Itheon brengt Itheon Portable Network Consultant op de markt

Woerden, 7 juli 2004 - Itheon, maker van geautomatiseerde managementtools voor netwerken en ICT- infrastructuren, brengt een nieuwe oplossing op de markt: Itheon Portable Network Consultant (PNC). Itheon PNC is een draagbare alles-in-een oplossing voor het bepalen van de netwerkprestaties en het detecteren van eventuele problemen met de quality-of-service (QoS).

Itheon signaleert bij klanten een duidelijke behoefte aan een draagbare tool, die zij alleen maar hoeven aan te sluiten om binnen enkele minuten bruikbare informatie te krijgen over de netwerkprestaties. Deze gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt voor verdere analyse. PNC wordt aangesloten op het gewenste netwerksegment via een standaard Ethernet-connectie (10/100/1000mbps). Eenmaal aangesloten bewaakt PNC al het verkeer - inclusief verzoeken aan en de respons van bedrijfsservices - in het segment, zonder enige extra belasting op het netwerk te veroorzaken. De geanalyseerde data kunnen met een webbrowser worden bekeken in de vorm van geïntegreerde rapporten en grafieken. De data zelf worden niet verzameld of opgeslagen, waardoor er geen inbreuk wordt gemaakt op de veiligheid van het netwerk.

PNC meet de werkelijke - en niet de gesimuleerde - service-responstijden voor elke transactie van de belangrijke applicaties. Er wordt in real-time een waarschuwing gegenereerd wanneer de netwerkprestaties, de bandbreedte en/of de verkeersstroom buiten de door de gebruiker aangegeven grenzen komen. PNC maakt ook een samenvatting van al het verkeer, afkomstig van het netwerk, de applicaties en de gebruikers, en maakt een historie van de prestaties en het netwerkgebruik.

Voordelen van PNC

* PNC is van onschatbare waarde als diagnostisch hulpmiddel, net zo essentieel voor een netwerkspecialist als een spanningsmeter is voor een elektricien.
* Problemen zoals knelpunten in het netwerk kunnen snel worden opgespoord en worden verholpen.
* Analyse van het huidige bandbreedtegebruik kan helpen om het netwerkgebruik te optimaliseren, zodat een dure upgrade kan worden voorkomen.
* De servicekwaliteit voor eindgebruikers kan worden verbeterd door de applicatie-responstijden te meten.
* PNC kan helpen bepalen of de belasting van het netwerk kan worden verbeterd door applicatieservers, printers en andere apparatuur te verplaatsen naar een ander segment of om te achterhalen of gebruikers wellicht muziek of andere grote bestanden downloaden tijdens de drukke uren.
* PNC biedt een snel en rendabel overzicht voor de specialisten die voor het netwerk verantwoordelijk zijn.

Over itheon
itheon is gespecialiseerd in software voor performancebeheer, high availability management en Automated Service Level Management (ASLM) op het gebied van applicaties, servers, netwerken en opslagsystemen. itheon heeft meer dan 15 jaar ervaring met het automatiseren van het monitoren en beheren van ICT-infrastructuren en gaat daarbij uit van het belang van IT voor de business van de klant. Tot de klanten behoren onder meer Vodafone, Reuters, Yell, Cap Gemini en Anite. itheon is een Microsoft Gold Certified Partner en werkt nauw samen met HP en IBM om hun klanten geïntegreerde kwaliteitsoplossingen te leveren. Het bedrijf is gevestigd in Woerden, het hoofdkantoor bevindt zich in Welwyn Garden City, Herts. UK en maakt gebruik van een wereldwijd netwerk van resellers.