Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 beschermt ook tegen Nederlandstalige spam

Symantec

Leiden, 28 juli 2004 -

Symantec (Nasdaq: SYMC), wereldwijd leider in informatiebeveiliging, introduceert Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0. Deze nieuwe oplossing is ontworpen om bedrijven beter te beschermen tegen de nieuwste spam-technieken. Zo biedt deze nieuwe oplossing Nederlandstalige en andere niet-Engelstalige filters en verbeteringen op het gebied van beheer. Daarnaast biedt deze versie een gecentraliseerd, webgebaseerd control center, geconsolideerde logging en reporting en kan een bedrijfsbreed beleid worden ingesteld op per-gebruiker of per-groep basis

Uitgebreide bescherming
Symantec schat dat tussen de 10 en 20% van alle wereldwijde spam niet-Engelstalig is en dat deze spam een ernstige bedreiging is voor bedrijven, zeker in landen waar Engels niet de voertaal is. Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 kan berichten identificeren in 11 talen, zodat alleen de bij de taal horende filters worden gebruikt. Hierdoor nemen de prestaties van Symantecs filtercapaciteiten voor buitenlandse talen toe. Eindgebruikers kunnen zelf de talen definiëren waarvan zij berichten willen ontvangen en/of blokkeren. Daarnaast heeft Symantec taalspecifieke heuristiek toegevoegd om berichten op taalspecifieke karakteristieken van spam te kunnen analyseren, waardoor de effectiviteit van de filters toeneemt.

Naast Symantecs niet-Engelstalige filter, verzamelt het Symantec Brightmail Probe Network spam uit 20 verschillende landen en de Symantec Brightmail Logistics and Operations Centers (BLOC) bieden lokale taalanalyse en filtering in San Francisco, Dublin, Sydney en Taipei.

De attachment handtekeningtechnologie in Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 maakt het mogelijk filters te creëren op basis van specifieke MIME attachments die worden gedetecteerd in het Probe Network (bijvoorbeeld een specifiek pornografisch beeldbestand). Deze attachment handtekeningen beschermen bedrijven tegen spam met veelvoorkomende attachments.

De derde generatie URL-filters in Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 identificeren spam gebaseerd op zowel web URLs alsook mailto URLs, om te voorkomen dat eindgebruikers spammers via e-mail antwoorden. De ontwikkelde URL-filters zijn gebaseerd op URLs die zijn gedetecteerd in het Symantec Brightmail Probe Network, een verzameling van miljoenen accounts op het Internet die als lokaas voor spam dienen.

Symantec Brightmail Reputation Service biedt klanten voordelen die door niemand anders geboden worden. Zo is deze dienst volkomen gedreven door data, gebaseerd op gedrag en identificeert deze spammers en legitieme verzenders op basis van hun reputatie. De dienst stelt de reputatie van de bron van de e-mail vast door deze te vergelijken met informatie uit het Probe Network en de meer dan 100 miljard berichten die iedere maand door Symantec worden gefilterd. De dienst is ontworpen om de hoogste graad van bescherming te bieden en zo min mogelijk foutieve meldingen te genereren, waarbij de lijst ieder uur wordt geactualiseerd. Versie 6.0 biedt klanten de mogelijkheid 2 nieuwe lijsten te implementeren: Suspected IP- en Safe IP-lijsten.

Betere beheermogelijkheden
Aan Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 zijn nieuwe beheerfeatures toegevoegd die de set and forget controls verbeteren. Symantecs webgebaseerde beheerconsole is een cross-platform tool die beheerders informatie biedt over systeemstatus, quarantaine, serverinstellingen, rapportages, logbestanden en nog veel meer.

Symantec Brightmail Anti-Spam 6.0 biedt beheerders de mogelijkheid hun anti-spamsysteem in te stellen in overeenstemming met de verscheidene interne en algemene juridische eisen van een bedrijf met betrekking tot het blokkeren, verwijderen en onderzoeken van spam. Zo kan de instelling voor een bedrijf bijvoorbeeld zijn dat alle spam wordt verwijderd en alle vermoedelijke spam in quarantaine wordt gezet. Echter bij een bedrijf waar alle e-mail bewaard moet worden voor een bepaalde periode kan een bepaalde groep gebruikers of een individu van de juridische afdeling een andere instelling toegewezen krijgen. Bijvoorbeeld zet alle spam en vermoedelijke spam in quarantaine.

Bij grote bedrijven die meerdere Symantec Brightmail Anti-Spam servers inzetten, kunnen beheerders met de nieuwe gecentraliseerde beheercapaciteiten geconsolideerde logs en rapporten bekijken en genereren voor alle Symantec-servers in het netwerk.

Over Symantec
Symantec, wereldwijd marktleider in informatiebeveiliging, biedt consumenten, bedrijven en service providers een brede reeks softwareoplossingen, appliances en diensten voor de beveiliging en het beheer van hun IT-infrastructuur. Op de consumentenmarkt is Symantec vooral bekend van producten die onder de naam Norton worden aangeboden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cupertino, Californië, en het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 35 landen.Symantec Benelux heeft vestigingen in Leiden (Nederland) en Wemmel (België). Meer informatie over Symantec en haar producten is te vinden op de website: www.symantec.nl.

---