wedstrijd tussen 2 en 10 juni onder de aandacht van de doelgroep gebracht worden.

Vakantiebeurs.nl is een initiatief van VNU Exhibitions & Media en interactief communicatiebureau Webxpose en is te vinden op http://www.vakantiebeurs.nl


---

Noot voor de redactie /