Ingezonden persbericht

VPRO winnaar tweede editie EUROPRIX.nl

UTRECHT, 20040705 -- VPRO is met 3voor12 uitgeroepen tot de winnaar van de tweede editie van de EUROPRIX.nl met de internet omroep 3voor12. Behalve de VPRO werden TWV Media, Noterik en Evident Interactive bekroond binnen hun categorie. De jury vond dat de VPRO met 3voor 12 "een platform voor narrowcasting heeft geschapen, dat een schets geeft van de toekomst van de omroep".


Ook is de prijs uitgereikt voor Young Professionals en multimedia studenten. Deze prijs ging naar Erna Bomers voor haar internet productie Bomers, de bisschop. Deze inzending en de inzendingen van de twee andere genomineerden zullen mededingen naar de internationale EUROPRIX Top Talent Award. De jury vond dat de inzender "een originele manier had gevonden voor de weergave van documentatie.

Behalve de publieke jurering van de genomineerden, werd er een bedrijvenbeurs gehouden waar een veertigtal bedrijven op afkwamen.

De wedstrijd is weliswaar afgelopen, maar in november zal winnaar VPRO een masterclass geven.

De EUROPRIX.nl is een Nederlandstalige multimedia wedstrijd naar het voorbeeld van de EUROPRIX.org. Doelstelling van de wedstrijd is om de creativiteit en content van Nederlandstalige producten en diensten te laten zien. Voor de tweede editie van de EUROPRIX.nl zijn meer dan 50 producten en diensten ingezonden. De jury van de tweede editie van de EUROPRIX.nl bestond uit Arie van Baarle (Syndicat), Ab Talmon (Talmon Communicatie en EUROPRIX.nl winnaar in 2003), Nathalie Peters (Tribal DDB) en René Slootweg (RIVIO, Hogeschool Rotterdam). De jury stond onder leiding van Frank Alsema (Frank Alsema Consultancy) en werd bijgestaan door Jak Boumans (Electronic Media Reporting).

EUROPRIX.nl is een initiatief geadopteerd door de premedia en multimedia branche-organisatie OPPO-MMBO. De tweede editie werd gehouden in het gebouw van het RIVIO, een afdeling van de Hogeschool van Rotterdam. RIVIO heeft toegezegd ook volgend jaar gastheer te willen zijn van de EUROPRIX.nl.

De wedstrijd werd gesponsord door AV JobRecruitment en Triple P. Mediapartner was TVM, het Tijdschrift voor Multimedia.




Ingezonden persbericht