Ingezonden persbericht


AC Restaurants & Hotels Benelux vergroot productiviteit helpdesk met IBM Lotus Notes/Domino-oplossing van MINT

Reeuwijk, 5 juli 2004 - MINT, Nederlandse IT-specialist op het gebied van portal-technologie, heeft een call-registratiefunctionaliteit ontwikkeld voor de centrale helpdesk van AC Restaurants & Hotels Benelux. Met deze op IBM Lotus Notes/Domino gebaseerde applicatie kan de helpdesk van de restaurant- en hotelketen calls transparant registreren en eenvoudig volgen. Hierdoor zijn problemen efficiënter en doelgerichter op te lossen. De registratiefunctionaliteit vergroot de productiviteit van AC Restaurants & Hotels doordat de bedrijfsvoering op vestigingen minder hinder ondervindt van problemen en storingen adequaat worden opgelost.

AC Restaurants & Hotels kan met de nieuwe registratie-applicatie calls over problemen of storingen transparant opslaan in een Lotus Notes/Domino-database en eenvoudig opvragen. De tool is dusdanig gebruikersvriendelijk, dat iemand met weinig technische kennis op basis van een workflow-script de juiste vragen kan stellen om de call te registreren. Verder is het mogelijk problemen of storingen automatisch toe te wijzen aan medewerkers met de juiste specialistische kennis. De oplossing stelt bovendien het management in staat om rapportages te genereren. Op basis van deze gedetailleerde rapportages kan AC Restaurants & Hotels beleidsbeslissingen nemen om veelvoorkomende storingen voortaan te voorkomen of de helpdesk op de juiste wijze aan te sturen. Daarnaast krijgt het management automatisch e-mailnotificaties wanneer een call over tijd is.

"Met de IBM Lotus Notes/Domino-omgeving voor onze e-mailactiviteiten beschikken we over een krachtig en stabiel platform", zegt Bas van Ettekoven, ICT Manager Benelux van AC Restaurants & Hotels. "We zochten een partner waarmee we de functionaliteit van dit platform konden uitbreiden. MINT bleek onze eisen en wensen op het vlak van kosten en gebruikersvriendelijkheid op de beste wijze te kunnen vertalen in callcenter-functionaliteit. MINT denkt mee met onze bedrijfsactiviteiten. Dit blijkt onder andere uit hun voorstel om ook de middelenuitgifte van de afdeling Personeelszaken in onze omgeving te registreren."

"Het feit dat een vooraanstaande organisatie als AC Restaurants & Hotels voor ons kiest, onderstreept onze expertise en ervaring", zegt Marco Simons van MINT. "We zijn dan ook verheugd dat een dergelijk bekend bedrijf ons voor dit project heeft gekozen. We zijn ervan overtuigd dat dit het begin is van een langetermijnsamenwerking. Deze opvatting wordt ook door AC Restaurants & Hotels onderschreven; er zijn plannen ook andere projecten te gaan opzetten."

# # #

MINT
MINT is opgericht in 1994. Het bedrijf is specialist op het gebied van portal-technologie. MINT is één van de eerste partijen in Nederland die de uitgebreide mogelijkheden van Lotus Notes/Domino en later van IBM WebSphere Portal inzagen en investeerden in de bijbehorende kennis en vaardigheden. MINT biedt bedrijven op basis van deze en andere e-oplossingen grip op interne en externe informatie, zoals vergaarde kennis, procesinformatie en marktgegevens. MINT levert naast IBM Software-oplossingen en de daarbij behorende hoogwaardige dienstverlening ook deeloplossingen die voorzien in specifieke schakels in de work- en informatie-flow. Hierbij gaat het telkens om relatief laaggeprijsde applicaties die een hoog rendement opleveren. MINT is gevestigd in Reeuwijk.