Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Fortis Investments voert uniform systeem in voor
Employee Relationship Management
Asset management-firma werft, traint, stimuleert en compenseert wereldwijd
werknemers met Siebel ERM
SAN MATEO, Calif. - 7 juli 2004 - Fortis Investments heeft Siebel Employee
Relationship Management (ERM) in gebruik genomen. Doel van deze
implementatie is het creëren van een uniform systeem voor het beheren van de
relaties met alle medewerkers, waar ook ter wereld. Fortis Investments heeft
Siebel ERM in gebruik genomen voor alle 670 medewerkers in twaalf landen.
Hiermee wil Fortis Investments de zakelijke prestaties verbeteren, de
efficiency van de human resource management (HRM) inspanningen verder
vergroten en de medewerkers en managers de hulpmiddelen in handen geven die
zij nodig hebben om een grotere bijdrage te leveren aan de omzetgroei en het
bereiken van de zakelijke doelstellingen.
"Succes wordt in de wereld van asset management bepaald door de kwaliteit
van onze medewerkers. Wij moeten er dan ook zeker van zijn dat wij de beste
mensen aannemen, trainen en ontwikkelen", zegt Michael Laureys, director of
human resources van Fortis Investments. "De veelomvattende aanpak die wij
hierbij volgen wordt nu ondersteund met Siebel ERM. Dat stelt Fortis
Investments in staat om op effectieve wijze de complete relatie met onze
medewerkers te beheren, waar zij ook ter wereld zijn gevestigd. Wij zijn nu
in staat om op een effectieve manier het werven en trainen van nieuwe
werknemers aan te pakken, evenals het meten en volgen van hun prestaties, de
ontwikkeling van hun loopbaan en de financiële compensatie die wij hen
bieden. Hierdoor neemt de waarde van onze firma voor de aandeelhouder verder
toe en kunnen wij de activiteiten van onze medewerkers nadrukkelijker
afstemmen op de zakelijke doelstellingen die wij voor de organisatie hebben
geformuleerd."
Voordat Fortis Investments Siebel ERM in gebruik nam, beschikte het bedrijf
niet over een eenduidig systeem voor het beheren van de relaties met
medewerkers. Ieder regionaal kantoor gebruikte een eigen systeem voor het
werven van medewerkers en het beheren van de prestaties, opleiding en
betaling van individuele werknemers. Met de nieuwe en bedrijfsbreed
ingevoerde ERM-strategie wil Fortis Investments de kosten voor het aanbieden
van diensten op het gebied van human resource management minimaliseren en
tegelijkertijd de effectiviteit hiervan, door middel van wereldwijd op
elkaar afgestemde werkprocessen, maximaliseren. Bovendien wil het bedrijf
beschikken over hulpmiddelen die de P&O-afdeling in staat stellen om zich
minder te richten op individuele transacties, maar meer de nadruk leggen op
een pro-actieve en strategisch gerichte adviesverlening. Fortis Investments
wil daarnaast in staat zijn om op accurate en efficiënte wijze de prestaties
van medewerkers te meten en op basis daarvan werknemers financieel te
vergoeden.
Siebel ERM maakt het Fortis Investments mogelijk deze doelen te bereiken. De
oplossing biedt een zogeheten 'master system' waarin de informatie over alle
medewerkers vastligt. Werknemers, managers en P&O-medewerkers hebben door
middel van een portal toegang tot gegevens over onder andere de vaardigheden
van werknemers, competenties, carrièreperspectieven, opvolging en
dergelijke. Daarnaast biedt het systeem informatie over de structuur van de
organisatie evenals een 'who is who'-overzicht. Fortis Investments gebruikt
Siebel ERM voor het creëren van een eenduidige en overal ter wereld geldende
norm die gehanteerd wordt bij het vaststellen van de doelstellingen en de
targets van werknemers, de wijze waarop het al of niet behalen van deze
doelen wordt vastgesteld en beoordeeld, evenals het beheren van
competenties, carrièrekansen en compensatieplanningen.
Bij Fortis Investment wordt Siebel ERM gebruikt voor het ontwikkelen van een
leeromgeving van kwalitatief hoogstaand niveau. Dit is mogelijk door het
verbeteren van de competentieprofielen van individuele werknemers, het
vaststellen en beoordelen van de vaardigheden en de plannen voor
persoonlijke ontwikkeling. Medewerkers kunnen hun eigen plan voor
persoonlijke ontwikkeling opstellen en op eenvoudige wijze vaststellen waar
relevante opleidingen worden verzorgd en hierop inschrijven. Ook het
wervingsproces is door het gebruik van Siebel ERM ingrijpend veranderd. De
status van vrijgekomen posities kan worden gevolgd waardoor duidelijkheid
ontstaat over aantallen medewerkers en vacatures. Het management kan op
basis van deze informatie gedurende het gehele wervingsproces de status van
nieuwe kandidaten voor functies inzien en beoordelen. Fortis Investment is
hierdoor in staat om op consistente wijze en tegen lagere administratieve
kosten salaris-, promotie- en bonusprogramma's te plannen. Dit betekent dat
het bedrijf werknemers nu kan betalen op basis van duidelijk meetbare
resultaten, al of niet gehaalde doelen en benchmarks ten opzichte van
concurrenten.
Siebel ERM bestaat uit een reeks van oplossingen die een integratie mogelijk
maken van diensten voor werknemers, performance management en
opleidingsvoorzieningen. Hierdoor worden bedrijven geholpen om de zakelijke
strategie beter uit te voeren, terwijl tegelijkertijd tot een verlaging van
de kosten kan worden gekomen. Siebel ERM wordt inmiddels door meer dan
driehonderd bedrijven en instellingen in tal van branches gebruikt. Siebel
ERM biedt onder andere Siebel Performance Management, Siebel Employee
Service en Siebel Learning. Het gaat om de meest complete en uitgebreide
reeks van 'out of the box' ERM-toepassingen voor directies, managers en
werknemers. Door gebruik te maken van de standaard aanwezige functionaliteit
en de op best practices gebaseerde bedrijfsprocessen van Siebel ERM was
Fortis Investments in staat deze oplossing in nog geen zes maanden in twaalf
landen en vijf talen in gebruik te nemen.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000