Koninklijke Ahold


PERSBERICHT

AH mobiel biedt laagste sms-tarief in de markt

Zaandam 9 juli 2004 -- AH Mobiel verlaagt haar prijs voor het versturen van sms-berichten met bijna 60%. De supermarktketen biedt hiermee het goedkoopste sms-tarief in de markt. De prijsverlaging past in het streven van Albert Heijn om blijvend goedkoper te zijn met een groot pakket dagelijkse boodschappen.

De prijs voor het versturen van een sms-bericht is vanaf vandaag verlaagd naar 10 cent per bericht. Doordat AH Mobiel het meeste gratis beltegoed geeft, wordt het verzenden van sms-berichten echter nog goedkoper. Klanten die de gele opwaardeerkaarten ter waarde van 30, 20 of 10 euro kopen, krijgen respectievelijk 10, 5 en 1 euro gratis beltegoed. Klanten betalen voor het het sms-tarief dan feitelijk 7.5, 8 of 9 eurocent. Bij het gebruik van de paarse AH Mobiel opwaardeerkaarten ter waarde van 20 euro, ontvangen klanten 2 euro gratis beltegoed. Het versturen van een sms-bericht kost hier feitelijk 9 eurocent.

Albert Heijn timmert met prepaid bellen onder eigen merk succesvol aan de weg. Inmiddels maken ruim 120.000 klanten gebruik van de dienst voor mobiele telefonie. Een van de oorzaken van de snelle groei van AH Mobiel is het feit dat Albert Heijn het meeste gratis beltegoed weggeeft. Afhankelijk van de waarde van de opwaardeerkaart, kan het gratis beltegoed oplopen tot 10 euro per kaart. AH Mobiel werd eind 2002 geĂŻntroduceerd.


--- EINDE BERICHT ---