Ingezonden persbericht

Kieskeurig introduceert online WinkelBeoordeling

KIESKEURIG introduceert Nederlands eerste online WinkelBeoordeling

CULEMBORG, 20040728 -- Vergelijkingssite Kieskeurig.nl gaat het online winkelen transparanter maken. Door de voortdurende groei van het aantal op internet actieve winkels wordt het voor consumenten lastiger om de winkels goed van elkaar te onderscheiden. Met de nieuwe KIESKEURIG WinkelBeoordeling krijgt de consument inzicht in tal van belangrijke serviceaspecten. Daardoor wordt het mogelijk om een aankoopbeslissing op veel meer dan alleen de prijs te baseren.


Sterren

Met ingang van deze maand kent KIESKEURIG alle winkels in de KIESKEURIG WinkelVergelijker een bepaald aantal Sterren toe. De hoofdpunten waarop de bij KIESKEURIG aangesloten winkels worden beoordeeld zijn: Website, Bereikbaarheid, Orderuitvoering en Aftersales. In totaal worden alle winkels aan meer dan 50 criteria getoetst. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan de emailresponstijd die een winkel hanteert bij vragen van bezoekers. Ook de tijd waarbinnen een winkel de telefoon beantwoordt, wordt gecontroleerd, evenals het beleid wat annuleringen van bestellingen betreft.

Geen appels met peren vergelijken

KIESKEURIG beoordeelt eigenhandig alle aanbieders op eenduidige wijze, zodat er geen appels met peren worden vergeleken. Wanneer consumenten beoordelingen geven is het mogelijk dat er met meerdere maten gemeten wordt. Immers, wat de één belangrijk vindt, kan voor een ander niet terzake doen. Het zou ook kunnen zijn dat bepaalde personen, die daar belangen bij hebben, de resultaten trachten te beïnvloeden. Dit risico is nu vermeden.
Consumenten hebben wel de mogelijkheid om hun winkelervaringen met de aanbieders op Kieskeurig.nl aan KIESKEURIG door te geven. De categorieën waarin de winkels sterren kunnen behalen worden toegelicht, zodat consumenten weten wat de sterke en minder sterke punten van de winkels zijn.

Dienstverlening bewaken

Er zullen continu herbeoordelingen plaatsvinden, uitgevoerd door de KIESKEURIG Mystery Shopper. Daardoor is de consument er zeker van dat een winkel die bijvoorbeeld 4 sterren heeft, zijn best moet blijven doen om dat aantal sterren te kunnen behouden. Voor de bij KIESKEURIG aangesloten winkels is dit een positieve stimulans om de kwaliteit van hun dienstverlening te blijven bewaken en te verbeteren waar nodig.

Alle bij KIESKEURIG aangesloten winkels voldoen aan strenge eisen. Deze eisen hebben tot doel om eventuele risico's voor consumenten tot een minimum te beperken en om zorg te dragen voor volledige en consequente informatieverstrekking aan consumenten.

KIESKEURIG ontvangt dagelijks 60.000 bezoekers en is de enige Nederlandse site waar consumenten terecht kunnen voor productvergelijk, prijsvergelijk, winkelvergelijk en consumentenreviews. Directeur Janet Sellis: "KIESKEURIG is een onafhankelijke en objectieve website, voor en door consumenten. Het kiezen, keuren en vergelijken van winkels op hun service en flexibiliteit past bij die gedachte."

Dit persbericht met bijbehorend screenshot is te vinden op www.kieskeurig.nl/persbericht



Ingezonden persbericht