Gemeente Twenterand


Campagne `Normen en Waarden'

`Het elftal van Twenterand' officieel van start

Zaterdag 5 juni is de campagne `Normen en Waarden' officieel van start gegaan. Tijdens een feestelijk samengesteld programma, heeft burgemeester Helmer Koetje de aftrap gegeven voor de campagne, die als naam `Het elftal van Twenterand' heeft meegekregen. De aftrap van de campagne vond plaats bij sporthal `De Stobbe' in Vroomshoop, waar tijdens een zogeheten kraampjesmarkt verenigingen en instellingen hun visie op het gebied van normen en waarden konden presenteren.

Winnaar logo
Voor de campagne konden kinderen uit de laatste groepen van de basisschool en de eerste groepen van het voortgezet onderwijs een logo ontwerpen. Het winnende logo is ontworpen door Martine Schoonderbeek en Loes Schreurs. Het logo is een oog, dat als een zon getekend is, met de wimpers als zonnestralen. De pupil in het oog is als hart weergegeven. Jacquelien Kerkdijk, Manouk Julsing en Jesse Smelt kregen een eervolle vermelding voor hun inzending.

Hieronder staat het winnende logo afgebeeld.

Logo campagne

2e verjaardag Twenterand
Tevens vierde de gemeente Twenterand op deze vijfde juni haar 2e verjaardag. Naast de middagactiviteiten rondom de normen en waarden campagne `Het elftal van Twenterand, was er 's avonds een feestelijk programma met een optreden van de vier gezamenlijke harmonieën. Tijdens deze avond is eveneens de eerste `Cultuurprijs Twenterand' uitgereikt door wethouder Hidde Visser. De `Cultuurprijs Twenterand' is gewonnen door de Vereniging Historisch Schouwspel Den Ham. De prijs bestond uit een oorkonde en een cheque ter waarde van EUR.700,00. Het bedrag moet door de winnaars worden besteed aan de cultuur in Twenterand.