Klantenbestand Tridion blijft groeien

Focus op klantgerichte toepassingen werpt vruchten af

Amsterdam, 23 augustus 2004 - In het afgelopen half jaar heeft Tridion, leverancier van content management oplossingen, zijn klantenkring aanzienlijk uitgebreid. Het bedrijf kon nieuwe klanten optekenen uit diverse sectoren, waaronder bedrijven als Wanadoo, Daikin, Ricoh, Komercni Banka, Groupe APICIL en Thuiszorg Midden Gelderland. Ook werden met diverse bestaande klanten nieuwe contracten afgesloten, zoals ABN AMRO, Interpolis, Ministerie van Justitie, Oriënt-Express, TPG Post en Wolters Kluwer. Inmiddels ligt het aantal internationale klanten van Tridion boven de 300.

Onder leiding van CEO Pieter Varkevisser heeft Tridion in het afgelopen half jaar de focus verlegd door - naast het content management platform Tridion R5 - ook meer nadruk te leggen op het ontwikkelen en implementeren van specifieke klantgerichte oplossingen, onder meer op het gebied van marketing en corporate reporting.

Varkevisser: "We zien dat de markt voor Enterprise Content Management meer en meer het domein wordt van de heel grote, generieke leveranciers van bedrijfssoftware. Dit zijn in feite platforms waarop de klant vervolgens zelf nog het nodige ontwikkelwerk moet verrichten. Onze klanten willen juist dat er op basis van zo'n breed platform ook een aantal heel gerichte specifieke toepassingen wordt geleverd waarmee de betreffende organisatie snel productief kan worden."

Eerste resultaat van deze vernieuwde visie is Tridion Marketing Solutions. Dit is een verzameling kant-en klare modules voor het voeren van internationale marketingcampagnes. Verzekeraar Interpolis is één van de eerste bedrijven die van de nieuwe marketingoplossing gebruik maakt.

Wereldwijde groei

Behalve in grote markten als Nederland en Engeland wordt Tridion ook succesvol ingezet in diverse andere landen van de wereld. In de afgelopen maanden zijn onder meer implementaties live gegaan in landen als Australië (Queensland Railway), Griekenland (Telepasport, Velti), Zwitserland (Serono), Italië (Alitalia) en de Verenigde Arabische Emiraten (Emirates).

Ook het partnerprogramma werd aangescherpt. In Nederland werden de banden aangehaald en geformaliseerd met partners als Lost Boys, Clockwork en Capgemini.

Internationaal werden overeenkomsten gesloten met partners als Acies, Bizmatica en Blue Reply (alle drie in Italië), Ixxo in Frankrijk, Khayal Consultants in het Midden-Oosten en Kudos in Engeland en Ierland.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever.Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Pauline Dirkmaat

020-2010500
pauline.dirkmaat@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader

0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl