Gemeente Twenterand
Campagne `Normen en Waarden'
`Het elftal van Twenterand' officieel van start
Zaterdag 5 juni is de campagne `Normen en Waarden' officieel van start
gegaan. Tijdens een feestelijk samengesteld programma, heeft
burgemeester Helmer Koetje de aftrap gegeven voor de campagne, die als
naam `Het elftal van Twenterand' heeft meegekregen. De aftrap van de
campagne vond plaats bij sporthal `De Stobbe' in Vroomshoop, waar
tijdens een zogeheten kraampjesmarkt verenigingen en instellingen hun
visie op het gebied van normen en waarden konden presenteren.
Winnaar logo
Voor de campagne konden kinderen uit de laatste groepen van de
basisschool en de eerste groepen van het voortgezet onderwijs een logo
ontwerpen. Het winnende logo is ontworpen door Martine Schoonderbeek
en Loes Schreurs. Het logo is een oog, dat als een zon getekend is,
met de wimpers als zonnestralen. De pupil in het oog is als hart
weergegeven. Jacquelien Kerkdijk, Manouk Julsing en Jesse Smelt kregen
een eervolle vermelding voor hun inzending.
Hieronder staat het winnende logo afgebeeld.
Logo campagne
2e verjaardag Twenterand
Tevens vierde de gemeente Twenterand op deze vijfde juni haar 2e
verjaardag. Naast de middagactiviteiten rondom de normen en waarden
campagne `Het elftal van Twenterand, was er 's avonds een feestelijk
programma met een optreden van de vier gezamenlijke harmonieën.
Tijdens deze avond is eveneens de eerste `Cultuurprijs Twenterand'
uitgereikt door wethouder Hidde Visser. De `Cultuurprijs Twenterand'
is gewonnen door de Vereniging Historisch Schouwspel Den Ham. De prijs
bestond uit een oorkonde en een cheque ter waarde van EUR.700,00. Het
bedrag moet door de winnaars worden besteed aan de cultuur in
Twenterand.