Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -
Fortis Investments voert uniform systeem in voor
Employee Relationship Management

Asset management-firma werft, traint, stimuleert en compenseert wereldwijd werknemers met Siebel ERM

SAN MATEO, Calif. - 7 juli 2004 - Fortis Investments heeft Siebel Employee Relationship Management (ERM) in gebruik genomen. Doel van deze implementatie is het creëren van een uniform systeem voor het beheren van de relaties met alle medewerkers, waar ook ter wereld. Fortis Investments heeft Siebel ERM in gebruik genomen voor alle 670 medewerkers in twaalf landen. Hiermee wil Fortis Investments de zakelijke prestaties verbeteren, de efficiency van de human resource management (HRM) inspanningen verder vergroten en de medewerkers en managers de hulpmiddelen in handen geven die zij nodig hebben om een grotere bijdrage te leveren aan de omzetgroei en het bereiken van de zakelijke doelstellingen.

"Succes wordt in de wereld van asset management bepaald door de kwaliteit van onze medewerkers. Wij moeten er dan ook zeker van zijn dat wij de beste mensen aannemen, trainen en ontwikkelen", zegt Michael Laureys, director of human resources van Fortis Investments. "De veelomvattende aanpak die wij hierbij volgen wordt nu ondersteund met Siebel ERM. Dat stelt Fortis Investments in staat om op effectieve wijze de complete relatie met onze medewerkers te beheren, waar zij ook ter wereld zijn gevestigd. Wij zijn nu in staat om op een effectieve manier het werven en trainen van nieuwe werknemers aan te pakken, evenals het meten en volgen van hun prestaties, de ontwikkeling van hun loopbaan en de financiële compensatie die wij hen bieden. Hierdoor neemt de waarde van onze firma voor de aandeelhouder verder toe en kunnen wij de activiteiten van onze medewerkers nadrukkelijker afstemmen op de zakelijke doelstellingen die wij voor de organisatie hebben geformuleerd."

Voordat Fortis Investments Siebel ERM in gebruik nam, beschikte het bedrijf niet over een eenduidig systeem voor het beheren van de relaties met medewerkers. Ieder regionaal kantoor gebruikte een eigen systeem voor het werven van medewerkers en het beheren van de prestaties, opleiding en betaling van individuele werknemers. Met de nieuwe en bedrijfsbreed ingevoerde ERM-strategie wil Fortis Investments de kosten voor het aanbieden van diensten op het gebied van human resource management minimaliseren en tegelijkertijd de effectiviteit hiervan, door middel van wereldwijd op elkaar afgestemde werkprocessen, maximaliseren. Bovendien wil het bedrijf beschikken over hulpmiddelen die de P&O-afdeling in staat stellen om zich minder te richten op individuele transacties, maar meer de nadruk leggen op een pro-actieve en strategisch gerichte adviesverlening. Fortis Investments wil daarnaast in staat zijn om op accurate en efficiënte wijze de prestaties van medewerkers te meten en op basis daarvan werknemers financieel te vergoeden.

Siebel ERM maakt het Fortis Investments mogelijk deze doelen te bereiken. De oplossing biedt een zogeheten 'master system' waarin de informatie over alle medewerkers vastligt. Werknemers, managers en P&O-medewerkers hebben door middel van een portal toegang tot gegevens over onder andere de vaardigheden van werknemers, competenties, carrièreperspectieven, opvolging en dergelijke. Daarnaast biedt het systeem informatie over de structuur van de organisatie evenals een 'who is who'-overzicht. Fortis Investments gebruikt Siebel ERM voor het creëren van een eenduidige en overal ter wereld geldende norm die gehanteerd wordt bij het vaststellen van de doelstellingen en de targets van werknemers, de wijze waarop het al of niet behalen van deze doelen wordt vastgesteld en beoordeeld, evenals het beheren van competenties, carrièrekansen en compensatieplanningen.

Bij Fortis Investment wordt Siebel ERM gebruikt voor het ontwikkelen van een leeromgeving van kwalitatief hoogstaand niveau. Dit is mogelijk door het verbeteren van de competentieprofielen van individuele werknemers, het vaststellen en beoordelen van de vaardigheden en de plannen voor persoonlijke ontwikkeling. Medewerkers kunnen hun eigen plan voor persoonlijke ontwikkeling opstellen en op eenvoudige wijze vaststellen waar relevante opleidingen worden verzorgd en hierop inschrijven. Ook het wervingsproces is door het gebruik van Siebel ERM ingrijpend veranderd. De status van vrijgekomen posities kan worden gevolgd waardoor duidelijkheid ontstaat over aantallen medewerkers en vacatures. Het management kan op basis van deze informatie gedurende het gehele wervingsproces de status van nieuwe kandidaten voor functies inzien en beoordelen. Fortis Investment is hierdoor in staat om op consistente wijze en tegen lagere administratieve kosten salaris-, promotie- en bonusprogramma's te plannen. Dit betekent dat het bedrijf werknemers nu kan betalen op basis van duidelijk meetbare resultaten, al of niet gehaalde doelen en benchmarks ten opzichte van concurrenten.

Siebel ERM bestaat uit een reeks van oplossingen die een integratie mogelijk maken van diensten voor werknemers, performance management en opleidingsvoorzieningen. Hierdoor worden bedrijven geholpen om de zakelijke strategie beter uit te voeren, terwijl tegelijkertijd tot een verlaging van de kosten kan worden gekomen. Siebel ERM wordt inmiddels door meer dan driehonderd bedrijven en instellingen in tal van branches gebruikt. Siebel ERM biedt onder andere Siebel Performance Management, Siebel Employee Service en Siebel Learning. Het gaat om de meest complete en uitgebreide reeks van 'out of the box' ERM-toepassingen voor directies, managers en werknemers. Door gebruik te maken van de standaard aanwezige functionaliteit en de op best practices gebaseerde bedrijfsprocessen van Siebel ERM was Fortis Investments in staat deze oplossing in nog geen zes maanden in twaalf landen en vijf talen in gebruik te nemen.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000