Gemeente IJsselstein


Praat mee over gemeentelijk ouderenbeleid!
donderdag, 12 augustus 2004 - 09:36 CET

In onze stad is de Seniorenraad IJsselstein actief. Deze raad brengt de specifieke behoeften en belangen van ouderen onder de aandacht van de gemeente.

De Seniorenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over alle zaken waarmee ouderen (senioren) in IJsselstein te maken hebben en/of krijgen. Onderwerpen die aan de orde komen, zijn onder meer zorg, welzijn, openbaar vervoer, veiligheid, sport en wonen. Naast het adviseren van de gemeente toetst de Seniorenraad het gemeentelijk ouderenbeleid. De Seniorenraad zoekt nieuwe leden.

Adviesorgaan
De Seniorenraad is een zeer actief adviesorgaan; de raad komt ongeveer tien keer per jaar bijeen. Daarnaast praten leden mee over diverse projecten in IJsselstein zoals de totstandkoming van sporthal Groenvliet, de woonservicezone en wijkveiligheidsplannen. Een afvaardiging van de Seniorenraad bezoekt o.a. de commissievergadering Welzijn & Onderwijs en de Seniorenraad heeft driemaal per jaar een overleg met verantwoordelijk wethouder Kwakkel.

In de raad zitten onder andere vertegenwoordigers vanuit de ouderenbonden en gemeente. De raad bestaat uit negen leden. Wij zoeken twee nieuwe enthousiaste leden met de volgende kenmerken: Woonachtig in IJsselstein
Affiniteit en betrokkenheid met ouderen
Bekend met ouderenbeleid
Beschikbaar voor drie jaar. Het is mogelijk om deze periode eenmalig te verlengen.

Wij bieden:
De kans om uw stem te laten horen
De mogelijkheid om uw kennis en ervaring ten goede te laten komen aan het gemeentelijk ouderenbeleid
Interessante discussies in een goede sfeer

Meer weten of reageren?
Met vragen kunt u terecht bij dhr. R. Vermeulen, ' (030) 686 18 13. Wilt u lid worden van de Seniorenraad en denkt u te voldoen aan de gestelde kwalificaties, dan kunt u een brief sturen naar Gemeente IJsselstein, t.a.v. dhr. R. Vermeulen, afdeling Welzijn, Postbus 26, 3400 AA IJsselstein. U kunt ook mailen: info@ijsselstein.nl (o.v.v. Seniorenraad). Vermeld in uw brief uw naam, geslacht, adresgegevens, leeftijd, telefoonnummer en eventueel e-mailadres. Tevens worden wij graag op de hoogte gesteld van uw motivatie en ervaring op het gebied van (ouderen)beleid en bestuurlijke ervaring.