Persbericht

Initiatief Villa DM en TAPPS zorgt voor eerste kwalitatieve e-mail database

Amsterdam 5 juli 2004 Een nieuw initiatief van Villa DM en TAPPS heeft geleid tot de verrijking van een omvangrijke e-mail database. Een bestand van ruim een miljoen e-mail adressen, samengesteld uit e-mail bestanden van verschillende deelnemende bestandseigenaren, werd on-line geënquêteerd waardoor socio-demografische en lifestyle gegevens aan de database konden worden toegevoegd. De enquête, waarmee tegelijkertijd een opt-in werd verworven, leidde tot een zeer hoge respons.

Deelnemende bestandseigenaren stelden delen van hun e-mail bestanden ter beschikking. Op basis van de on-line enquête van Villa DM en TAPPS werden de e-mail bestanden aangevuld met socio-demografische en lifestylepeilers. Daarmee steeg de kwaliteit en de waarde van de aangeleverde e-mail bestanden.

Bedrijven die geen e-mail bestand ter beschikking stelden, mochten tegen betaling vragen aan de enquête toevoegen en kregen de e-mail adressen ter beschikking als er een opt-in was gegeven. Enkele participanten waren Homburg Participaties, DaimlerChrysler Nederland, Batavus en VacanSoleil.

De geënquêteerde bestanden van onder andere Radio 538, Lycos.nl, ElmarReizen.nl en Kranten.com zijn uit naam van de betreffende bestandseigenaar verzonden. Behalve socio-demografische en de gesponsorde lifestyle vragen, werd men gevraagd om aan te geven of men voor commerciële boodschappen benaderd mocht worden.

De samenwerking tussen Villa DM en TAPPS geeft een impuls aan de beschikbaarheid van commercieel kwalitatieve e-mail bestanden met een opt-in verklaring. De combinatie van e-mail adressen en NAW-gegevens biedt uitkomst voor geavanceerde direct marketing campagnes en zorgt voor een intelligente segmentatie van potentiële consumenten.

Mathijs Heijting, directeur van Villa DM: Met de commerciële uitbreiding van deze e-mail bestanden wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan de professionalisering van e-mail marketing. Diepgaande segmentatie binnen schone en actuele bestanden betekent immers dat campagnes nog beter op de ontvanger kunnen worden afgestemd. Het rendement van e-mail marketing acties kan hierdoor verder stijgen.

De bestanden voldoen aan alle in de wet en de strenge DDMA e-mail code gestelde eisen , aldus Govert van Eerde, directeur van TAPPS. De beschikbaarheid van deze adressen met een dergelijk uitgebreid profiel stelt ons in staat om voor vrijwel ieder type adverteerder een goed responderende en kostenefficiënte commerciële e-mailcampagne te lanceren.

Over Villa DM:

Villa DM, onderdeel van de Target Groep, is een adviesbureau voor doelgroepsegmentatie en analyse ten behoeve van direct mail, telemarketing, e-mail, internet en sms-acties. Zij adviseert adverteerders over het gebruik van adressenbestanden, de verrijking ervan en de verwerving van kwalitatieve leads.

Over TAPPS:

TAPPS exploiteert op basis van exclusiviteit de opt-in e-mail bestanden van bestandseigenaren als Radio538.nl, IEX.nl, Kranten.com, Lycos.nl, AutoTrader.com, EuroBench.com, ElmarReizen.nl en vele anderen en beschikt zodoende over ruim 2.7 miljoen opt-in e-mail adressen. Behalve advies en verhuur van bestanden, zorgt TAPPS voor de verzending van de e-mail campagnes.

Voor nadere informatie:

Mathijs Heijting, Villa DM, mathijs.heijting@villadm.nl, 0297-513606.

Govert van Eerde, TAPPS, gvaneerde@tapps.nl, 020-5540038