Ingezonden persbericht


5dcb254.jpgPERSBERICHT

Nieuwe businessmodellen voor juridische informatiemarkt

Opvallend pleidooi voor samenwerking tussen juridische uitgevers

Weesp, 24 juni 2004 - De uitgeverij voor juridische informatie staat niet bepaald bekend om haar innovatieve en vooruitstrevende karakter. Door opvallende ontwikkelingen aan vraag- en aanbodzijde lijkt de tijd echter rijp voor juridische uitgevers om hun conservatisme te laten varen en met elkaar samen te werken op het gebied van elektronisch uitgeven. In een uitgebreid en sterk onderbouwd pleidooi geven de auteurs Lodders en Soetenhorst aan waar de juridische informatiemarkt de komende drie jaar naar toe moet gaan. De auteurs inventariseren daarbij alle knelpunten en schetsen de voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Het complete artikel bevat een aantal modellen voor het elektronisch uitgeven binnen de juridische informatiemarkt en wordt gepubliceerd in het juninummer van InCT, vakblad voor uitgeven, innovatie en ict.

Daarnaast bevat dit nummer van InCT onder meer interviews met Wim van Rooijen, directeur van Media Plaza; Rob Haans, directeur van WPG Uitgevers, een blik achter de schermen bij Sanoma Uitgevers, alles over het KPMG onderzoek De uitgever aan het woord en een column van Erik Hoekstra, Managing Director van VNU Business Publications. Het juninummer van InCT verschijnt op 29 juni a.s.

Over InCT5dcb269.jpg

Het vakblad InCT (spreek uit als 'inkt') richt zich op innovatie en ict-toepassingen bij uitgevers van boeken, tijdschriften en kranten en multimedia. InCT, een uitgave van de Rotterdamse uitgeverij Letter & Geest, maakt geen onderscheid tussen kleine, grote en corporate uitgevers en bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt. Aan de hand van cases, interviews, achtergrondartikelen en praktische toepassingen belicht InCT het grensvlak van automatisering, nieuwe media, innovatie en uitgeven.

Elk nummer van de kwartaaluitgave bevat een gebalanceerde mix over nieuwe media en uitgeefproducten als electronic paper, internet, cd-rom en dvd, maar ook over de automatisering van bedrijfsprocessen, zoals database publishing, mediumneutrale opslag, e-marketing, abonnementenadministratie en redactionele automatisering. Op de website van InCT (www.inct.nl) wordt wekelijks een nieuwsrubriek bijgehouden met relevante ontwikkelingen voor de doelgroep. Abonnees ontvangen maandelijks het InCT magazine, met nieuwe artikelen en de beste agenda voor het boeken en uitgeefvak.

De primaire doelgroep bestaat uit de innovator en beslisser binnen de uitgeverij en de hoofden van de marketing-, content- en ict-teams van algemene, educatieve, wetenschappelijke en corporate uitgeverijen in Nederland en België. Tot de secundaire doelgroep behoren de verschillende leveranciers van (ict-) producten en diensten en alle in ict-geïnteresseerden binnen de uitgeverij en daarbuiten.

Op 27 oktober 2004 organiseert InCT het eerste congres voor innovatief uitgeven en ict onder de titel: InCTspiratie, van inspiratie tot business case.

###


---