Ingezonden persbericht

Particulier dagonderwijs voor Amsterdamse brugklassers

AMSTERDAM, 20040721 -- Als eerste particuliere dagopleiding voor voortgezet onderwijs start De Amsterdamsche School per september 2004 met brugklassen. Particulier onderwijs vanaf de brugklas is uniek in Amsterdam en ontstaat vanuit de toenemende vraag van ouders om hun kinderen direct vanuit het basisonderwijs intensieve en individuele begeleiding te bieden.


"Ouders geloven niet meer per definitie dat het wel goed komt met hun kinderen als ze na de CITO-toets het advies van de basisschool opvolgen", aldus Ton Chong - directeur van De Amsterdamsche School. "Wanneer hun zoon of dochter zo vanuit groep acht naar een enorme scholengemeenschap wordt verwezen, voorzien sommige ouders behoorlijke problemen. Niet alleen zien ze op tegen de medeleerlingen waartegen hun kind ineens opgewassen moet zijn; ook het grootschalige en soms onpersoonlijke karakter van reguliere scholen staat hen tegen. Bovendien is er binnen reguliere scholen niet altijd tijd voor individuele aandacht, waardoor het niet opvalt als een leerling een hoger niveau aankan of buiten de boot dreigt te vallen."

De Amsterdamsche School biedt sinds 1985 hoogwaardig onderwijs door kleinschaligheid en intensieve, individuele begeleiding. De meeste leerlingen zijn binnen het reguliere onderwijs - om wat voor reden dan ook - het spoor bijster geraakt. Doordrongen van het belang van een diploma gaan veel ouders en kinderen tegenwoordig op zoek naar een geschikt alternatief. En dat is wat de Amsterdamsche School biedt: de school heeft weinig tot geen lesuitval, is niet massaal en leerlingen zakken (soms tot hun eigen irritatie) nooit weg in de anonimiteit.




Ingezonden persbericht