Gemeente Capelle a/d IJssel

Mystery guest positief over Burgerzaken

De afhandeling aan de verschillende balies van de Capelse afdeling Burgerzaken gaat heel vlot. Dat blijkt uit een recent verschenen onderzoek van de Stichting Rekenschap onder zes gemeenten.

Onaangekondigd en anoniem bezocht de mystery guest de afdelingen Burgerzaken van Boskoop, Utrecht, Tilburg, Woerden, Zeist en Capelle. Vorig jaar namen deze gemeenten deel aan de pilot servicenormen, opgezet door de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken en Rekenschap. Omdat deze gemeenten in theorie al hebben aangegeven dienstverlening hoog in het vaandel te hebben staan, leek een keuze voor hen het meest logische, aldus de Stichting Rekenschap.

De Capelse balie van Burgerzaken is 22 maart 2004 beoordeeld op de criteria informatievoorziening, wachttijden, toegankelijkheid en faciliteiten. Het geschetste totaalbeeld is positief. Vooral op de aspecten aankomst, binnenkomst en afhandeling scoort onze gemeente goed. Belangrijkste aanbeveling: Maak de servicenormen van de afdeling zichtbaar voor de klanten. Burgerzaken zal dit nog in 2004 realiseren.