Ingezonden persbericht


Persbericht

7 juli 2004

Synovate kiest voor SPSS als wereldwijde voorkeursleverancier van technologie voor marktonderzoek ~ SPSS Dimensions® aangeraden platform voor marktonderzoek voor alle internationale Synovate vestigingen ~

Synovate, één van s werelds bekendste onderzoeksbureaus en de marktonderzoeksafdeling van wereldwijd communicatiespecialist Aegis plc, heeft SPSS, de toonaangevende leverancier van oplossingen voor enquête-, marktonderzoek en predictive analytics, aangewezen als wereldwijde voorkeursleverancier van technologie voor marktonderzoek.

In de pas getekende, wereldwijde overeenkomst is Dimensions® van SPSS aangewezen als Synovate s technologiekeuze voor haar wereldwijde activiteiten. SPSS Dimensions® is een geïntegreerd marktonderzoekplatform voor het ontwerpen van vragenlijsten, het verzamelen, verwerken en analyseren van onderzoeksgegevens en het publiceren van marktonderzoeksresultaten. Synovate gaat het gebruik van Dimensions voor het verzamelen, opschonen en manipuleren van gegevens en voor het maken van analyses en rapportages in de bijna 50 locaties over de hele wereld stimuleren. De internationale overeenkomst tussen Synovate en SPSS is een uitbreiding op een overeenkomst tussen beide bedrijven uit 2002. In deze overeenkomst was al het gebruik van Dimensions voor data verzameling via het web binnen de kantoren van Synovate in de Verenigde Staten vastgelegd.

Bij Synovate zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling van innovatieve diensten, waarmee we de synergie met onze klanten verder kunnen uitbouwen en verrijken. Omdat onze klanten in dit proces van voortdurende vernieuwing en ontwikkeling van onderzoeksdiensten centraal staan, is flexibiliteit voor ons erg belangrijk, aldus Peter Huijboom, MD The Netherlands en Regional Director Client Relationships EMEA bij Synovate Nederland. Veelal worden oplossingen ontwikkeld die volledig op de specifieke wensen of systemen van onze klanten zijn toegesneden, waarbij wij soms tegelijkertijd gebruik maken van onze Synovate Research Solutions . SPSS Dimensions stelt ons, met haar open systeem-architectuur, in staat om efficiënt met deze koppelbaarheid en flexibiliteit om te gaan. Wij zijn blij met SPSS Dimensions van start te gaan en zien uit naar een waardevolle voortzetting van het al veel langer bestaande ontwikkelingspad tussen Synovate en SPSS.

De producten waaruit het Dimensions platform is samengesteld, zijn ontwikkeld om als open, schaalbare en klantgerichte oplossingen voor meervoudig onderzoek en rapportage op internationaal niveau ingezet te worden. Daarmee kan Synovate haar eigen marktonderzoekoplossingen ontwerpen. Bovendien is het platform te gebruiken met alle verschillende tools voor analyse en rapportage.

Het Dimensions platform is een combinatie van mrInterview", dat bestaat uit end-to-end online onderzoeksproducten: mrPaper" en mrScan" voor schriftelijke enquêtes. Het platform bevat tevens mrStudio" voor het verwerken van gegevens en mrTables" voor het aanmaken en delen van tabellen en het mogelijk maken van interactie tussen tabellen door het gebruik van een webbrowser. Andere Dimensions producten zijn: MrTranslate" voor het vertalen van enquêtes en mrStream" voor het verkrijgen en doeltreffend inzetten van klantkennis door gebruik te maken van breedbandtechnologie en het combineren van video en multimedia met marktonderzoeksgegevens.

We waarderen onze langdurige relatie met Synovate en we zijn dan ook vereerd en enthousiast over het feit dat Dimensions op alle Synovate locaties wereldwijd zal worden aangeboden, aldus Jack Noonan, SPSS president en chief executive officer. Synovate is het op zeven na grootste marktonderzoeksbureau ter wereld en hoort bij de absolute top in dat segment. De keuze voor Dimensions onderstreept de goede mogelijkheden van deze oplossing voor het beheren, optimaliseren, controleren en klantgericht maken van hun onderzoekstrajecten.

(509 woorden)

BERICHT VOOR DE REACTIE

Over Synovate
Synovate is een van s werelds grootste internationale onderzoeksbureaus. De groep is actief in 46 landen en heeft ruim 3.300 medewerkers in dienst. Het bedrijf brengt consumenteninzichten naar boven die marketinginspanningen bijzonder competitief maken en het biedt een breed aanbod aan diensten op het gebied van marktkennis. Dit doet Synovate door gebruik te maken van krachtige en bewezen methodologie en door voortdurend te innoveren en maatwerkoplossingen in te zetten.