REMCO DE BOER COMMUNICATIE

Technology Review: wereldwijd technologieplatform in Nederland

Nederland na China, Duitsland en Italië het vierde land buiten de USA met een eigen editie van MIT's Technology Review

Diemen, 2 juni 2004 - Vandaag is het eerste nummer van de Nederlandstalige editie van Technology Review verschenen, het gezaghebbende 'magazine of innovation' van het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Nog dit jaar zullen meer dan 100.000 Nederlandse 'captains of industry', directieleden en technisch managers kennismaken met een blad dat al meer dan een eeuw laat zien hoe je met nieuwe technologie geld kunt verdienen. Tegelijkertijd is het een platform om Nederlandse technologische kennis wereldwijd onder de aandacht te brengen.

Technology Review geeft de lezer een wereldwijde blik op cutting-edge technologieën van nu, en vertaalt deze naar de businessmogelijkheden van morgen. Begonnen in 1899 als alumnitijdschrift van het prestigieuze Massachusetts Institute of Technology (Cambridge, USA) is het in 1998 gerestyled tot onafhankelijk consumententijdschrift. En met succes: sinds de herlancering is de oplage verdrievoudigd naar meer dan 315.000 exemplaren en won het blad zeventien prijzen. Gecombineerd met onder andere evenementen, nieuwsbrieven en online-producten bereikt Technology Review maandelijks meer dan 2,5 miljoen businessleaders. En vanaf vandaag dus ook in Nederland.

Wereldwijd platform voor Nederlandse kennis
Nederland is na China, Duitsland en Italië het vierde land buiten de
Verenigde Staten met een eigen editie. Technology Review is dan ook niet langer een puur Amerikaans tijdschrift. De Nederlandstalige editie bevat naast eigen artikelen een selectie uit
de Amerikaanse editie maar ook uit de Chinese, Duitse en Italiaanse. Omgekeerd verschijnen Nederlandse artikelen in alle andere edities. Met deze unieke formule heeft Nederland een wereldwijd platform gekregen voor het etaleren van technologische kennis. Nieuwe uitbreidingen aan dit platform staan op stapel in Japan, Rusland, Hongarije en Zuid-Afrika.

Van kennis naar 'cash'
R. Bruce Journey, president en CEO van Technology Review Inc., over de internationale strategie: 'Wereldwijd trekken economieën weer aan. Tegelijkertijd zien we dat nieuwe technologie zich steeds sneller over de wereld verspreidt. Dit is dan ook hét moment om Technology Review toegankelijk te maken voor business-leaders over de hele wereld. De Nederlandstalige editie is hierin een belangrijke stap.'

Erwin van den Brink, de hoofdredacteur van de 'Dutch Edition': 'De markt voor een blad als Technology Review is in Nederland buitengewoon gunstig. Er wordt veel hoogstaand onderzoek gedaan, maar de vergaarde kennis sijpelt te weinig door in het zakencircuit; we slaan er onvoldoende munt uit. Een van de vier werkgroepen van het Innovatieplatform zoekt nu naar oplossingen om daar wat aan te doen. Ik zou zeggen: lees Technology Review. Op een levendige en aanschouwelijke manier laten we zien hoe je met nieuwe technologie geld kunt verdienen.'

Massachusetts Institute of Technology
Net als het blad is het Massachusetts Institute of Technology inmiddels een A-merk. MIT is de meest prestigieuze universiteit op het gebied van science and technology. De basis hiervoor werd in 1861 gelegd door William Barton Rogers, medeoprichter en eerste president. Hij legde vanaf de eerste dag de nadruk op pragmatisme en toepasbaarheid: onderwijs en onderzoek met als richtsnoer de praktische toepassing in het dagelijks leven. MIT biedt vandaag de dag plaats aan meer dan 10.000 studenten verdeeld over 27 afdelingen, programma's en divisies. Lezers van Technology Review hebben direct toegang tot deze bruisende academische elite.

Veen Magazines
Technology Review wordt in Nederland op de markt gebracht door Veen Magazines BV, onderdeel van Veen Bosch & Keuning Uitgevers, in samenwerking met Technology Review Inc. Andere titels van Veen Magazines zijn De Journalist, Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, De Ingenieur en Natuurwetenschap & Techniek. Voor deze laatste twee had het bedrijf al een syndication-agreement voor het gebruik van artikelen uit Technology Review.

Reclamecampagne
De lancering vandaag tijdens een persbijeenkomst in Amsterdam is ook het startsein voor een reclamecampagne waarmee het blad de komende maanden bij meer dan 100.000 'captains of industry', directieleden en technisch managers via gerichte verspreiding, radiocommercials en advertenties onder de aandacht zal worden gebracht. De belangrijkste doelgroep is het (top)management binnen grote en middelgrote bedrijven met een hoog technologisch karakter.

(Proef)abonnement
Het eerste nummer verschijnt in een oplage van 35.000 exemplaren waarvan, 10.000 in de losse verkoop. In september verschijnt het tweede nummer. Vanaf dat moment ligt Technology Review iedere maand in de kiosk. De Nederlandstalige editie is ook te vinden op internet: www.technologyreview.nl. Hier kunnen geïnteresseerden vanaf vandaag kennismaken met het blad, een proefabonnement aanvragen en - uiteraard - een abonnement nemen.