REMCO DE BOER COMMUNICATIE
Technology Review: wereldwijd technologieplatform in Nederland
Nederland na China, Duitsland en Italië het vierde land buiten de
USA met een eigen editie van MIT's Technology Review
Diemen, 2 juni 2004 - Vandaag is het eerste nummer van de
Nederlandstalige editie van Technology Review verschenen, het
gezaghebbende 'magazine of innovation' van het Massachusetts
Institute of Technology (MIT). Nog dit jaar zullen meer dan 100.000
Nederlandse 'captains of industry', directieleden en technisch
managers kennismaken met een blad dat al meer dan een eeuw
laat zien hoe je met nieuwe technologie geld kunt verdienen.
Tegelijkertijd is het een platform om Nederlandse technologische
kennis wereldwijd onder de aandacht te brengen.
Technology Review geeft de lezer een wereldwijde blik op
cutting-edge technologieën van nu, en vertaalt deze naar de
businessmogelijkheden van morgen. Begonnen in 1899 als
alumnitijdschrift van het prestigieuze Massachusetts Institute of
Technology (Cambridge, USA) is het in 1998 gerestyled tot
onafhankelijk consumententijdschrift. En met succes: sinds de
herlancering is de oplage verdrievoudigd naar meer dan 315.000
exemplaren en won het blad zeventien prijzen. Gecombineerd met
onder andere evenementen, nieuwsbrieven en online-producten
bereikt Technology Review maandelijks meer dan 2,5 miljoen
businessleaders. En vanaf vandaag dus ook in Nederland.
Wereldwijd platform voor Nederlandse kennis
Nederland is na China, Duitsland en Italië het vierde land buiten
de
Verenigde Staten met een eigen editie. Technology Review is dan
ook niet langer een puur Amerikaans tijdschrift. De
Nederlandstalige editie bevat naast eigen artikelen een selectie
uit
de Amerikaanse editie maar ook uit de Chinese, Duitse en
Italiaanse. Omgekeerd verschijnen Nederlandse artikelen in alle
andere edities. Met deze unieke formule heeft Nederland een
wereldwijd platform gekregen voor het etaleren van technologische
kennis. Nieuwe uitbreidingen aan dit platform staan op stapel in
Japan, Rusland, Hongarije en Zuid-Afrika.
Van kennis naar 'cash'
R. Bruce Journey, president en CEO van Technology Review Inc.,
over de internationale strategie: 'Wereldwijd trekken economieën
weer aan. Tegelijkertijd zien we dat nieuwe technologie zich steeds
sneller over de wereld verspreidt. Dit is dan ook hét moment om
Technology Review toegankelijk te maken voor business-leaders
over de hele wereld. De Nederlandstalige editie is hierin een
belangrijke stap.'
Erwin van den Brink, de hoofdredacteur van de 'Dutch Edition': 'De
markt voor een blad als Technology Review is in Nederland
buitengewoon gunstig. Er wordt veel hoogstaand onderzoek
gedaan, maar de vergaarde kennis sijpelt te weinig door in het
zakencircuit; we slaan er onvoldoende munt uit. Een van de vier
werkgroepen van het Innovatieplatform zoekt nu naar oplossingen
om daar wat aan te doen. Ik zou zeggen: lees Technology Review.
Op een levendige en aanschouwelijke manier laten we zien hoe je
met nieuwe technologie geld kunt verdienen.'
Massachusetts Institute of Technology
Net als het blad is het Massachusetts Institute of Technology
inmiddels een A-merk. MIT is de meest prestigieuze universiteit op
het gebied van science and technology. De basis hiervoor werd in
1861 gelegd door William Barton Rogers, medeoprichter en eerste
president. Hij legde vanaf de eerste dag de nadruk op pragmatisme
en toepasbaarheid: onderwijs en onderzoek met als richtsnoer de
praktische toepassing in het dagelijks leven. MIT biedt vandaag de
dag plaats aan meer dan 10.000 studenten verdeeld over 27
afdelingen, programma's en divisies. Lezers van Technology
Review hebben direct toegang tot deze bruisende academische
elite.
Veen Magazines
Technology Review wordt in Nederland op de markt gebracht door
Veen Magazines BV, onderdeel van Veen Bosch & Keuning
Uitgevers, in samenwerking met Technology Review Inc. Andere
titels van Veen Magazines zijn De Journalist, Filosofie Magazine,
Historisch Nieuwsblad, De Ingenieur en Natuurwetenschap &
Techniek. Voor deze laatste twee had het bedrijf al een
syndication-agreement voor het gebruik van artikelen uit Technology
Review.
Reclamecampagne
De lancering vandaag tijdens een persbijeenkomst in Amsterdam is
ook het startsein voor een reclamecampagne waarmee het blad de
komende maanden bij meer dan 100.000 'captains of industry',
directieleden en technisch managers via gerichte verspreiding,
radiocommercials en advertenties onder de aandacht zal worden
gebracht. De belangrijkste doelgroep is het (top)management
binnen grote en middelgrote bedrijven met een hoog technologisch
karakter.
(Proef)abonnement
Het eerste nummer verschijnt in een oplage van 35.000 exemplaren
waarvan, 10.000 in de losse verkoop. In september verschijnt het
tweede nummer. Vanaf dat moment ligt Technology Review iedere
maand in de kiosk. De Nederlandstalige editie is ook te vinden op
internet: www.technologyreview.nl. Hier kunnen geïnteresseerden
vanaf vandaag kennismaken met het blad, een proefabonnement
aanvragen en - uiteraard - een abonnement nemen.