Ingezonden persbericht


BT Syntegra schrijft assyst voor, voor registratie van patiëntengegevens.

Amsterdam: 16 augustus 2004: assyst de prijswinnende oplossing van Axios Systems is geselecteerd door BT Syntegra als haar Helpdesk en IT-Service Management systeem voor het nieuwe National Health Service (NHS) patiëntengegevensbestand.

BT Syntegra, de BT-deskundige in bedrijfstransformatie en veranderingsmanagement, heeft vorig jaar december de opdracht toegewezen gekregen om een nationaal patiënten-gegevensbestand te ontwerpen, te leveren en te beheren. Evenals het opzetten een transactie berichtenservice voor het 'Department of Health' in Engeland. De nieuwe dienst maakt de elektronische overdracht van recepten en de introductie van geautomatiseerde afsprakenboeking mogelijk.

Tegelijkertijd met de verkrijging van deze opdracht (£620 miljoen), kondigde BT aan dat zij het contract (£996 miljoen)als provider voor de 'Local Service of London' had gewonnen.

Deze projecten, maken deel uit van het NHS Nationale Programma voor Informatietechnologie, omvatten de verwezenlijking van een elektronisch overzicht van alle NHS-patiënten in Engeland. Deze gevoelige informatie zal worden gedeeld met diverse organisaties uit de gezondheidszorg en artsen afhankelijk van hun autorisatie.

BT Syntegra zal assyst installeren als haar 'voorkeursoplossingl' voor het beheer van de centrale gegevens 'ruggengraat' en het eveneens gebruiken in haar rol als Lokaal Service Provider (LSP) voor Londen. Een van de vijf LSP's zal worden geïnstalleerd als onderdeel van het Nationale Programma voor IT van NHS. De servicedesks zullen worden opgezet en worden beheerd door BT Syntegra's UK Service Center, dat is gevestigd in Leeds.

Axios Systems, door het Help Desk Institute verkozen tot de beste in haar gebied voor het tweede jaar in successie, werd onlangs benoemd tot Softwarebedrijf van het jaar 2004 door de 'Scottish Enterprise and Targeting Innovation. Haar oplossing zal worden gebruikt voor Incident, Problem, Change, Release en Configuration Management.

Ailsa Symeonides, Verkoop en Marketing Directeur van Axios Systems (www.axiossystems.com) zegt: "De keuze van assyst als onderdeel van een dergelijke dienst van wereldklasse, versterkt het vertrouwen in ons product. Wij verheugen ons om ons deel te leveren, in het verbeteren van de kwaliteit van de zorg die wordt geleverd aan de NHS-patiënten, door er voor te zorgen dat de betreffende IT-systemen betrouwbare prestaties leveren."

BT Syntegra wilde haar huidige veelbesproken ITSM-tool vervangen door een product dat voldoet aan de IT Infrastructure Library (ITIL), de internationaal geaccepteerde richtlijnen voor Best Practice in IT Service Management. Axios werkt samen met BT Syntegra om meer dan 60 contracten van dit systeem te migreren, gebruikmakend van assyst's Customer Service Group faciliteit die gegevensbestandsegmentatie toestaat.

Eén van de voorwaarden om het contract te winnen was dat de systeemleverancier de BS15000-certificatie zou moeten behalen binnen 18 maanden. BS15000 is de nieuwe wereldwijde norm die specifiek is gericht op ITSM. Axios Systems heeft recentelijk aangekondigd dat zij als eerst organisatie in de wereld het BS15000 certificaat heeft verkregen.

Steve Spratt, Vice-President Global Services van Axios Systems, becommentarieerde: "assyst biedt BT Syntegra een robuust en stabiel platform dat de functionaliteit verstrekt dat het nodig heeft om haar klanten te beheren."

Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer

AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.

Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe

ITSM-tool te leveren.

Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.

Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".

De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.

Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.

Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.

"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".

Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

Meer informatie over BT Syntegra
BT Syntegra speelt een belangrijke rol in BT's informatie- en communicatietechnologie (ICT) strategie als haar deskundige in bedrijfstransformatie en veranderingsmanagement. Er werken wereldwijd meer dan 5.000 business en technical professionals en in het fiscale jaar dat eindigde in maart 2004 meldde een opbrengst van een £721 miljoen, een stijging van bijna 16% ten opzicht van £623 miljoen in 2003.

BT Syntegra helpt organisaties de manier waarop zij opereren te transformeren door het toepassen van bedrijfskennis en technologie om nieuwe en betere manieren van werken mogelijk te maken.

Haar primaire activiteit is het voorzien in consultancy en systeem intergratie services inclusief business consultancy, complex programmabeheer en op maat gemaakte systeem ontwerp, ontwikkeling en opereren.

Om haar eigen specialisatie te complementeren kan BT Syntegra, indien nodig, terugvallen op de kennis en vaardigheden van andere onderdelen van BT.

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --