Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Gasthoofdredacteuren Van Gogh en Prem in Sum augustus: studenten verdoen hun tijd met kutbaantjes

Amsterdam, 13 juli 2004 In Sum augustus geven Van Gogh en Prem scherpe kritiek op de huidige student. Ze veroordelen de lakse houding van studenten en hun gebrek aan idealen. Studenten anno 2004 zouden zich vooral interesseren in het bij elkaar sprokkelen van genoeg geld voor een skivakantie, vreten en zuipen. Het is in de lijn van de traditie van Sum om het nieuwe collegejaar in te luiden met twee illustere gasthoofdredacteuren. Jort Kelder en Beau van Erven Dorens, João Varela en Jan Marijnissen gingen Prem en Van Gogh als gasthoofdredacteuren al voor.

In een pittig betoog stellen Prem en Van Gogh dat studenten anno 2004 calculerende, carrièrebeluste burgers zijn met een gebrek aan idealen. Zij manen de studenten eens na te denken in plaats van te vervallen in kutbaantjes ter financiëring van de skivakantie en het vreten en zuipen. Geen student die na het lezen van deze Sum nog in een vakantieroes zal blijven steken.

Uiteraard worden de heren op hun beurt ook door Sum in een stevig interview aan de tand gevoeld. Verder wijst Prem dé plek aan waar studenten in Amsterdam moeten gaan eten en interviewt Van Gogh de hoofdrolspeler uit Terstalls nieuwe film Simon . Omdat nu steeds meer Nederlandse universiteiten zich bescheiden vergelijken met buitenlandse topuniversiteiten, maakt Sum haar eigen keiharde vergelijking, op basis van feiten.

Sum ligt vanaf 17 augustus op alle universiteiten en verschillende hbo instellingen in Nederland.

Aromedia

Aromedia is uitgever van media op het gebied van studie, werk en leven. Daaronder vallen de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs, het nationaal onderwijs Sumposium, de landelijke Master Match 2005 in Utrecht en doet ze onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­

#####



Ingezonden persbericht