Ingezonden persbericht


PERSBERICHT Koninklijk Horeca Nederland

Patrick Verbunt Meest Markante Horecaondernemer in Brabant

WOERDEN, 19 juli 2004 - Patrick Verbunt van de Bonheur Horeca Groep in Tilburg is benoemd tot de Meest Markante Horecaondernemer van Brabant 2004. "Hij is een echt mensen mens," aldus de jury, "Hij zorgt ervoor dat zijn personeel gemotiveerd en hoogwaardig gekwalificeerd is en stimuleert zijn medewerkers zich verder te ontwikkelen in het gastvrijheidsvak." Tot de Bonheur Horeca Groep behoren Hotel-restaurant Auberge du Bonheur, Stadion Willem II Congres & Evenementen en Bonheur Catering. Uit twaalf regionale "Markant"-winnaars wordt door een vakjury in november tijdens het Koninklijk Horeca Nederland Jaarcongres de "Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2004"gekozen.

Patrick Verbunt runt een divers horecabedrijf, waar het verblijf van de gasten een unieke ervaring en beleving is, zo stelt de jury. Hij kwalificeert zich als een creatief en actief ondernemer, die van schijnbare tegenslagen uitgesproken kansen maakt. Zo introduceerde Verbunt tijdens de beursmalaise het AEX-menu, waarvan de prijsstelling was verbonden aan de stand van de AEX. Begin van dit jaar opende Bonheur Horeca Groep een tijdelijk restaurant op 114 meter hoogte in de Westpoint Tower in Tilburg, waar in 100 dagen bijna 10.000 mensen te gast waren. Door uitgekiende PR en uitstekende contacten met zowel de pers als lokale overheden en relevante netwerken, weet de Bonheur Horeca Groep zich optimaal te onderscheiden. Er zijn verder nog samenwerkingsverbanden met Brabant Golfland, Tilburg Culinair en diverse hotels in Midden-Brabant. De meerwaarde die Patrick Verbunt de Bonheur Horeca Groep heeft geschonken zijn legio; de locaties, zijn medewerkers, de kwaliteit van het food & beverage, het entertainment. Dit alles zorgt ervoor dat gasten met een fijne indruk hun verblijf bij Bonheur afsluiten.

Met de "Markant" worden horecaondernemers met markante en innoverende ideeën over het ondernemerschap in de horeca onderscheiden. Er worden twaalf regionale horecaondernemers benoemd. Hieruit wordt in november een landelijke winnaar gekozen. De winnaar van de titel "Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2004" wordt tijdens het jaarcongres van Koninklijk Horeca Nederland in Leeuwarden bekend gemaakt.

De "Markant" is de enige, sectorbrede prijs binnen de horecabedrijfstak. Van de hotelmanager van het vijfsterrenhotel tot de eigenaar/ ondernemer van een cafetaria op de hoek, het trendy restaurant of het sfeervolle café. Kortom het hele scala aan horecabedrijven. Zij kunnen in aanmerking komen voor de titel de "Meest Markante Horecaondernemer" van een bepaalde regio. Het gaat om ondernemers die, naast dat zij hun vak uitstekend verstaan, zich onderscheiden van hun collega ondernemers. De criteria waaraan zij minimaal moeten voldoen:

een financieel gezond bedrijf;

een goed personeelsbeleid;

een goede presentatie van hun bedrijf en product.

De kandidaten voor een "Markant" worden veelal voorgedragen door collega ondernemers, organisaties en bedrijven, die betrokken zijn bij de bedrijfstak horeca.


---

Noot voor de redactie -

Ingezonden persbericht