Gemeente Haarlem


7 juli 2004
sector Publieksdienst

190/2004
Gemeente Haarlem, college van burgemeester en wethouders

Persbericht


Publieksdienst opent digitaal loket
Gemeente Haarlem zet eerste stappen in digitale dienstverlening

Alle Haarlemmers kunnen sinds dinsdag 6 juli 2004 het digitale loket van de gemeente Haarlem gebruiken. Daarmee zet de gemeente een eerste stap op weg naar digitale dienstverlening. Een aantal van de diensten die de gemeente biedt via de Publiekshal aan de Zijlsingel zijn nu ook beschikbaar via haarlem.nl

Met de inrichting - en toekomstige uitbouw - van een digitaal loket wil Haarlem voorzien in de groeiende behoefte van Haarlemmers om via internet allerlei diensten bij de gemeente te kunnen regelen. Zo is het via internet nu eenvoudig om melding te maken van losse stoeptegels of defecte lantaarnpalen, maar is het ook mogelijk om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen.


Werking van het loket
Via een button op www.haarlem.nl komt de bezoeker direct uit bij de startpagina van het loket. Elk product wordt daar uitgelegd en gepresenteerd. De eventueel benodigde formulieren zijn eenvoudig te downloaden en uit te printen.

In het Beleidsprogramma 2003-2006 stelt het college van B&W een goede dienstverlening aan inwoners en bedrijven centraal. De gemeente heeft als kerntaak een optimale dienstverlening aan de individuele inwoner van Haarlem te onderhouden en te ontwikkelen. De in augustus 2002 geopende Publiekshal aan de Zijlsingel is al onder zeer veel Haarlemmers bekend. Ook de telefonische dienstverlening (via het publieksinformatienummer 511 5115) neemt steeds meer toe.


Ton Boon, communicatieadviseur
amboon@haarlem.nl
023-5114483
023-5115171

---- --