Ingezonden persbericht


Persbericht: NTI en Quadrant kiezen voor MarketingXperts

Het Nederlands Talen Instituut (NTI), toonaangevend aanbieder van afstandsonderwijs, en Quadrant, aanbieder van het gerenommeerde boekhoudpakket King hebben met MarketingXperts een overeenkomst gesloten voor uitvoering van diverse marketingactiviteiten. MarketingXperts, opgericht door Richard van Hooijdonk (voormalig marketingdirecteur DSB groep) en John de Vroede (voormalig sales-director Wanadoo), maakt sinds haar oprichting in april dit jaar een opstuimige groei door en ziet de activiteiten voor NTI en Quadrant als bevestiging van haar kennispositie in de markt.

Voor het Nederlands Talen Instituut (NTI) wordt door MarketingXperts een homeshopping format ontwikkeld. Van Hooijdonk: "Er zijn naast televisie commercials andere manieren om op een krachtige manier verkoopleads te genereren". Het fenomeen homeshoppen, thuiswinkelen, is sterk in opkomst en zal door de specialisten van MarketingXperts worden aangewend om de verschillende cursusproducten van NTI bij de verschillende doelgroepen neer te leggen. Daarnaast zal er voor NTI een vernieuwende online marketing strategie worden ontwikkeld welke ook zal worden gekoppeld aan de televisie-activiteiten. Van Hooijdonk: "Wij hopen hiermee NTI een sterke marketingstimulans te kunnen geven voor de komende jaren."

Quadrant schakelt MarketingXperts in voor de reorganisatie van de marketing- en salesactiviteiten en ontwikkeling en executie van een brede offline- en online marketingstrategie die zich richt op de herpositionering van KING richting 6 verschillende doelgroepen. De Vroede:" Vanuit onze visie werken wij aan een optimale integratie van sales en marketing". Elke marketingactie heeft invloed op je sales". Een juiste afstemming van deze twee afdelingen vormt de basis van toekomstige successen." "Wij kiezen voor een persoonlijke aanpak via persoonlijke coaching om zo de organisatie haar eigen targets te laten overtreffen." De ontwikkeling en uitvoering van een online marketing strategie vormt een essentieel onderdeel voor de de marketing aanpak van Scarlet. Van Hooijdonk:"Wij zien online media als een essentieel onderdeel voor het behalen van sales- en marketingdoelstellingen". "Het Internet vormt een uitstekende tool voor het aanjagen van exta verkopen en leadgeneratie".

Over MarketingXperts
MarketingXperts is afgelopen voorjaar opgericht door Richard van Hooijdonk en John de Vroede. Van Hooijdonk was voorheen binnen de DSB-groep verantwoordelijk voor de marketing en media-inzet van merken als Frisia, Postkrediet, Becam, Lenen.nl en DSB Bank. Onder zijn marketingverantwoordelijkheid is het marktaandeel van DSB Groep de markt voor consumptief flink gestegen. De Vroede was de afgelopen 4 jaar verantwoordelijk voor de online inkomsten van Wanadoo Nederland en heeft samen met de grootste sites en portals van Nederland zoals MSN, Lycos, Tiscali en IPMedia, de STIR, Stichting Internet Reclame opgericht. Hiervoor was John de Vroede in diverse management en salesfuncties werkzaam bij o.a. de Gooi en Eemlander, PCM, Mediamax en Viacom Outdoor.

Over NTI
Het NTI (Nederlands Talen Instituut.) is een van de toonaangevende cursus aanbieders in Nederland. Het NTI leidt met behulp van docenten in het land jaarlijks zo'n 70.000 studenten op voor een van de 300 opleidingen die het NTI aanbiedt. Van korte cursus tot volledige HBO-opleiding. Door de jaren heen zijn er constant nieuwe ontwikkelingen geweest waarmee het NTI zijn leidinggevende positie in afstandsonderwijs onderstreepte.

Over Quadrant
Quadrant is de maker van de bekende boekhoudpakketten King en Queen. Quadrant werd in 1981 opgericht en bracht in 1986 als een van de eersten een standaard-boekhoudpakket op de markt: Queen. Het jaar daarop kwam het uitgebreidere King. Vanaf het eerste begin waren King en Queen een groot succes. Inmiddels zijn er al bijna 30.000 King- en Queen-pakketten verkocht. Hiermee is Quadrant uitgegroeid tot nummer 2 op de markt van de financiële standaard-software.


- - - einde bericht - - - - -

Noot voor de redactie (