Ingezonden persbericht


GEZAMENLIJK PERSBERICHT

Abrona besteedt IT-helpdesk uit aan Fujitsu Services

Huis ter Heide/Maarssen, 21 juli 2004

Abrona, een organisatie die diensten verleent aan verstandelijk gehandicapten, heeft haar IT-helpdesk uitbesteed aan Fujitsu Services. De IT-specialist zal de IT-gebruikers binnen de organisatie drie jaar lang op afstand ondersteunen met geavanceerde Helpdesk Management Services. Abrona verwacht met de uitbesteding van de helpdesk de efficiency te vergroten en de dienstverlening te verbeteren.

Abrona en Fujitsu Services werken al jaren samen. Begin 2004 sloten beide partijen hun eerste outsourcing-contract. De IT-dienstverlener bouwde een beveiligd Wide Area Network voor de zorginstelling, op basis van xDSL, dat vanuit het Infracentre in Maarssen wordt bewaakt en beheerd. Vanaf september wil Abrona IntellAct® implementeren, een zorgprogramma ter ondersteuning van de registratie van cliënten en de planning en uitvoering van activiteiten. Mede met het oog daarop besloot de organisatie haar interne IT-helpdesk op te heffen en haar IT-gebruikers een professionele vorm van IT-support aan te bieden. Uitbesteding van de helpdesk aan een ervaren IT-specialist als Fujitsu Services bood behalve deskundige ondersteuning ook nog diverse andere voordelen, zoals continuïteit, flexibiliteit en stabiliteit.

Fujitsu Services gaat Abrona een uitgebreid pakket multi-client Helpdesk Management Services leveren, onder andere gericht op een optimaal gebruik van de te implementeren IntellAct®-applicatie. De helpdesk van Fujitsu Services zal daarbij als eenvoudig toegankelijk 'single-point of contact' fungeren voor alle IT-gerelateerde vragen en problemen binnen de organisatie. Via één telefoonnummer en één e-mailadres kunnen de IT-gebruikers op werkdagen direct om assistentie vragen, op welke locatie zij zich ook bevinden. De implementatie van de helpdesk vindt in de loop van juli plaats. In augustus moet hij operationeel zijn, zodat met ingang van september ook de gebruikers van IntellAct® geholpen kunnen worden.

Klaas Nieuwhof, Hoofd Informatievoorziening & Automatisering bij Abrona, ziet de uitbesteding van de IT-helpdesk aan Fujitsu Services als een belangrijke stap in de verdere professionalisering van zijn organisatie. "IT is sterk in ontwikkeling in de zorgsector, en daar moeten wij in mee. Daardoor neemt onze afhankelijkheid van IT fors toe. IT-gebruikers worden bovendien steeds veeleisender. Dat vraagt om adequate IT-ondersteuning. Door die bij een erkende IT-dienstverlener als Fujitsu Services onder te brengen, hoeven we geen eigen IT-helpdesk meer te onderhouden, met alle voordelen van dien. De outsourcing van onze helpdesk leidt, naar verwachting, tot een hogere productiviteit van onze IT-gebruikers en daarmee tot een betere dienstverlening aan onze cliënten. En daar gaat het ons natuurlijk om."

Willem Ronner, Accountmanager bij Fujitsu Services, is verheugd over de opdracht van Abrona. "Fujitsu Services levert al jaren uiteenlopende IT-diensten en -producten aan organisaties in de gezondheidszorg. Abrona is de eerste zorginstelling die een beroep doet op onze complete Helpdesk Management Services. Het leveren van deze services is een van onze specialismen. Het opzetten, bewaken, beheren en onderhouden van een professionele IT-helpdesk is een complexe zaak die specifieke kennis en ervaring vereist. Steeds meer organisaties gaan er dan ook toe over de ondersteuning van hun IT-gebruikers uit te besteden aan een specialist. Door onze helpdesk-expertise in te huren, kan Abrona zich concentreren op zijn kernactiviteit: het verlenen van zorg aan mensen met een verstandelijke handicap." Corporate informatie Abrona

Abrona is een innovatieve christelijke organisatie, gespecialiseerd in een brede dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking.

Als betrokken zorg-organisatie hanteert Abrona een geheel eigen werkwijze, waarbij de ontmoeting tussen mensen centraal staat. Respectvol met elkaar omgaan is daarbij de basis. De ruim 1.600 medewerkers zijn er elke dag opnieuw van doordrongen dat mensen met een verstandelijke beperking mensen zijn met mogelijkheden, die bovendien vaak verrassend goed zinvolle functies in de maatschappij kunnen vervullen. Binnen Abrona ligt de nadruk dan ook op het bieden van een passende zorg- en dienstverlening en het, waar mogelijk, ondersteunen van mogelijkheden tot individuele ontplooiing.

Abrona is eveneens actief op het gebied van commerciële projecten waar mensen met een verstandelijke beperking - onder begeleiding - zelfstandig werk verrichten. Tot deze projecten behoren onder andere een hotel, een restaurant, een winkel en een kunstuitleen. De projecten hebben tot doel de ontmoeting tussen mensen met en zonder verstandelijke beperking te bevorderen. Vanwege het succes ervan zal het aantal commerciële projecten de komende tijd worden uitgebreid. Hierbij wordt uiteraard onverminderd gestreefd naar een zorgvuldige balans van ontplooiingsmogelijkheden en commerciële aspecten.

De woonvoorzieningen, dagbestedingscentra en de commerciële projecten van Abrona zijn gevestigd in de hele provincie Utrecht.

Meer informatie: www.abrona.nl

Corporate informatie Fujitsu Services

Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited, een van 's werelds grootste IT-concerns. Op het gebied van IT-services neemt Fujitsu wereldwijd de derde plaats in.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren voor organisaties uit diverse sectoren en levert specifieke business solutions voor de logistieke en retailmarkt. Hierbij heeft Fujitsu Services als doel de prestaties van organisaties te verbeteren, zodat zij hun klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiënter kunnen bedienen.

Bij Fujitsu Services in Nederland (Maarssen) zijn ruim 730 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 130 actief bij de internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand IT-systemen en -infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP, Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.

Meer informatie: http://nl.fujitsu.com