Ingezonden persbericht


Onderzoek Axios Systems in de UK voorspelt outsouringsgolf

AMSTERDAM: 20 augustus 2004. Meer dan eenderde van de organisaties die hun IT-Service Management nog niet hebben uitbesteed, zijn van plan dit te doen in de komende 12 maanden, volgens een nieuw onderzoek in de UK.

Minder dan 9% van de ITSM-professionals die in het kader van het onderzoek zijn ondervraagd door softwarebedrijf Axios Systems (ww.axiossystems.com) deelden mee dat hun organisaties op dit moment ITSM-werk uitbesteden.

Echter, meer dan 37% van degenen die antwoorden dat zij nog niet uitbesteden, zijn dit van plan te doen in het komende jaar.

Axios interviewde ruim 200 professionals voor dit onderzoek.

Industrieanalisten hebben een stijging van ITSM-outsourcing voorspeld maar Linda Murray, Product Marketing Manager van Axios, zegt dat de cijfers een verschuiving aangeven.

"Organisaties zoeken continue naar methoden om kosten te reduceren. IT-supportoutsourcing - zowel 'onshore' en 'offshore' - is een manier waarop men dit denkt te kunnen bereiken," geeft zij als commentaar. "Andere redenen voor outsourcing omvatten onder andere de noodzaak van het verkrijgen van nieuwe en complexe IT-functionaliteit en capaciteit zonder omvangrijke kapitaalinvesteringen."

Linda voegt toe dat outsourcing naar overzeese gebieden zal toenemen.

"De eigenlijke aard van IT-service delivery betekent dat kennis, vaardigheden en diensten grens- en tijdzones overschrijdend geleverd kunnen worden," zegt zij.

assyst, de oplossing van Axios Systems, wordt zowel door toonaangevende managed service providers als door overheden en ondernemingen gebruikt over de gehele wereld. Het bedrijf heeft elf kantoren in negen landen.

Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer

AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.

Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe

ITSM-tool te leveren.

Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.

Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".

De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.

Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.

Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.

"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".

Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --