CREATIVE VENUE

De Telegraaf lanceert nieuwe website: Speurders.nl

Concern ambieert substantieel aandeel in de online vraag- en aanbodmarkt
Holdingmaatschappij De Telegraaf lanceert nieuwe website: Speurders.nl

Holdingmaatschappij De Telegraaf (HDT) lanceert na de zomer een eigen vraag- en aanbodsite voor particulieren: Speurders.nl. Consumenten kunnen zowel kopen als verko-pen op de site. Het concern spreekt van een nieuwe generatie vraag- en aanbodsite die wat betreft gebruikersvriendelijkheid het beste is wat de markt nu te bieden heeft. Speurders.nl belooft laagdrempeligheid, superieure gebruikersvriendelijkheid en direct vanaf de start een groot aanbod; ruim 600.000 advertenties. In de introductiefase is het plaatsen van adverten-ties voor alle artikelen gratis. De intensieve campagne die Speurders.nl bekend moet maken bij het grote publiek gaat eveneens na de zomer van start.

Holdingmaatschappij De Telegraaf kiest er heel bewust voor om op dit moment met serieuze ambities in de markt van online vraag- en aanbod te stappen. Directielid A. Swartjes: 'De huidige omzet van traditionele rubrieksadvertenties is op dit moment nog steeds 15 maal groter dan de online markt, maar de resultaten liggen onder druk. Wat betreft het aantal advertenties, is het volume op de online markt nu al een factor zes groter. De verschuiving van offline naar online is onomkeerbaar en onafwendbaar. Vraag- en aanbod via internet is de afgelopen jaren steeds populairder geworden bij de consument. De laagdrempeligheid, makkelijke zoekmogelijkheden en de lage advertentiekosten voor artikelen maken van internet een uiterst geschikt platform om spullen te verkopen en te kopen. We hebben door uitgebreid onderzoek veel geleerd aangaande de wensen van consumenten op dit gebied. Het resultaat: Speurders.nl, een nieuwe generatie vraag- en aanbodsite'.

Alle bestaande online sites zoals AutoTelegraaf.nl, Reiskrant.nl, Woonkrant.nl blijven intact, en richten zich wat betreft het productaanbod meer op bedrijven dan op particulieren. Op dit moment bezoeken maandelijks meer dan drie miljoen mensen de diverse online platforms van het concern, waaronder naast de eerder genoemden ook Telegraaf.nl, DFT.nl, Autocircuit.nl en
Limburgopwielen.nl.

Swartjes: 'We hebben alle vertrouwen dat ook wij als multimediaconcern een substantieel aandeel van de particuliere online markt kunnen innemen. We willen met Speurders.nl in Nederland online marktleider worden. We hebben daarvoor een fantastisch bedrijf als basis. Immers, we weten hoe we redactioneel en advertentioneel om moeten gaan met grote groepen consumenten en hoe we binding kunnen creëren. Een online rubrieksadvertentiesite voor particulieren ontbrak er nog aan. Daarbij
- en dat is niet onbelangrijk - hebben we met Speurders een ijzersterke merknaam en het productconcept van de site is straks wat betreft gebruikersvriendelijkheid veel beter dan wat de consument nu kent qua 'vraag en aanbodsites'.

Expert team
Speurders.nl staat onder leiding van Michiel van der Meer (voorheen onder meer Planet Internet, Lintas, Ricardo). Naast Van der Meer ook Mark Götz (voorheen onder meer Hatchoo en Vei-ling.com), verantwoordelijk voor de productontwikkeling en Aad Boon, verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie en reclamecampagne. Bewust is gekozen voor een zelfstandig expertteam met een vrije rol in de organisatie. De business unit ressorteert in functionele zin onder Uitge-versmaatschappij De Telegraaf.

Speurders.nl
Speurders.nl combineert de meest gebruiksvriendelijke functionaliteiten van de diverse bestaande vraag & aanbod sites. Voor verkopers is de laagdrempelige registratie, gecombineerd met het makkelijk inbrengen van advertenties met meerdere foto's en een eigen online administratie een sterk voordeel. Voor kopers zijn het grote aanbod en de mogelijkheid van het bekijken van meerdere foto's per advertentie een extra toegevoegde waarde.

Over N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf

N.V. Holdingmaatschappij De Telegraaf is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, primair actief op het gebied van dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen, voornamelijk in Nederland. Daarnaast wordt informatie geëxploiteerd via internet, teletekst en de (mobiele) telefoon, al dan niet via een strategische deelneming. Ten slotte wordt er drukwerk voor derden verzorgd en heeft de onderneming een substantieel belang in Wegener N.V., SBS Broadcasting B.V en Algemeen Nederlands Persbureau (ANP).

De onderneming is voortgekomen uit het gelijknamige dagblad De Telegraaf. Door overnames en lancering van nieuwe producten is het bedrijf uitgegroeid tot een gediversifieerde mediagroep.

Noot aan de
redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

N.V. Holding maatschappij De Telegraaf
Basisweg 30
1043 AP Amsterdam

Hans Elekan - hoofd Bedrijfscommunicatie
jelekan@telegraaf.nl
Tel. 020 - 585 3308
Fax 020 - 585 4130

Michiel van der Meer - Projectleider Speurders.nl Michiel.van.der.meer@telegraaf.nl
Tel. 06 - 5336 0423

Creative Venue communicatieadvies en PR
Frank Witte - woordvoerder
Paasheuvelweg 26
1105 BJ Amsterdam Z-O
f.witte@creativevenue.nl

Tel. 020 - 4525225
Fax 020 - 4528650

www.creativevenue.nl (zie persruimte Telegraaf)


08 jul 04 17:40