Ingezonden persbericht

Gedupeerden zeer tevreden over hulp na kettingbotsing

APELDOORN, 20040805 -- De gedupeerden van de grote kettingbotsing op de A15 blijken zeer tevreden te zijn over de hulpverlening na de kettingbotsing. Dit blijkt uit een enquête die door de Verzekeraarshulpdienst (VHD) onder de gedupeerden is gehouden.


De VHD, alarmcentrale ontstaan vanuit een marktcollectief van verzekeraars, heeft op 23 maart jongstleden hulp geboden bij een ernstige kettingbotsing op de A15. Bij de kettingbotsing waren meer dan 60 voertuigen betrokken.

De VHD is uitvoerend orgaan van het Centraal Meldpunt Incidenten (CMI). In deze hoedanigheid werd de VHD door de politie ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de weg weer vrij kwam en dat gedupeerden weer op weg geholpen werden.

Vanwege de complexiteit en de omvang van het ongeval besloot de VHD twee gespecialiseerde ongevalcoördinatoren ter plaatse te sturen. Een van hen ging naar de plaats van het ongeval om de berging van de beschadigde voertuigen in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat deze voertuigen naar een veilige opslagplaats gebracht werden. De ander begaf zich naar het opvangcentrum om daar gedupeerden op te vangen en ervoor te zorgen dat zij weer naar huis konden. Dit door middel van vervangend vervoer of een taxi.

Omdat bij de VHD de kwaliteit van de dienstverlening één van de belangrijkste factoren is, wordt hier continu aandacht aan geschonken. Om de kwaliteit van de dienstverlening te meten en waar mogelijk te verbeteren, heeft de VHD naar de gedupeerden van de kettingbotsing een enquête verzonden. Van de gedupeerden reageerde 63%. De enquête bestond uit een 9-tal vragen met betrekking tot de hulpverlening.

De uitslagen waren over het algemeen zeer positief. Veel gedupeerden merken op dat de hulpverlening erg goed en vooral ook snel is verlopen.




Ingezonden persbericht