Ingezonden persbericht


Uitbreiding Axios in het Midden-Oosten met Cyprus als uitvalsbasis

AMSTERDAM: 23 augustus 2004. Het softwarebedrijf Axios Systems (www.axiossystems.com) heeft haar elfde kantoor geopend in Cyprus. In dit kantoor zullen nieuwe producten worden ontwikkeld en het zal als basis worden gebruikt voor het uitbreiden van haar activiteiten in het Middenoosten.

De vestiging in Nicosia is een aanvulling op de technische ontwikkelafdeling die zich bevindt in het hoofdkantoor van Axios in Edinburg, Schotland. Axios Systems is gespecialiseerd in Helpdesk en IT-Service management oplossingen.

"Cyprus is een goede keus voor internationale uitbreiding van Axios," zegt de onlangs benoemde Country Manager Yangos Nicolaou. "De IT- vaardigheidsniveaus zijn hier zeer hoog, op het eiland waar het gemiddelde aantal academisch titels per hoofd van de bevolking bijzonder hoog is. Geografisch is het zeer gunstig gelegen om meer zaken te gaan doen in het Middenoosten en in het Mediterrane gebied."

Nicolaou was eerder Algemeen Directeur voor een onderdeel van NetVision, leverancier van softwareproducten en diensten, dochteronderneming van Logicom. Logicom is partner van Axios in Cyprus. Daarvoor was hij Senior Manager bij GlobalSoft.com, dat is ontstaan uit de fusie van twee van de meest prominente en langstbestaande softwarebedrijven op het eiland en hij was werkzaam in senior functies bij andere softwarebedrijven.

Eerder dit jaar kondigde Axios aan dat zij een overeenkomst heeft gesloten met de 'Electricy Authority' van Cyprus (EAC) om te ondersteunen bij het centraliseren van de IT-infrastructuur. Door gebruik te maken van de oplossing assyst van Axios biedt de EAC haar gebruikers nu een centrale service desk. Sinds 1 mei van dit jaar maakt Cyprus deel uit van de Europese Gemeenschap na zes jaar van onder-handelingen.

Axios heeft kantoren in Edinburg, Amsterdam, Brussel, Parijs, Munchen, Melbourne, Sydney, Toronto en in Herndon (Virginia) en San Francisco in de V.S.

Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer

AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.

Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe

ITSM-tool te leveren.

Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.

Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".

De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.

Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.

Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.

"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".

Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --