Agfa-Gevaert Group

Agfa-Gevaert Halfjaarresultaten 2004

Persbericht

Agfa desinvesteert Consumer Imaging in transactie met positieve cashflow

Aankoopprijs: 175,5 miljoen euro

Verwachte totale invloed op cashflow: +260 miljoen euro over 4 jaar

Uitzonderlijk non-cash boekhoudkundig verlies van 430 miljoen euro

Overdracht van alle CI-activiteiten en -werknemers

Agfa concentreert zich volledig op Graphic Systems en HealthCare

Blijvend stevige balansstructuur

Omzet herstelt in tweede kwartaal

HealthCare terug op het goede spoor

Stevige omzet in Graphic Systems

Mortsel (België), 19 augustus, 2004 - 8.00 uur (CET)

Agfa-Gevaert meldt dat het een definitieve overeenkomst heeft bereikt voor de desinvestering van het geheel van de activiteiten van Consumer Imaging via een management buy out/in-transactie. De aankoopprijs werd vastgelegd op 175,5 miljoen euro. De transactie resulteert in een non-cash boekhoudkundig verlies van 430 miljoen euro, maar genereert cash ten bedrage van 260 miljoen euro. Terwijl de marktomstandigheden van HealthCare en Graphic Systems de laatste maanden gevoelig verbeterden, werden Agfa's resultaten van het eerste halfjaar zwaar beïnvloed door het verwachte boekhoudkundige verlies op de desinvestering van Consumer Imaging.

Desinvestering Consumer Imaging
Agfa-Gevaert meldt dat het een definitieve overeenkomst bereikt heeft om het geheel van Consumer Imaging, inclusief film, producten voor finishing, labapparatuur en de verwante leasingportefeuille te desinvesteren door een management buy out/in. De aankoopprijs werd vastgelegd op 175,5 miljoen euro. Op het moment dat de transactie wordt afgesloten zal de aankoopprijs worden aangepast aan de wijzigingen in het nettowerkkapitaal en de nettoschulden. De beoogde datum voor de afsluiting van de transactie is 1 november 2004. Agfa werd geadviseerd door Goldman Sachs, terwijl Fortis Bank een 'fairness opinion' gaf.

Een nieuwe onderneming die zal werken onder de naam 'AgfaPhoto' zal alle wereldwijde markten en klanten van Consumer Imaging blijven bedienen. AgfaPhoto is een privé-onderneming in het bezit van NannO Beteiligungsholding, het management en twee minderheidsaandeelhouders, Abrams Capital en Highfields Capital. Dat zijn beide institutionele investeerders met hun hoofdkwartier in de VS.

AgfaPhoto is van plan na de afronding van de transactie naar schatting 2.870 werknemers over te nemen. In de verschillende landen waar Consumer Imaging actief is worden de gebruikelijke informatie- en consultatieprocedures ten aanzien van de
werknemersvertegenwoordigingen gevolgd.

AgfaPhoto zal over een licentieovereenkomst beschikken om het Agfa-merk voor onbeperkte tijd te gebruiken voor fotofilmproducten. Ten laatste 18 maanden na de afsluiting van de transactie zal het AgfaPhoto-merk gelanceerd worden voor finishing-producten en labapparatuur.

"Dankzij deze desinvestering zal Agfa meer aandacht kunnen besteden aan zijn strategische groeimarkten van Graphic Systems en HealthCare, waar de omschakeling naar digitale technologie in sneltempo voortgaat. We komen nu in een positie die ons toelaat sneller vooruitgang te boeken om onze leiderspositie in de beeldvormingsmarkten van de toekomst te versterken", zei Ludo Verhoeven, Chief Executive Officer van Agfa-Gevaert. "De fotografie ligt aan de grondslag van onze onderneming en ze vertegenwoordigt een belangrijk deel van onze geschiedenis. De beslissing om ze af te stoten was niet gemakkelijk, maar we zijn ervan overtuigd dat deze transactie voordelig is voor zowel Agfa en zijn aandeelhouders als voor de consumentenbusiness. Ook onze klanten en werknemers krijgen zo de meeste kansen om de uitdagingen in de markten van vandaag met succes aan te pakken."

"We zullen AgfaPhoto beheren als een middelgrote onderneming met de grootst mogelijke flexibiliteit om zich aan de snel evoluerende marktomstandigheden aan te passen. AgfaPhoto kan voortbouwen op een heel sterk productengamma en zal zijn kostenstructuur verder verbeteren", aldus Hartmut Emans, Managing Director van NannO Beteiligungsholding, die samen met het management van Consumer Imaging AgfaPhoto zal leiden. "We hebben een grondige kennis van onze markten en van de behoeften van onze klanten", zei Eddy Rottie, General Manager van Agfa's Consumer Imaging business en toekomstig hoofd van AgfaPhoto. "AgfaPhoto zal een toonaangevende rol blijven spelen in de fotografische industrie."

Transactie met positieve cashflow
Als onderdeel van de transactie zal Agfa nettoactiva en -passiva overdragen met een boekhoudkundige waarde van een geschatte 560 miljoen euro.
De transactie zal resulteren in een geschat non-cash boekhoudkundig verlies van 430 miljoen euro, waarvan een belangrijk deel toe te schrijven is aan de afboeking van alle vaste activa van Consumer Imaging. Dit verlies is aftrekbaar van het belastbaar inkomen, wat resulteert in een effect na belastingen van 291 miljoen euro. Om onmiddellijk een maximale transparantie over deze belangrijke transactie te garanderen, besliste Agfa om het verwachte verlies reeds volledig te boeken bij de afsluiting van de halfjaarcijfers eind juni 2004.

Na de afsluiting van de transactie zullen Agfa en AgfaPhoto als volledig onafhankelijke ondernemingen in heel verschillende markten actief zijn. Agfa zal AgfaPhoto een verkoperskrediet toestaan voor een maximum bedrag dat gelijk is aan de aankoopprijs. Dit verkoperskrediet zal volledig gewaarborgd zijn door de leasingportefeuille en zal terugbetaald worden over een periode van vier jaar.

"De transactie zal dus in 2004 geen effect op de cashflow hebben. Vanaf 2005 heeft ze een positief effect. Wanneer rekening gehouden wordt met de aflossing van het verkoperskrediet en met de invloed op de belastingen, is er een positieve cashflow van 260 miljoen euro", zei Marc Gedopt, Chief Financial and Administration Officer bij Agfa-Gevaert. "Vanaf 2005 zullen we enkel nog actief zijn in onze belangrijkste markten van Graphic Systems en HealthCare. Dit zal Agfa's winstgevendheid opdrijven en het groeiprofiel accentueren."

Resultaten Agfa-Gevaert voor het eerste halfjaar 2004 De eerste helft van 2004 werd gekenmerkt door een zwakke start in de eerste twee maanden, die gevolgd werd door een stevige verbetering tijdens het tweede kwartaal. Dit resulteerde in een omzet van 1.874 miljoen euro voor de eerste zes maanden, wat neerkomt op een daling van 11,8 procent tegenover het eerste halfjaar van 2003 of 5,4 procent wanneer de effecten van de sterke euro en de verkoop van de activiteiten op het vlak van niet-destructief materiaalonderzoek (Non-Destructive Testing of NDT) buiten beschouwing gelaten worden.

De brutowinst bereikte na het eerste halfjaar 782 miljoen euro, tegenover 912 miljoen euro in dezelfde periode van 2003. De Groep kon zijn brutowinstmarge op een hoog niveau van 41,7 procent houden (vorig jaar: 42,9 procent), ondanks de negatieve weerslag van de hogere grondstofprijzen, de wisselkoersschommelingen en de voortdurende prijserosie.

De verkoop- en algemene administratieve kosten kwamen uit op 498 miljoen euro, een daling van 8,6 procent. De uitgaven voor research en ontwikkeling daalden met 16 procent door de verkoop van Non-Destructive Testing eind 2003 en door de afname van de onderzoeksbestedingen bij Consumer Imaging.

De herstructurerings- en niet-recurrente kosten stegen van 22 miljoen euro in de eerste helft van 2003 tot 32 miljoen euro. Eenderde van deze kosten was verbonden aan Consumer Imaging. De andere bedrijfskosten (inkomsten min kosten) bedroegen -504 miljoen euro. Deze sterke stijging ten opzichte van vorig jaar wordt verklaard door het uitzonderlijk boekhoudkundig verlies van 430 miljoen euro op de verkoop van Consumer Imaging.

Het bedrijfsresultaat van de Groep kwam bijgevolg uit op -320 miljoen euro, tegenover 189 miljoen euro in de eerste helft van 2003. Zonder het effect van de desinvestering van Consumer Imaging, zou het bedrijfsresultaat 110 miljoen euro bedragen, wat overeenkomt met 5,9 procent van de omzet.

Het niet-operationeel resultaat, waaronder de financiële lasten vallen, verbeterde van -40 miljoen euro tot -26 miljoen euro, vooral dankzij de lagere netto financiële schuld.

De winst voor belastingen bedroeg -346 miljoen euro. Voor de desinvestering van CI werd in totaal 139 miljoen euro aan uitgestelde belastingsvorderingen geboekt, wat resulteerde in 111 miljoen euro aan belastingsinkomsten voor het eerste halfjaar van 2004. De nettowinst bedroeg bijgevolg -235 miljoen euro.
Zonder het effect van de desinvestering van Consumer Imaging zou de nettowinst 56 miljoen euro bereikt hebben.
De winst per aandeel bedroeg -187 eurocent tegenover 73 eurocent in het eerste halfjaar van 2003.

Stijgende trend in tweede kwartaal
Tegenover het eerste kwartaal verbeterde de omzet in alle Business Groups. In Graphic Systems verhoogde de omzet (exclusief wisselkoerseffecten) met 3,5 procent tegenover het tweede kwartaal in 2003. Deze ommekeer na drie opeenvolgende zwakkere jaren weerspiegelt de algemene verbetering van de marktomstandigheden in de grafische industrie en Agfa's vermogen om zijn marktposities nog verder te versterken. De terugkeer van het vertrouwen van de klanten werd bevestigd tijdens de Drupa-beurs, waar Agfa hoger dan verwachte bestellingen voor apparatuur en software kon rapporteren. Deze bestellingen zullen de omzet in de volgende maanden positief beïnvloeden.
Het rendement op omzet kwam in het tweede kwartaal uit op 4,8 procent, tegenover 5,4 procent in het voorgaande kwartaal. Dit kan worden verklaard door de hogere herstructureringskosten en de verkoopkosten verbonden aan de Drupa-beurs. Indien geen rekening gehouden wordt met deze eenmalige effecten, zou het rendement op omzet in het tweede kwartaal 8,5 procent bedragen.

In het begin van het jaar meldde Agfa de overname van Lastra, een Italiaanse fabrikant van drukplaten, chemicaliën en apparatuur voor de offsetdrukindustrie. Lastra telt ongeveer 900 werknemers en het behaalde in 2003 een omzet van 226 miljoen euro. De transactie is gebaseerd op een bedrijfswaarde van 155 miljoen euro. In augustus kondigde Agfa aan dat het alle nodige goedkeuringen voor deze overname had bekomen. De transactie zal daarom eind augustus 2004 afgesloten worden en Lastra's resultaten zullen vanaf dan volledig geconsolideerd worden.

Na een verrassend zwakke start in de eerste twee maanden van het jaar, vertoonde de omzet van HealthCare een sterke verbetering. De omzet van het tweede kwartaal lag meer dan 20 procent hoger dan in de eerste drie maanden van het jaar. Ondanks het moeilijkere prijsklimaat, vooral door het effect van de hernieuwing van het contract met Premier eind vorig jaar, klom HealthCare's rendement op omzet van 12,5 procent in de eerste drie maanden tot 15,1 procent in het tweede kwartaal. Agfa is vol vertrouwen dat deze stijgende trend in de volgende kwartalen bevestigd zal worden.

Voor de gehele Groep bedroeg de omzet in het tweede kwartaal 1.006 miljoen euro, een daling van 8,3 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Exclusief de wisselkoersschommelingen en het effect van de verkoop van Non-Destructive Testing, was de daling beperkt tot 4,0 procent en geheel voor rekening van Consumer Imaging.

Het bedrijfsresultaat bedroeg in het tweede kwartaal -366 miljoen euro, wat te wijten is aan het uitzonderlijke verlies op de desinvestering van Consumer Imaging, dat werd geboekt bij de afsluiting van het kwartaal. Zonder dit uitzonderlijke verlies bedroeg Agfa's bedrijfsresultaat 64 miljoen euro. Deze daling in vergelijking met de 104 miljoen euro van het tweede kwartaal in 2003 kan vooral verklaard worden door de combinatie van de lagere omzet, negatieve wisselkoers- en prijseffecten en hogere herstructureringskosten. De nettowinst bedroeg in het tweede kwartaal -255 miljoen euro of +36 miljoen euro indien geen rekening gehouden wordt met de desinvestering van Consumer Imaging.
De winst per aandeel bedroeg -203 eurocent, of +28 eurocent zonder de CI-desinvestering.

Balans
Eind juni 2004 bedroegen de totale activa 3.553 miljoen euro, in vergelijking met 3.839 miljoen euro eind 2003.
De beslissing om Consumer Imaging te desinvesteren resulteerde in een afboeking van alle vaste activa van CI met 107 miljoen euro. Bovendien werden de kortetermijnsprovisies verhoogd met 323 miljoen euro om de andere verwachte boekhoudkundige verliezen op deze transactie te dekken en werden uitgestelde belastingsvorderingen voor een bedrag van 139 miljoen euro ingeschreven. Het boekhoudkundig verlies op de verkoop van Consumer Imaging verklaart ook de daling van het eigen vermogen tot 1.034 miljoen euro.
De balans van de Groep blijft erg solide, met de netto financiële schulden en de gearing ratio op een laag niveau.

Omdat het werkkapitaal beïnvloed wordt door seizoensgebonden effecten, moet het vergeleken worden met dat van dezelfde periode in het vorige jaar. Agfa slaagde erin zijn voorraden verder terug te dringen tot 842 miljoen euro, tegenover 973 miljoen euro na zes maanden in 2003. De handelsvorderingen bedroegen 859 miljoen euro, tegenover 935 miljoen euro eind juni 2003. De handelsschulden, ten slotte, stegen van 290 miljoen euro tot 312 miljoen euro.
Agfa is vastbesloten het werkkapitaal nog aanzienlijk terug te dringen tegen eind 2005.

Cashflow
De cashflow werd niet beïnvloed door de desinvestering van Consumer Imaging. De brutobedrijfskasstroom bereikte na zes maanden in 2004 150 miljoen euro, terwijl de nettobedrijfskasstroom uitkwam op 61 miljoen euro. Dat het verschil tussen bruto- en nettobedrijfskasstroom zo groot is, wordt verklaard doordat belastingen betaald werden op de meerwaarde van de verkoop van de NDT-activiteiten eind 2003.

Business Groups
In het eerste halfjaar van 2004 stond Graphic Systems in voor 42,6 procent van Agfa's omzet. HealthCare vertegenwoordigde 34,6 procent van de Groepsomzet en het aandeel van Consumer Imaging bedroeg 19,4 procent. Alle andere activiteiten, gegroepeerd in Specialty Products, hadden samen een aandeel van 3,4 procent.

Na 6 maanden in 2004 bedroeg de omzet van Consumer Imaging 363 miljoen euro, een daling van 17,9 procent (of 15,6 procent bij stabiele wisselkoersen) tegenover dezelfde periode in 2003. De omzetdaling (exclusief wisselkoerseffecten) is gelijk verdeeld over de twee kwartalen. Ze weerspiegelt de sterk versnellende omschakeling van analoge naar digitale fotografie en de toegenomen prijserosie. De omzet van film werd het zwaarst getroffen, terwijl voor labapparatuur en fotopapier een meer gematigde daling opgetekend werd. In het eerste halfjaar van 2004 werden Agfa's nieuwe digitale minilab d-lab.1 en het digitale lab voor industriële afwerkcentrales d-ws gelanceerd. De beslissing om Consumer Imaging te verkopen resulteerde in bijkomende kosten: alle vaste activa werden afgeboekt en er werd een provisie aangelegd voor de verwachte resterende verliezen van deze transactie. Het bedrijfsresultaat kwam dus uit op -459,7 miljoen euro, tegenover -24,9 miljoen euro in de eerste helft van 2003.

Vergeleken met het eerste halfjaar van 2003 daalde de omzet van Graphic Systems met 2,8 procent tot 799 miljoen euro. De wisselkoerseffecten buiten beschouwing gelaten, werd een kleine groei van 0,5 procent geboekt. Na een trage start in het begin van het jaar, was er een ommekeer in maart. Deze trend zette zich door in het tweede kwartaal door de opleving in de grafische sector.

Het bedrijfsresultaat bereikte 40,7 miljoen euro, tegenover 61,0 miljoen euro in de eerste helft van 2003. Het rendement op omzet daalde van 7,4 tot 5,1 procent, vooral door de prijserosie, de effecten van de wisselkoersschommelingen en de gestegen grondstofprijzen. De hogere herstructurerings- en verkoopkosten (in verband met de Drupa-beurs in mei) speelden ook een rol. Deze vierjaarlijkse beurs, de grootste van de grafische industrie, was zeer succesrijk en Agfa kon zowel voor apparatuur als voor software beduidend meer bestellingen boeken dan verwacht, wat in de komende maanden een gunstige invloed op de omzet zal hebben. De :Sublima cross-modulation screening software was een van de meest succesvolle softwarepakketten. Agfa ontving er de '2004 Technological Innovator of the Year'-award van de Flexographic Pre-Press Platemakers Association voor. Ook Agfa's digitale inkjetdruksystemen kenden succes: nieuwe proefdruksystemen werden voorgesteld en op Drupa werden twee digitale inkjetdrukpersen verkocht.

Na zes maanden in 2004 kwam HealthCare's omzet uit op 648 miljoen euro, een daling van 7,8 procent tegenover dezelfde periode in 2003. De wisselkoerseffecten buiten beschouwing gelaten bleef de daling beperkt tot 3,6 procent. De omzet van het eerste halfjaar leed onder de bijzonder zwakke verkoop in de eerste twee maanden van het jaar, terwijl de daaropvolgende maanden een aanzienlijke verbetering kenden. Het bedrijfsresultaat bereikte 90,1 miljoen euro, tegenover 138,1 miljoen euro in 2003. Dit is vooral te verklaren door de lagere omzet, een moeilijker prijsklimaat, voortdurende negatieve wisselkoerseffecten en hogere grondstofprijzen. Het rendement op omzet bedroeg 13,9 procent, tegenover 19,6 procent vorig jaar. Gelijklopend met de omzettrend in de eerste zes maanden kende het rendement op omzet in het tweede kwartaal een duidelijke verbetering tegenover de eerste drie maanden van het jaar.

Op het vlak van ziekenhuis-IT, slaagde Agfa er opnieuw in een aantal belangrijke contracten te sluiten voor zijn IMPAX PACS-systemen. Een van de voornaamste is het niet-exlusief contract met de aankoopdivisie van Premier Inc. Agfa's IMPAX-systemen zijn nu beschikbaar voor de bijna 1.500 Amerikaanse ziekenhuizen en verwante centra voor medische beeldvorming die lid zijn van Premier. In het Verenigd Koninkrijk kreeg Agfa contracten toegekend voor de installatie van zijn IMPAX-systeem voor cardiologie in de University Hospitals of Leicester NHS Trust, bestaande uit drie ziekenhuizen, en in de North Lincolnshire and Goole Hospitals NHS Trust die alle ziekenhuizen leidt in Scunthorpe, Grimsby en Goole. Bovendien werd Agfa's radiologie-informatiesysteem gecertificeerd door het Duitse instituut dat instaat voor het beheer en de organisatie van de verplichte verzekering van geneeskundige verzorging en uitkeringen. Zonder deze certificering kan een RIS-oplossing niet aanvaard worden in de Duitse gezondheidszorg-markt. In de VS verleende de voedings- en geneesmiddelenorganisatie (FDA) Agfa haar goedkeuring voor zijn diagnostisch werkstation voor mammografie.

Specialty Products bestaat vooral uit cinefilm, microfilm en film voor niet-destructief materiaalonderzoek, die Agfa levert aan General Electric Company volgens een exclusieve langetermijnovereenkomst. De omzet van Specialty Products bereikte in de eerste zes maanden van 2004 64 miljoen euro, terwijl het bedrijfsresultaat uitkwam op 9,0 miljoen euro.

Vooruitzichten
Agfa verwacht dat de marktomstandigheden en de bedrijsmarges voor herstructurering voor Graphic Systems en HealthCare verder zullen verbeteren.
Een groot deel van de eerder aangekondigde herstructureringskosten van 120 miljoen voor de hele Groep zullen in de tweede helft van het jaar geboekt worden. Ze zullen vooral een invloed hebben op Graphic Systems. Om te vermijden dat de resterende kosten van de desinvestering van Consumer Imaging een bijkomend gewicht leggen op de andere business groups, zal Agfa zijn inspanningen om de verkoop- en algemene administratiekosten tot de beoogde 22 procent van de omzet te reduceren tegen eind 2005 nog opvoeren.
Bovendien gaat Agfa door met de implementatie van het Orion-plan, dat zal lopen tot eind 2005. Het heeft tot doel de groei te stimuleren, de kwaliteit van producten en systemen verder te verbeteren en het werkkapitaal terug te dringen.

Geconsolideerde kerncijfers eerste halfjaar 2004 (*)

In miljoen euro

na 6 maanden 2004

na 6 maanden 2003

% t.o.v. vorig jaar

% t.o.v. vorig jaar excl. wisselkoers- effecten

Omzet


1.874


2.124


-11,8%


-8,5%


· Graphic Systems

799

822


-2,8%


+0,5%


· HealthCare

648

703


-7,8%


-3,6%


· Consumer Imaging

363

442


-17,9%


-15,6%


· Specialty Products

64

157

n.v.t.

n.v.t..

Brutowinst

782

912


-14,3%

Bedrijfskosten

(1.102)

(723)


+52,4%


· waarvan kosten i.v.m. desinvestering CI

(430)


---


---


· waarvan herstructurerings- en niet-recurrente kosten

(32)

(22)


+45,5%

Bedrijfsresultaat

(320)

189


-269,3%

Excl. desinvestering CI

110

189


-41,8%


· Graphic Systems

40,7

61,0


-33,3%


· HealthCare

90,1

138,1


-34,8%


· Consumer Imaging

(459,7)

(24,9)


---

Excl. desinvestering

(29,7)

(24,9)


-19,3%


· Specialty Products

9,0

14,6

n.v.t.

Niet-operationeel resultaat (**)

(26)

(40)


-35,0%

Winst voor belastingen

(346)

149


-332,2%

Belastingen


---

(50)


+322,0%

Nettoresultaat (geconsolideerde ondernemingen)

(235)


---


-337,4%

Aandeel van derden & ondernemingen met vermogensmutatie


---


---


---

Nettoresultaat (aandeel Groep)

(235)


---


-337,4%

Brutobedrijfskasstroom

150

219


-31,5%

Nettobedrijfskasstroom (***)

61

142


-57,0%

(*) niet-geauditeerde, geconsolideerde cijfer overeenkomstig IFRS/IAS-waarderingsregels, m.u.v. IAS 10 en IAS 37 daar de Groep besliste de verwachte verliezen op de desinvestering van Consumer Imaging reeds volledig te boeken om onmiddellijk een maximale transparantie te verschaffen over de effecten van deze belangrijke transactie.
(**) financieel resultaat
(***) o.a. de veranderingen in het werkkapitaal zorgen voor een verschil tussen bruto- en nettobedrijfskasstroom.

Geconsolideerde kerncijfers tweede kwartaal 2004(*)

in miljoen euro

KW2 2004

KW2 2003

% t.o.v. vorig jaar

% t.o.v. vorig jaar excl. wisselkoers- effecten

Omzet


1.006


1.097


-8,3%


-6,6%


· Graphic Systems

413

405


+2,0%


+3,5%


· HealthCare

356

364


-2,2%


+0,3%


· Consumer Imaging

208

250


-16,8%


-15,6%


· Specialty Products

29

78

n.v.t.

n.v.t.

Brutowinst

414

461


-10,2%

Bedrijfskosten

(780)

(357)


-118,5%


· waarvan kosten i.v.m. desinvestering CI

(430)


---


---


· waarvan herstructurerings- en niet-recurrente kosten

(24)

(14)


+71,4%

Bedrijfsresultaat

(366)

104


-451,9%

Excl. desinvestering CI

64

104


-38,5%


· Graphic Systems

19,8

27,1


-26,9%


· HealthCare

53,7

71,4


-24,8%


· Consumer Imaging

(440,7)

(3,5)


---

Excl. desinvestering

(10,7)

(3,5)


-205,7%


· Specialty Products

0,8

9,2

n.v.t.

Niet-operationeel resultaat (**)

(11)

(19)


-42,1%

Winst voor belastingen

(377)

85


-543,5%

Belastingen

122

(25)


+588,0%

Nettoresultaat (geconsolideerde ondernemingen)

(255)

60


-525,0%

Aandeel van derden & ondernemingen met vermogensmutatie


---


---


---

Nettoresultaat (aandeel Groep)

(255)

60


-525,0%

Brutobedrijfskasstroom

96

121


-20,7%

Nettobedrijfskasstroom (***)

50

53


-5,7%

(*) niet-geauditeerde, geconsolideerde cijfer overeenkomstig IFRS/IAS-waarderingsregels, m.u.v. IAS 10 en IAS 37 daar de Groep besliste de verwachte verliezen op de desinvestering van Consumer Imaging reeds volledig te boeken om onmiddellijk een maximale transparantie te verschaffen over de effecten van deze belangrijke transactie.
(**) financieel resultaat
(***) o.a. de veranderingen in het werkkapitaal zorgen voor een verschil tussen bruto- en nettobedrijfskasstroom.

Geconsolideerde balans

Balans (in miljoen euro)

30/06/'04

31/12/'03

30/06/'03

Totale activa


3.553

3.839


4.025

Voorraden

842

813

973

Handelsvorderingen

859

826

935

Netto financiële schulden

323

233

709

Eigen vermogen


1.034


1.371


1.258

In eurocent

Winst per aandeel

Bedrijfsresultaat per aandeel

Aantal aandelen gebruikt voor berekening

Na 1ste halfjaar 2004

(187)

(254)

126.000.000

Excl. desinvestering CI

44

87

Na 1ste halfjaar 2003

73

139

135.557.619

Contact
Anne Vleminckx
Directeur Corporate Communication
tel. ++32 (0)3/444.59.27

©1995-2004 Agfa-Gevaert Group. All rights reserved.Legal information.