Ingezonden persbericht


Den Haag, 12-08-2004


T-Mobile blijft verder groeien op Nederlandse markt
T-Mobile Netherlands heeft in het eerste half jaar van 2004 een blijvende groei laten zien. Dit in een markt waarin ondanks groei, de concurrentie verder is toegenomen. Ten opzichte van het eerste half jaar van 2003 groeide het aantal klanten met 32% (534.000 nieuwe klanten) tot 2,24 miljoen. Zowel het aantal abonnees als het aantal PrePaid-gebruikers groeide. De netto omzet over het eerste half jaar van 2004 bedroeg EUR 517 miljoen, een stijging van 29% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De gemiddelde omzet per gebruiker per maand (ARPU) bedroeg EUR 36. De EBITDA bedroeg EUR 32 miljoen. T-Mobile heeft met een marktaandeel van 15% een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'De Nederlandse markt is met vijf mobiele operators en een groot aantal MVNO's zeer vol. De concurrentie is in deze markt nog verder toegenomen. Dat blijkt onder andere uit een verdere stijging van de kosten voor de verwerving van nieuwe abonnees. T-Mobile is erin geslaagd het klantenbestand flink verder te laten groeien en haar marktaandeel te vergroten naar 15%. De EBITDA, die weliswaar flink gestegen is ten opzichte van vorig jaar, is echter negatief beinvloed door deze hoge verwervingskosten (SAC). De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) valt wat lager uit dan in dezelfde periode van vorig jaar door de verlaging van de tarieven voor het bellen van vast naar mobiel (MTA-tarieven)'.

T-Mobile heeft onlangs een nieuw PrePaid tariefplan gelanceerd: After 3. Met dit tariefplan kunnen PrePaid gebruikers bellen vanaf 20 cent en SMS-en voor 9 cent. Mede door deze initiatieven verwacht T-Mobile haar koers te kunnen behouden. T-Mobile heeft de ambitie om op termijn een nummer 2 positie op de Nederlandse markt in te nemen.

T-Mobile in Nederland

T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,24 miljoen klanten (juni 2004) en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile Netherlands is partner in sport van NOC*NSF en ondersteunt daarmee het Nederlands Olympisch Team voor en tijdens de Olympische Zomerspelen in Athene.

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Directeur Corporate Communicatie
Vast: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl