Ingezonden persbericht


SPARK

NIEUW MAANDELIJKS PROGRAMMA WAARIN TECHNOLOGIE, BEDRIJFSLEVEN EN ZAKENMENSEN ELKAAR ONTMOETEN

SPARK, een nieuw programma van een half uur, dat iedere vierde zondag van de maand wordt uitgezonden, gaat over de ontdekkingen, toepassingen en implicaties van nieuwe technologie in de zakelijke wereld.

SPARK is bedoeld om de nieuwste technologische ontwikkelingen toe te lichten en na te gaan hoe de zakelijke wereld het meeste voordeel kan behalen bij de toepassing ervan. SPARK zal vooral ondernemers, wetenschappers en industriële leiders aanspreken. SPARK zal ook aandacht hebben voor de traditionele handel en de manier waarop technologie daarin op nieuwe wijze wordt ingepast.

Het programma is een samenwerkingsverband met HP en maakt onderdeel uit van een uitgebreide multimedia-campagne van het technologiebedrijf. Tevens sponsort HP de website www.cnn.com/spark , en zal de show worden gepromoot met een advertentie campagne via tal van bladen.

Het programma wordt gepresenteerd door CNN's Kristie LuStout die in Hong Kong haar thuisbasis heeft. In iedere uitzending passeert een aantal onderwerpen/rubrieken de revue. Daarvoor maakt het programma gebruik van reportages uit Europa, Azië en de VS. Belangrijke personen zullen aan het woord komen over de nieuwste ontwikkelingen en toepassingen.

SPARK wordt uitgezonden op iedere vierde zondag van de maand om 21.30 uur. Op zondag 22 augustus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

ROBOT REALITY
Deskundigen voorspellen dat robots een steeds grotere plaats gaan innemen in de samenleving, een plaats die kan wedijveren met de impact die het internet op de maatschappij heeft gehad. Dat varieert van de huishoudelijke robot die je voortuin maait tot de Britse 'hype' professor Kevin Warwick, die zijn zenuwstelsel aansloot op de computer. Welke voordelen hebben robots voor het bedrijfsleven en welke invloed zullen ze hebben op ons dagelijks leven.

JAPAN - THE LAND OF THE RISING ROBOT
Tokio staat bekend als de thuisbasis van de robot. Phil O'Sullivan doet verslag van een van de doorbraken in de wetenschap; de brandweer van Tokio experimenteert met de massale inzet van reddingsrobots die autodeuren kunnen openen en levens redden van zowel brandweermannen als slachtoffers van auto-ongelukken.

HOW THE WEB WAS WON
Na het omvallen van een groot aantal internetbedrijven dachten velen dat de glorieuze jaren voorbij waren. Maar websites zijn nu aantrekkelijker en winstgevender dan ooit. Een voorbeeld hiervan is het Britse Lush, een winkel met trendy schoonheids- en verzorgingsproducten met natuurlijke ingrediënten.

THE REAL WEB MASTER - JAKOB NIELSEN
Veel bedrijven overleven of gaan juist failliet door de eigen websites. Kristie Lu Stout spreekt met de "tsaar van het website gebruik" Jakob Nielsen over mooi, slechte en lelijke website ontwerpen. De Deense goeroe Nielsen zegt dat de meeste internetgebruikers het geduld hebben van een New Yorkse taxichauffeur, dus de website moet dienovereenkomstig ontwerpen worden.

BRIGHT SPARKS
Een tweeduizend jaar oude sport die een revolutie ondergaat door een nieuwe uitvinding. Wetenschappers aan de Stanford University in Californië hebben een nieuwe techniek uitgevonden om de score bij Tae Kwan Do beter te kunnen registreren. De jurering was voorheen subjectief, maar het nieuwe systeem dat gebruik maakt van draadloze technologie stelt de jury in staat om meer accuraat te zijn bij de beoordeling. Onze deskundigen zullen oordelen of de uitvinden commerciële waarde heeft.

THE INVISIBLE CLOAK
Het lijkt zo weggelopen uit een Harry Potter film: de nieuwe technologie die Japanse wetenschappers hebben ontwikkeld en die gebruikers ervan onzichtbaar maakt. Uiteraard is men in Japan druk bezig met na te gaan hoe deze doorbraak van nut kan zijn voor militaire doeleinden.


---

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht