Ingezonden persbericht


Nieuwe cameratassen van body glove®
Beveiligen beeld en techniek in weer en wind

Body Glove®, vooraanstaand leverancier van accessoires voor elektro-nische consu-men-ten-producten, introduceert een nieuwe reeks stevige, beschermende camera-tassen. Het inmiddels 53 jaar bestaand lifestyle-merk bewijst zich hiermee opnieuw als innovatief leverancier van hoogwaar-dige en aansprekende producten.

De twee nieuwe series - Camera Cases Gen 2 en Camera Skins - sluiten aan bij een bestaande reeks cameratassen en bieden je uitgebreide keuze uit een compleet aanbod. De Gen 2-lijn beschermt je camera onder vrijwel alle omstandigheden, de Camera Skins bieden je optimale bewegingsvrijheid.

De markt voor digitale camera's blijft onstuimig groeien en de vraag naar beschermende tassen is groter dan ooit. De nieuwe waterwerende Body Glove cameratassen zijn vervaardigd van stevig ballistisch nylon, mat rubber en fraai neopreen. Ze trotseren moeiteloos alle weersomstandigheden zodat je camera altijd veilig beschermd blijft.

De Body Glove Camera Cases Gen 2 bieden perfecte bescherming voor je digitale camera of camcorder. De tassen zijn voorzien van comfortabele schouderriemen, en de stevige sluitingen houden je camera en accessoires goed op hun plaats. De tassen zijn doordacht ontworpen en stralen met hun lichtblauwe en zwarte neopreen en gele strepen duidelijk de Body Glove lifestyle uit. De Camera Cases Gen 2 serie is leverbaar in de formaten Micro, Compact en Medium.

Camera Skins vormt de eerste lijn van een nieuwe generatie tassen. Met hun perfecte pasvorm bieden ze de ultieme bescherming voor al je digitale producten. Met de slimme draaibare clip kun je ze gemakkelijk aan de riem bevestigen, maar ze passen ook prima in een (hand)tas. Ze bieden bovendien een opbergvakje voor twee of drie geheugenkaarten. De Camera Skins zijn dankzij de stoere, duurzame materiaalkeuze bestand tegen alle weers-omstandigheden. De stevige klittenbandsluiting beschermt je camera tegen stof en water en zorgt dat hij makkelijk bereikbaar is. De tassen zijn er in de formaten Micro en Compact.

De Body Glove® technologische accessoires worden intensief gepromoot via gesponsorde evenementen die de cultuur en stijl van het merk uitdragen. In 2003 was Body Glove de officiële sponsor van het topevenement van de snelstgroeiende spektakelwatersport ? de Europese kampioenschappen kitesurfen in het Spaanse Tarifa. Dit jaar was het de titelsponsor van Body Glove Snowbombing 2004, het spraakmakende snowboardingfestival dat in januari in Les Arcs in de Franse Alpen plaatsvond. Body Glove zal ook in 2005 titelsponsor zijn van het Snowbombing-evenement.

Het Body Glove® accessoire-aanbod voor technologische consumentenproducten omvat naast cameratassen ook CD/DVD-etuis, GSM-headsets, beschermhoezen voor handcomputers, MP3-spelers en mobiele telefoons, en laptoptassen.

Over Body Glove
Body Glove is een aansprekend en dynamisch merk dat zich richt op een jonge, actieve, trendgevoelige markt. In 1953 introduceerden de oprichters van Body Glove, de tweelingbroers Bob en Bill Meistrell, de eerste wetsuit van neopreen. Sinds die tijd heeft de onderneming wereldwijd naam gemaakt als toonaangevend leverancier van hoogwaardige producten en accessoires voor watersport en strandmode. De consumentenproducten van Body Glove worden onder licentie gedistribueerd door Fellowes.
Over Fellowes
Fellowes heeft haar hoofdkantoor in het Amerikaanse Itasca, Illinois en levert producten op het vlak van consumenten- en kantoorelektronica, zoals accessoires voor mobiele telefoons, camera's en computers, bind- en lamineermachines, papierversnipperaars en een breed scala aan opbergproducten. De onderneming heeft dochterbedrijven in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Groot-Brittannië en de Benelux. Wereldwijd telt Fellowes circa 1700 medewerkers, die het afgelopen jaar een omzet van ruim 700 miljoen dollar genereerden. Noot aan de redactie,

Ingezonden persbericht