Ingezonden persbericht


Persbericht

28 juli 2004

SPSS introduceert nieuwe versie van Dimensions marktonderzoeksplatform

~ Gericht op gebruiksvriendelijkheid: updates van SPSS Dimensions" bevatten geïntegreerde telefonische enquêtes (CATI), uitgebreide toegang tot data en verbeterd enquête-ontwerp ~

SPSS, de toonaangevende leverancier van oplossingen voor enquêtes, marktonderzoek en predictive analytics, introduceert de nieuwste versie van SPSS Dimensions". Het pakket vormt een complete applicatiesuite voor het ontwikkelen van enquêtes, het verzamelen, verwerken en het analyseren van onderzoeksgegevens en het publiceren van marktonderzoeksresultaten.

De verbeteringen in Dimensions beslaan een brede reeks van nieuwe mogelijkheden voor het hele enquête- en marktonderzoekstraject, waarvan marktonderzoekbureaus, onderzoekers binnen commerciële organisaties en binnen diverse andere branches kunnen profiteren. Deze nieuwste versie bevat updates en verbeteringen van de verschillende Dimensions-producten.

mrInterview" biedt onderzoekers een complete oplossing voor verzamelen van data en het beheren van onderzoeksprojecten via het internet. Met mrStudio" kunnen gebruikers door efficiënte scripts marktonderzoeksgegevens beheren en met mrTables" kunnen gebruikers tabellen bouwen, delen en interactief maken via een webbrowser.

Dimensions is een waardevol instrument, omdat wij hiermee het gedrag van onze klanten kunnen analyseren en deze informatie kunnen delen met product planning managers in verschillende continenten, aldus Hennes Fischer, product planning consultant, Yamaha Motor Europe N.V. Dankzij de extra controle over de gegevensanalyse en de enquête-ontwikkeling, biedt de nieuwe versie van Dimensions ons een compleet platform voor het ontwikkelen en inzetten van op maat gemaakte enquêtes.

Met de laatste versie van Dimensions beantwoordt SPSS niet alleen aan de wensen van ver ontwikkelde marktonderzoekbureaus, maar ook aan die van commerciële, academische en overheidsorganisaties, zei Richard Kottler, vice president Survey Applications Business Center, SPSS Inc. Dimensions blinkt uit als een oplossing, die het volledige onderzoeksproces bestrijkt door ongeëvenaarde mogelijkheden voor onderzoek te bieden en de resultaten voor gebruikers op ieder niveau beschikbaar te maken.

(286 woorden)

BERICHT VOOR DE REACTIE

Over SPSS Dimensions
SPSS Dimensions 2.2 helpt organisaties, waarbij het verzamelen en analyseren van onderzoeksgegevens centraal staat. Dimensions is een schaalbaar, op maat te maken en geïntegreerde applicatie suite voor multimode projecten. Onderzoekers kunnen Dimensions tools ook gebruiken via een SPSS online hosting service. SPSS Dimensions bevat allerlei nieuwe updates en verbeteringen, zoals:

De nieuwste versie van mrInterview bevat:

- Een nieuwe CATI (Computer-Assisted Telephone Interview)-optie voor het beheren en rapporteren van uitgaand telefoonverkeer;
- Duidelijke HTML interview templates;

- Complete out-of-the-box enquêtes met een uitgebreide verzameling van mogelijke vragen uit de Sample Library .

mrStudio, dat nu ook verkrijgbaar is, bevat verbeteringen zoals:
- Verbeterde scripting, debugging en mogelijkheden voor het koppelen van gegevens;
- Het verkrijgbaar zijn als een server-side oplossing;
- Dimensions Component Pack voor het centraliseren van het uitvoeren van Dimensions scripting taken.

De nieuwste versie van mrTables beslaat:

- Extra controle over zowel gegevensanalyses als over de presentatie van resultaten;
- De mogelijkheid om nieuwe variabelen te creëren;
- Verbeterde filters om een beter inzicht in de onderzoeksgegevens te krijgen.

Andere Dimensions producten zijn mrPaper", om eenvoudig en snel vragenlijsten op papier te maken; mrScan", dat papieren vragenlijsten automatisch voorbereid om gescand te worden; en mrTranslate", om onderzoeksprojecten in meerdere talen te managen. Het SPSS MR Data Model, dat de basis vormt voor de Dimensions technologie, is gebaseerd op open, veelgebruikte technologieën waarmee marktonderzoekers hun eigen onderzoeksmethodologie kunnen ontwikkelen.

Voor meer informatie over SPSS Dimensions zie: http://www.spss.com/dimensions/products.htm.

Over SPSS
SPSS is een wereldwijde leverancier van oplossingen voor data collectie, PredictiveMarketing en Predictive (Web) Analytics (Nasdaq:SPSS). In 2002 heeft de groep een omzet van 209 miljoen dollar gerealiseerd. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1300 medewerkers.

SPSS is al 35 jaar actief op de markt voor analytische toepassingen en bekleedt een belangrijke positie op de markt voor data mining, text mining, web mining, data collectie en voorspellende marketing en biedt organisaties instrumenten om strategische beslissingen te nemen (datawarehousing, reporting, analyse, simulation en e-Metrics).

Met de geavanceerde en elkaar aanvullende oplossingen van SPSS kunnen organisaties al hun gestructureerde gegevens (on en off-line) en ongestructureerde gegevens integreren en analyseren om hun beslissingsprocessen en klantrelaties te optimaliseren. Meer informatie: www.spss.com

SPSS Benelux bv: Wiepke van der Wal
Tel: +31 (0)183 651 777 Fax: +31 (0)183 651 700
E-mail: wiepke@spss.com http://www.spss.nl

Contact pers: Marieke van Zuien (LEWIS Communications) Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com