AutoRai

16-6-2004

Fiat Auto plust 4,6 procent in Europese registraties

In mei 2004, bereikte het marktaandeel van Fiat Auto in Europa (EU 15+EFTA) 7,4 procent. Dit betekent een stijging van 4,4 procent in vergelijking met het marktaandeel in mei 2003. Een significante stijging, zeker in vergelijking met andere Europese volumemerken. De totale Europese verkopen gaven een plus te zien van 1,1 procent.

Cumulatief bezien (januari tot en met mei 2004), zijn de Europese registraties van Fiat Auto gestegen met 4,6 procent in vergelijking met de eerste vijf maanden van 2003 (ter vergelijking: de Europese markt pluste met 2,8 procent). Een duidelijk signaal van het succes van de recent geĂŻntroduceerde nieuwe modellen van Fiat Auto in Europa.

Kijken we specifiek naar de 3 merken dan geeft mei 2004 het volgende beeld te zien:
Fiat: +5,7 procent / Lancia: +15,3 procent / Alfa Romeo: -7,7 procent.

In het felbevochten A-segment heeft Fiat twee modellen in de verkoop top-10, te weten de Fiat Panda (nr. 1 positie) en de Fiat Seicento (nr. 3). In het B-segment neemt de Fiat Punto een vierde plek in (8,7 procent in het segment), terwijl in het nieuwe compact-MPV segment de Fiat Idea de derde plek bezet.