Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Analyse van RFID-gegevens met SAS verkleint voorraad en verhoogt efficiëntie van supply chain

Van Radio Frequentie IddDentificatieData (RFID) naar managementinformatie voor retailers & manufacturers: SAS oplossingen zijn gereed voor RFID en ondersteunen organisaties bij gebruik van grote hoeveelheden RFID-gegevens om hun processen te verbeteren en de winstgevendheid te vergroten.

Huizen 8 juli 2004 SAS, leverancier van business-intelligence oplossingen, ondersteunt bedrijven bij het organiseren, analyseren en begrijpen van Radio Frequentie Identificatie Data (RFID). Tijdens het SAS Forum International 2004 heeft SAS bekendgemaakt dat al zijn oplossingen kunnen worden geconfigureerd om RFID-gegevens te ontvangen en te analyseren om zo toegevoegde waarde te leveren. RFID is een alternatief voor de streepjescode. Het voordeel is dat geen er contactscanning of zichtscanning meer nodig is. Een antenne, een transceiver en een transponder (de tag) zijn voldoende.

Hoewel RFID-systemen nog niet algemeen zijn ingevoerd, zijn ze van groot belang voor winkelketens, fabrikanten, logistieke dienstverleners en andere organisaties. Analyse van RFID-gegevens helpt organisaties bij het verkleinen van hun voorraad en efficiëntieverhoging van hun supply chains. Bovendien kunnen ze beter gebruikmaken van corporate resources, kunnen ze hun klantenservice verbeteren en een beter overzicht krijgen van hun interne processen. De hoeveelheid gegevens die RFID-systemen genereren is echter enorm. De bedrijven die RFID-technologie gaan toepassen, zullen onderscheid moeten maken tussen betekenisvolle gegevens en grote hoeveelheden ruis in zeer grote databases om de RFID-data goed te kunnen beheren.

SAS datamanagement-oplossingen, waaronder ETL-software (extraction, transformation and loading), ondersteunen bedrijven bij het samenvoegen, organiseren en opschonen van RFID- en andere data. SAS voorspellende analyses ondersteunen ook bij het onderscheiden van belangrijke en onbelangrijke gegevens, het blootleggen van patronen en trends, en het ontdekken van verbetermogelijkheden. SAS oplossingen ondersteunen organisaties ook bij de analyse van RFID-data als onderdeel van hun performance-beheerinspanningen.

Tot de RFID-compatibele oplossingen behoren de SAS Retail Intelligence Solutions, een suite van geïntegreerde software met vier componenten: SAS Customer Insight for Retail, SAS Supply Chain Costing for Retail, SAS Promotional Effectiveness for Retail, en SAS Strategic Performance Management for Retail. SAS Retail Intelligence Solutions ondersteunen retailers bij het begrijpen en voorspellen van klantgedrag, de netto winstgevendheid van handelswaar en de effectiviteit van promotiecampagnes via verschillende kanalen.

CHEP, leverancier van pallets- en actief in containerpooling heeft met behulp van SAS intelligence een pilot gedaan met de Sainsbury's supermarktketen in Engeland en het Oscar Mayer , gekoeld voedsel bedrijf in Somerset, Engeland, om erachter te komen wat de waarde is van radio frequency identification (RFID) tagging technologie voor alle partijen van de supply chain. Voor meer info: http://www.sas.com/success/chep.html

Over SAS

SAS levert een nieuwe generatie business intelligence software en dienstverlening die werkelijke enterprise intelligence creëert. SAS oplossingen worden gebruikt door meer dan 40.000 organisaties, waaronder 90 procent van de Fortune 500, om meer winstgevende relaties te ontwikkelen tussen klanten en leveranciers en om meer accurate en gefundeerde beslissingen mogelijk te maken die bedrijven kunnen laten groeien. SAS is uniek in de volledige integratie van data warehousing en analytische en traditionele BI-toepassingen zodat grote hoeveelheden gegevens worden getransformeerd tot werkelijke informatie. Voor bijna drie decennia levert SAS zijn mondiaal opererende klanten The Power to Know. Bezoek ons op www.sas.com.

Voor meer informatie over het ETL-aanbod van SAS:

http://www.sas.com/technologies/dw/entetlserver/index.html.

Meer informatie voor de redactie:

SAS Institute

Hussein Ibrahim

Tel. 035 699 6947

E-mail: hussein.ibrahim@snl.sas.com

Potters PR

Monique Potters

Tel. 0345 501 595

Mobiel: 06 28 88 96 32

E-mail: monique@potterspr.nl

SAS and all other SAS Institute Inc. product or service names are registered trademarks or trademarks of SAS Institute Inc. in the USA and other countries. ® indicates USA registration. Other brand and product names are trademarks of their respective companies.

Copyright © 2004 SAS Institute Inc. Cary, NC, USA. All rights reserved.