Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Integrated Business Consultancy wil omzet vergroten met Siebel CRM OnDemand

Nederlandse consultancyfirma kiest hosted oplossing van Siebel Systems voor het maximaliseren van productiviteit en effectiviteit van de verkoop

SAN MATEO, Calif. - 20 juli 2004 - Consultancy- en accountancyfirma Integrated Business Consultancy (IBC) verwacht met het toepassen van Siebel CRM OnDemand de verkopen aanzienlijk te kunnen vergroten. Het bedrijf maakt gebruik van de hosted oplossing van Siebel Systems voor Customer Relationship Management (CRM) voor het integreren van informatie over klanten en producten over meerdere verkoop- en communicatiekanalen heen. Ook wil het bedrijf via Siebel CRM OnDemand de productiviteit en de effectiviteit van de verkoopprocessen verder verbeteren.

"Wij hebben dringend behoefte aan een innovatieve en kosteneffectieve methode voor het beheren van de relaties met klanten. De uitgebreide ervaring van het bedrijf op dit terrein maakte Siebel Systems tot de voor de hand liggende keuze als aanbieder", zegt CRM-manager Leo Schoffers van IBC. "Siebel CRM OnDemand biedt een rijke functionaliteit op het gebied van verkoop, analyse en marketing die direct beschikbaar is, terwijl er bovendien vooraf geen grote investeringen nodig zijn. Het gaat om een eenvoudig te gebruiken en flexibele CRM-oplossing die ervoor zorgt dat onze verkopers altijd over alle relevante klanteninformatie beschikken. Hierdoor kunnen zij sneller een verkoop afronden en kunnen zij dus ook een grotere omzet realiseren."

Opgericht in 1999 is IBC een van de snelst groeiende consultancy- en accountancyfirma's van ons land. Meer dan tachtig grote en middelgrote klanten maken gebruik van de diensten van het bedrijf. De dienstverlening bestaat uit business consultancy, financiële diensten en accountancy. Voordat IBC besloot voor Siebel CRM OnDemand te kiezen, maakte het bedrijf voor het beheren van de klantenrelaties gebruik van een mix van spreadsheets, papieren dossiers en netwerkoplossingen. Hierdoor ontbrak een geconsolideerde kijk op de klant en was IBC niet in staat om de productiviteit van de werknemers te maximaliseren en de effectiviteit van de verkoop te optimaliseren.

IBC past Siebel CRM OnDemand toe voor meer dan tachtig medewerkers en creëert daarmee voor hen een eenduidige kijk op iedere individuele klant, ongeacht de communicatiekanalen die bij de contacten met deze afnemer zijn gebruikt. Verkoopteams beschikken hierdoor over een complete set van informatie die relevant is voor de potentiële verkoop waar zij op dat moment aan werken. Zo hebben zij bijvoorbeeld altijd inzicht in de vraag wie de zakelijke beslissers zijn bij de klant, met welke concurrenten zij te maken hebben, welke partners meedoen, evenals historische gegevens over de prospect, de huidige status en het omzetpotentieel. Hierdoor zijn zij altijd in staat inzicht te krijgen in de stand van zaken rond een (potentiële) klant en kunnen zij maatwerkstrategieën ontwikkelen om een verkoop te realiseren en inzicht te verkrijgen in het omzetpotentieel van een potentiële klant. Als enige hosted oplossing biedt Siebel CRM OnDemand namelijk krachtige analytische functionaliteit. Deze stelt IBC in staat om inzicht te verkrijgen in bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van een verkoopcyclus, het aantal deals dat gesloten wordt als percentage van het totaal aantal potentiële deals waaraan is gewerkt, de omvang van contracten en andere belangrijke managementinformatie.

IBC is de laatste in een inmiddels lange rij van organisaties die gebruik maken van Siebel CRM OnDemand. Na de Europese introductie in april 2004 wordt Siebel CRM OnDemand inmiddels toegepast door gebruikers in Engeland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Nederland, de Scandinavische landen, Rusland en Tsjechië. Siebel CRM OnDemand ondersteunt een groot aantal talen, waaronder Engels, Frans, Spaans, Italiaans en Duits. Europese bedrijven kunnen hierdoor in hun eigen taal gebruik maken van de bewezen kennis en expertise van Siebel Systems op het gebied van CRM die in de vorm van een hosted oplossing wordt aangeboden. Siebel CRM OnDemand is de eerste en enige hosted CRM-oplossing die zo is ontwikkeld dat het nauw kan samenwerken met een 'on premise'-implementatie (installatie in het kantoor van de klant) van Siebel's CRM-oplossingen. Siebel CRM OnDemand en Siebel 7 maken gebruik van een gemeenschappelijk datamodel, zodat een soepel en eenvoudig migratiepad bestaat om van een gehoste oplossing door te groeien naar een eigen implementatie van Siebel 7-applicaties.

Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een hosted CRM-oplossing die wordt aangeboden over het internet en is met behulp van iedere webbrowser beschikbaar tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel en gemakkelijk in gebruik nemen, zonder dat zij vooraf grote investeringen in ICT behoeven te doen. Siebel CRM OnDemand biedt complete functionaliteit op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening, kent standaard ingebouwde analytische functionaliteit, beschikt over virtuele call center-technologie, is ontwikkeld met gebruik van 'best practices' en is gebaseerd op kwalitatief uitstekende hosting services en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op www.crmondemand.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000