Ingezonden persbericht


Olympic FunDrive-karavaan komt aan in Griekenland

Om 7.00 uur vanochtend is de Olympic FunDrive-karavaan aangekomen in Griekenland. Voor sommige deelnemers ging het bereiken van deze mijlpaal gepaard met een diepe zucht, want de Olympic Fundrive is gewoon zwaar. En dan moest er ook nog eens stevig gesport worden.

De overgang van Italië naar Griekenland was uiteindelijk toch groter dan verwacht. Inmiddels zijn alle deelnemers van de Olympic Fundrive wel gewend aan hoge temperaturen, maar dit keer waren het de omstandigheden onderweg die de rit zwaar maakten. De route vanaf de veerboot voerde over een lengte van een paar honderd kilometer voornamelijk over vrij matige tweebaanswegen, die ook nog eens werden bevolkt door veel verkeer. En dan zat het venijn ook nog in de staart, want de laatste 40 kilometer waren de bergwegen zó slecht dat een snelheid van een dikke 30 km/h het hoogst haalbare was.

Griekse idylle
Iedereen was het erover eens dat het reisdoel de barre rit meer dan waard was geweest: een prachtige gelegen bergmeer vormde het decor voor de eerste tussenstop. Toch kregen de deelnemers niet lang de kans om van het prachtige uitzicht te genieten, want er stond hen een zware estafette te wachten. Bij deze estafette ging het om een echte teamprestatie: eerst ging een zwemmer met een Olympische ring het water in voor een venijnige oversteek. Bij aankomst stond een teamlid te wachten en die moest met de ring een sprint trekken naar het derde teamlid dat met een pijl en boog klaar stond. Elke boogschutter mocht vijf keer aanleggen om de roos te raken - uiteindelijk lukte dit alleen Judoka Ben Sonnemans. Na de al dan niet geslaagde pogingen, gaf de boogschutter de Olympische ring aan het laatste teamlid. Deze laatste man/vrouw diende de ring zo snel mogelijk te voet naar het einddoel te brengen. Het moge duidelijk zijn dat de tijd de bepalende factor was bij deze estafette. En dan ben je, zoals team KiKa, in het voordeel omdat je Nelli Cooman in de gelederen hebt - het blijft indrukwekkend om haar te zien sprinten. Toch was de tijd van de sprinters niet alles bepalend: bij het zwemmen viel ook veel tijd te winnen terwijl bij het boogschieten juist tijd te verliezen was - elke gemiste pijl leverde strafseconden op.

Spanning in het klassement

De felle strijd tussen de ploegen leverde uiteindelijk een verrassende winnaar op. Dat er sprake was van een aardverschuiving is misschien wat veel gezegd. Maar het team van Right To Play werd afgetekend winnaar. Kort daarachter eindigde het team van Klas op Wielen. Poly-Aktief ging strijdend ten onder en werd derde. Het team FBK Carrièreprijs werd vierde. Sprintkanon Nelly Cooman kon de tijdens het zwemmen opgelopen achterstand van team KiKa niet meer goedmaken. Met een achterstand van drie seconden op het team van wielrenner Steven Rooks behaalden zij de vijfde plaats.

Met de behaalde resultaten veranderde de tussenstand na dag 5 ingrijpend wat een verrassende tussenstand heeft opgeleverd waaruit eens te meer blijkt dat de teams op het scherpst van de snede met elkaar strijden.

De huidige klassering is als volgt:

Poly Aktief 46
Klas op Wielen 46
KiKa 46
Right To Play 39
FBK Carrièreprijs 33

Voor aanvullende informatie neemt u contact op met:

Jacques Geijsen Jules Hooijer Manager Public Relations Communicatiemanager Volkswagen De Lotto jacques.geijsen@pah.nl hooijer@lotto.nl 06 53426683 06 53742505

Foto's kunt u downloaden via www.anp.nl

Lotto
Lotto is een merk van De Lotto. De opbrengsten van De Lotto (Lucky Day, Toto en Krasloten) komen ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. In totaal droeg De Lotto in 2003 bijna 60 miljoen af aan deze goede doelen. Van dit bedrag is ruim 43 miljoen naar NOC*NSF gegaan. Naast topsport profiteert zo ook de amateursport of breedtesport van een bijdrage. Na de overheid is De Lotto de grootste structurele financier van de Nederlandse sportwereld.

Volkswagen
Pon's Automobielhandel B.V. is met het merk Volkswagen sinds 1994 actief als partner in sport van NOC*NSF. Met de levering van mobiliteit aan A-sporters, levert Volkswagen een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van topsport in Nederland. Op dit moment rijden ca. 250 Volkswagens rond die de sporters gebruiken ter ondersteuning van hun activiteiten.