Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

KPN verbetert klantenservice met TIBCO

Nationale telecomoperator tilt BPM-mogelijkheden naar een hoger niveau en biedt klanten nieuwe diensten

Rotterdam/Alkmaar, 13 juli 2004 - TIBCO software, een toonaangevende speler voor realtime business en 's werelds grootste, onafhankelijke leverancier van bedrijfsintegratiesoftware, kondigt vandaag aan dat Koninklijke KPN NV (KPN), de belangrijkste telecommunicatie serviceprovider in Nederland, de implementatie van Business Process Management (BPM) software uitbreidt, om zijn klantenservice te verbeteren en sneller nieuwe diensten op de markt te brengen.

KPN breidt de huidige BPM-implementatie van Staffware - vanaf nu bekend als de TIBCO BPM Group - uit, waarmee het gebruik van de eerste fase van TIBCO's Complex Order Management-oplossing een stap dichterbij komt. Deze oplossing stelt telecommunicatie serviceproviders in staat de ontwikkeling van complexe orderplannen te beheren en uit te voeren. Op die manier wordt klanten een eenduidig orderproces geboden.

KPN gebruikt op dit moment de TIBCO® Staffware Process Suite om kosten te besparen en de verwerkingstijd van orders te verkorten in zijn divisie voor vaste telefonie. Dit heeft de productiviteit van de uitvoering van klantaanvragen met 50 procent verbeterd. Met de nieuwe implementatie wordt het gebruik van BPM uitgebreid naar het hele portfolio van producten voor vaste telefoonaansluitingen.

Een klantorder is meestal opgebouwd uit meerdere (deel)orders, meerdere producten en verschillende afdelingen om deze order uit te voeren in verschillende delen van het bedrijf. Samenvoeging hiervan tot één overzichtelijke order voor de klant is een uitdaging voor alle telecommunicatieproviders, inclusief KPN. KPN gebruikt op dit moment al TIBCO's integratietechnologie met de nieuwe BPM-mogelijkheden om legacy-systemen naar een hoger plan te tillen.

"Het verbeteren van de klantenservice en klanttevredenheid is KPN's belangrijkste reden voor deze BPM-rollout. We hopen dat het ons zal helpen bij de introductie van nieuwe diensten en nieuwe combinaties van diensten", zegt Cees Euser, KPN program manager.

De TIBCO BPM Group werd gevormd na de overname van Staffware in juni 2004. Zie www.tibco.com voor meer informatie.

Over KPN
KPN biedt consumenten en bedrijven innovatieve telecommunicatiediensten van hoge kwaliteit. KPN's belangrijkste activiteiten zijn: diensten voor vaste telefonie in Nederland, mobiele diensten in Nederland, Duitsland (E-Plus), en België (BASE) en datagerelateerde diensten in West-Europa. Begin 2004 had KPN 7,6 miljoen klanten voor vaste telefonie, 1,6 miljoen internetklanten en 15,1 miljoen klanten voor mobiele telefonie.

Over TIBCO
TIBCO Software Inc. (NASDAQ: TIBX) is de belangrijkste onafhankelijke leverancier van bedrijfsintegratiesoftware, zo wijzen marktaandeel en analistenrapporten uit. Daarnaast is TIBCO een toonaangevende leverancier van real-time business, waarmee het bedrijven helpt kosten te besparen en sneller en efficiënter te werken. TIBCO levert deze real-time business, ook wel 'The Power of Now'® genoemd, aan meer dan 2000 klanten wereldwijd in verschillende industrietakken. Voor meer informatie over TIBCO's bedrijfsintegratie-, bedrijfsoptimalisatie- en enterprise backbone-oplossingen kunt u een bezoek brengen aan de website www.tibco.com. Het hoofdkantoor van TIBCO staat in Palo Alto, Californië.

TIBCO, het TIBCO logo, The Power of Now en TIBCO Software zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van TIBCO Software Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere product- of bedrijfsnamen en merken die in dit document genoemd worden, zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars en worden alleen gebruikt ter verduidelijking.

Voor meer informatie voor de pers:
TIBCO Software Inc
Jane Lawrence
Corporate Communications
t: 00-44-1628-78 68 34
e: jlawrenc@tibco.com

Lubbers & De Jong B.V.
Cindy Curré
Keizersgracht 219
1016 DV Amsterdam
t: (020) 421 05 65
e: cindy@l-dj.nl