Ingezonden persbericht


Op i-Trendz leren en proberen in Touch & Try-Paviljoens

Prikkel je zintuigen met beeld en geluid

Amsterdam, 5 augustus 2004 - i-Trendz, het nieuwe lifestyle-evenement voor consumentenelektronica en entertainment, presenteert als onderdeel van het evenement de Touch & Try-paviljoens: 'Fotografie Trendz', 'Mobility Trendz' en 'Home Cinema Trendz'. Verschillende partijen, zoals gebruikersverenigingen, uitgevers en producenten, werken samen voor de invulling van deze paviljoens. Bezoekers krijgen op die manier een compleet productoverzicht. Bovendien heeft elk paviljoen een eigen workshopzaal waar zowel beginnende als ervaren gebruikers presentaties en demonstraties kunnen bijwonen, de nieuwste trucs leren en de nieuwste producten kunnen uitproberen. i-Trendz vindt plaats van 22 tot en met 25 oktober in de Utrechtse Jaarbeurs.

Fotografie Trendz & Minimasterclass Kinderfotografie Samen met de magazines Digitaal Beeld en Fotografie én fotograaf Peter de Ruiter wordt het thema digitale fotografie in de schijnwerpers gezet. Zij geven een overzichtelijke presentatie van fotografieproducten en -accessoires die de exposanten op de beurs laten zien. In het paviljoen van 'Fotografie Trendz' krijgen bezoekers handige tips & trucs tijdens de workshops en presentaties. Speciaal voor i-Trendz geeft fotograaf Peter de Ruiter een 'mini-masterclass digitale kinderfotografie'. Bezoekers krijgen na inschrijving een digitale camera mee voor het uitvoeren van een aantal foto-opdrachten op de beurs. Kids-Village, de ruimte met kinderelektronica en -opvang, is het voornaamste decor voor de opdrachten. De deelnemers krijgen instructie, begeleiding en een certificaat van Peter de Ruiter. De gemaakte foto's worden ter plekke afgedrukt. Na het behalen van het certificaat 'mini-master digitale kinderfotografie' maken de deelnemers ook kans op één van de camera's die de deelnemende cameramerken beschikbaar stellen.

Mobility Trendz & Jaarlijkse Ledendag Palmclub
Het paviljoen 'Mobility Trendz' worden vormgegeven met behulp van de gebruikersverenigingen Pocket-PC Club, Smartphone-Club, Symbianclub en Palmclub. De clubs geven advies en tips over mobility-producten zoals PDA's, smartphones, mobiele telefoons et cetera. Naast mobiele telefoons en pda's staan er tijdens de workshops ook navigatiesystemen op het programma. De Palmclub organiseert bovendien haar jaarlijkse ledendag op 23 oktober 2004 tijdens i-Trendz.

Home Cinema Trendz
Beeld & Geluid Opinie is de partner voor 'Home Cinema Trendz'. Dit is een demozone waar verschillende home cinemasets uitgeprobeerd kunnen worden. De redactie van Beeld & Geluid Opinie is aanwezig voor onafhankelijk advies. In de aparte workshopzaal geven diverse sprekers tips & trucs om meer uit je thuisbioscoop te halen. Daarnaast helpen ze de gebruiker bij zijn keuze voor het aanschaffen van de juiste apparatuur.

i-Trendz gaat van start voor pers en relaties op vrijdag 22 oktober, is open voor consumenten op zaterdag 23 en zondag 24 oktober en heeft op maandag 25 oktober een 'vakdag' voor de detailhandel. Openingstijden consumentendagen: zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur.

Over i-Trendz
i-Trendz is het lifestyle-evenement voor consumentenelektronica. De eerste editie van dit belevingsevenement vindt plaats van 22 tot en met 25 oktober 2004 in de Jaarbeurs in Utrecht. Het evenement biedt fabrikanten het ideale platform om nieuwe producten persoonlijk te demonstreren aan tienduizenden geïnteresseerde consumenten en retailers. Als enige evenement voor consumentenelektronica in Nederland biedt i-Trendz de markt een belangrijk kanaal om in persoonlijk contact te komen met de digital-minded consument, in een unieke experience-driven omgeving. Meer informatie: www.itrendz.nl

Over Evensis Media:
Evensis Media B.V. is gespecialiseerd in het ontwikkelen en organiseren van beurzen en congressen. De oprichters van het bedrijf hebben ruim 12 jaar ervaring in het organiseren van evenementen met bezoekersaantallen variërend van 200 tot 83.000 per editie. Zowel het initiëren, ontwikkelen als professioneel organiseren behoort tot het portfolio van Evensis Media. De oprichters van het bedrijf zijn jarenlang betrokken geweest bij de organisatie van bekende landelijke beurzen als Studie Beurs, Didacta, Business Finance en Slavakto. Door kennis van de markt te integreren met kosteneffectieve concepten voor exposanten en een aantrekkelijk beursaanbod voor bezoekers maakt Evensis Media succesvolle en marktgerichte evenementen in Nederland mogelijk. Meer informatie: www.evensis.nl

Voor meer informatie of illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met: Evensis Media
Jasper van der Pas / Vincent van Driel
Tel. 020-472 24 92
Email: info@evensis.nl

Lammers van Toorenburg Benelux PR
Gwen Quant
Telefoon: 030 - 65 65 070
Email: itrendz@lvtpr.nl