Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nieuwegein, 30 juni 2004

LIEFDE OP HET EERSTE GEZICHT ANNO 2004

SLECHTS 9% VAN DE VROUWEN GELOOFT HIERIN

PARSHIP, één van de grootste internationale online relatiebemiddelingsbureaus met bijna 700.000 leden, vraagt haar leden regelmatig hun mening op liefdesgebied. Bijna 1200 Nederlandse leden, mannen en vrouwen, gaven antwoord op de vraag of zij geloven in liefde op het eerste gezicht. Het vertrouwen in Cupido leeft bij 12% van de mannen en 9% van de vrouwen. Volgens hen schiet hij wel degelijk raak, en zien zij in een flits of het met de ander wat wordt. Het overgrote deel van de ondervraagde PARSHIP leden, namelijk 81% van de mannen en 86% van de vrouwen, is overtuigd van het belang van een eerste indruk, maar zegt daar meteen bij dat dit nog geen garantie is dat er daadwerkelijk een liefdesrelatie uit voortkomt. Volgens 7% van de mannen en 5% van de vrouwen is liefde op het eerste gezicht onzin.

Liefde op het eerste gezicht is een eeuwenoud menselijk fenomeen. Ooit begonnen bij Cupido die volgens de oude Griekse mythologie pijlen afschiet die mensen op het eerste gezicht verliefd maken. Al decennia vraagt de mens zich af of het echt bestaat. Zelfs wetenschappers hebben geprobeerd deze vraag te beantwoorden. Maar een sluitend antwoord is tot nu toe niet gevonden. Liefde op het eerste gezicht heeft eerder te maken met lust of fysieke aantrekkingskracht op het eerste gezicht. Iemands uitstraling of iemands bouw voorspellen niet dat je het ook samen kunt vinden in een huishouden. PARSHIP richt zich juist op mensen die niet alleen worden gedreven door fysieke aantrekkingskracht. Door middel van een wetenschappelijke persoonlijkheidstest stelt PARSHIP leden aan elkaar voor die een serieuze relatie zoeken.

Over PARSHIP
Parship is één van de grootste internationale online relatiebemiddelingsbureaus met bijna 700.000 leden. Parship is in 2001 in Duitsland gestart met haar unieke service, vervolgens is de service uitgebreid naar Oostenrijk en Zwitserland. In december 2003 is in Nederland de start gemaakt met Parship.nl. Parship werkt samen met diverse partners waaronder ook de Volkskrant, Trouw, Psychologie Magazine, Carp en Planet. Parship is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. In Nederland is Holtzbrinck tevens aandeelhouder van bol.com.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (