Ingezonden persbericht


Axios neemt remote het stuur over met NetSupport Manager

AMSTERDAM: 17 augustus 2004. Axios Systems, de toonzettende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-service managementsoftware - assyst, heeft een overeenkomst met de NetSupport Group gesloten om de prijswinnende Remote Control oplossing: NetSupport Manager (NSM) toe te voegen aan de portfolio van 'best-of-breed' oplossingen van Axios.

NSM heeft een verzameling van krachtige en veilige tools die ontworpen zijn om een complete remote PC managementoplossing te leveren over elk LAN, WAN of Internet. De veelvoudig prijswinnende applicatie biedt mogelijkheden voor uitgebreide ondersteuning van desktop management binnen het bedrijfsleven, onderwijs en overheden.

In de hedendaagse organisaties spelen Remote Control oplossingen een belangrijke rol binnen IT-service management. Zij maken het mogelijk om de controle van niet goed functionerende Pc's over te nemen wanneer dit nodig is, waarbij zij ofwel de gebruiker begeleiden tijdens het oplossen van het probleem ofwel het probleem zelf onderzoeken. Deze ondersteunings-methode voorziet in het snel en efficiënt ondernemen van actie bij problemen en stelt organisaties in staat de ondersteuning aan eindgebruikers te centraliseren.

NSM integreert volledig met assyst, en biedt daardoor eindgebruikers een naadloze toegang tot volledige remote controle capaciteiten, een welkome aanvulling op de uitgebreide out-of-the-box functionaliteit die beschikbaar is binnen assyst.

"Het verheugt ons samen te werken met NetSupport door hun marktleidende product Remote Control toe te voegen aan onze 'best-of-breed' oplossingenportfolio. Wij zien in NSM de perfecte aanvulling op onze geconsolideerde IT-service managementoplossing, assyst," zegt Tasos Symeonides, Directeur van Axios Systems.

Marcus Kingsley, Group Marketing Manager NetSupport, verklaart "NetSupport is trots om aan de zijde van Axios Systems te werken. Met Axios ongeëvenaarde ervaring met het combineren van toonaangevende Helpdesk en Service Managementoplossingen met 'Best Practice' toepassingen voorzien we dat de toevoeging van de producten van NetSupport zal leiden tot versterking, completering en verbetering van de positie van Axios als een leidende internationale leverancier."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

NetSupport Group
NetSupport Ltd is gevestigd in Peterborough, Londen, met kantoren in Duitsland, Japan, Amerika en Canada. NetSupport Ltd (voorheen PCT Ltd) is opgenomen in de Deloitte en Touche 'Fast 50' lijst van de afgelopen vier jaar en is door IDC erkend als een van de snelst groeiende leveranciers van Remote Control toepassingen. Hun productportfolio bevat NetSupport Manager, School en DNA. Voor meer informatie over de producten van NetSupport kunt u een bezoek brengen aan: www.netsupportsoftware.com.

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --