Ingezonden persbericht


Blue band en kidsweek starten landelijke promotionele actie

Amsterdam, 5 juli 2004 -. ... 's Ochtends aan het ontbijt met Blue Band Goede Start! én een gratis KidsWeek: da's pas een goede start! Kinderen die van Blue Band én van lezen houden hebben geluk. KidsWeek, weekkrant voor jonge mensen, is een kwartaal lang gratis te verkrijgen via een gezamenlijke actie van KidsWeek en Blue Band. Via de bekende kuipjes van Blue Band Goede Start! (500 gram) kunnen jonge nieuwslezers (of hun ouders) zegels sparen. Als ze drie actiezegels opsturen ontvangen ze een gratis proefabonnement op KidsWeek.

Blue Band Brand Manager Jochanan Senf over de achterliggende gedachte van de actie: "Wij ondersteunen het stimuleren van lezen bij kinderen. De krant KidsWeek vinden we een goed initiatief. We hebben een groot bereik onder de doelgroep gezinnen met kinderen en hopen via deze actie Kidsweek te kunnen helpen met het verhogen van de oplage."

Over KidsWeek


. KidsWeek kent een bereik van ca. 65.000 lezers waaronder veel ouders als meelezer.
. Onderzoek dat in maart van dit jaar werd verricht door onderzoeksbureau Qrius onder een groot aantal lezers van KidsWeek toont aan dat zij de krant ruim een uur lezen. De tevredenheid over de krant is enorm: 89% van de lezers is (zeer) tevreden over KidsWeek.
. KidsWeek-uitgever Roland Pelle ontving op 3 juni j.l. de Dolf van den Brinkprijs, een jaarlijkse prijs voor de uitgever die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de vernieuwing van het vak.
. KidsWeek wordt geschreven door volwassen journalisten met ervaring in het schrijven voor deze doelgroep.
. Meer informatie over KidsWeek is te vinden op de nieuwssite www.kidsweek.nl.