Ingezonden persbericht


Mime-Version: 1.0

European Computer Telecoms (ECT) levert technologie voor nieuwe Ringback Tone Service van Tele2/Comviq

Met een door ECT op maat gemaakte oplossing, wordt Tele2/Comviq het eerste telecombedrijf in Scandinavië dat ringback tone service aanbiedt.

Den Haag, 23 augustus 2004 - ECT, Europees marktleider op het gebied van intelligente value-added services, levert een nieuwe technologie voor ringback tone service aan de Tele2 Group, Europa's belangrijkste alternatieve telecomaanbieder voor zowel vaste als mobiele telefonie. Na succesvolle implementaties in Duitsland en China introduceert ECT hiermee nu ook zijn nieuwe technologie in Scandinavië voor Tele2's nieuwe product, Ringuppsignaler. Door zijn uitgebreide ervaring met ringback tone projecten kon ECT Tele2 user- en netwerkinterfaces bieden met de kortst mogelijke time-to-market.

"Ik ben blij dat onze jarenlange partner, de Tele2 Group, zich nu ook heeft aangesloten bij de aanbieders van mobiele telefoniediensten die gebruik maken van onze oplossing voor ringback tone service", aldus Dr. Marshall E. Kavesh, CEO van de ECT Group.
Ringback tone is een compleet nieuw type entertainmentservice voor mobiele telefoons, die in Azië en andere landen zeer winstgevend blijkt te zijn. Tele2/Comviq is nu de eerste aanbieder van telefoniediensten in Scandinavië die zijn klanten via www.comviq.se ringback tones biedt. Met de ECT Ringback Tone Service kunnen mobiele klanten kiezen uit verschillende songs, grappen of geluiden, die op hetzelfde moment als zij de bekende ringback tone horen, wordt afgespeeld voor de persoon die hen belt. De service werkt altijd, ongeacht de beller. Iedereen met een Tele2/Comviq mobiel abonnement of mobiele telefoonkaart kan de service gebruiken. Met de ECT Ringback Tone Service kunnen aanbieders de service samen met een of meerdere contentaanbieders op de markt brengen, die via eigen webportals fungeren als indirecte verkoopkanalen. De mobiele gebruiker kunnen de ringback tones instellen op basis van de persoon die belt en op tijd en datum. Abonnees kunnen ringback tones kopen en configureren via een breed scala aan gebruikersinterfaces, zoals internet, WAP, interactive voice response (IVR) en SMS.
De ECT Group biedt een gemakkelijk aan te passen en schaalbare oplossing voor de ringback tone service en heeft een aantal succesvolle projecten uitgevoerd voor verschillende grote carriers in Europa, waaronder Vodafone D2 in Duitsland. De oplossing omvat netwerkinterfaces voor post-paid en prepaid billing en provisioning, een uitgebreid statistieken module en een content provider interface.
"De Tele2 Group maakt al meer dan vijf jaar gebruik van onze technologie, zoals de AutoCarrier® Softswitch en INtellECT® Intelligent Network, om in heel Europa value-added services te leveren," zei mede-oprichter en CEO van ECT Dr. Marshall E. Kavesh. "We zijn er bijzonder trots op dat we met de nieuwe ringback tone service opnieuw een bijdrage kunnen leveren aan Tele2's kosteneffectieve en innovatieve productportfolio." Achtergrondinformatie over de Ringback Tone service De traditionele ringback tone is de tone die iemand hoort wanneer hij uw telefoonnummer belt. De ECT Ringback Tone Service geeft mobiele abonnees de mogelijkheid om deze standaard tone te vervangen door een gepersonaliseerd geluidsbestand. De mobiele abonnee kan verschillende ringback tones toewijzen aan verschillende bellers of groepen van bellers, zelfs afhankelijk van de datum, dag van de week en/of tijd. De gepersonaliseerde ringback tone kan bestaan uit een via een portal gekochte popsong, een door de abonnee opgenomen bericht, een bedrijfsadvertentie, een mop, enz. Gebruikersinterfaces voor uw mobiele abonnees: elke implementatie van ECT Ringback Tone Service omvat doorgaans vier op maat gemaakte gebruikersinterfaces voor het beheer van de service door de mobiele abonnee: een telefooninterface via interactive voice response (IVR), een webportal, een WAP-portal en een SMS-interface.
Interfaces naar content providers: de door ECT op maat gemaakte webportal biedt content providers een open data interface voor het uploaden van ringback tones, definiëren van een groep ringback tones, prijzen van ringback tones, downloaden van statistieken, enz. U kunt deze interface beschikbaar stellen aan externe providers die eveneens content aanbieden of deze reserveren voor eigen, intern gebruik.
Er zijn drie verschillende architecturen voor het realiseren van deze service beschikbaar: de AutoCarrier® Softswitch in een centrale of decentrale service node architectuur met tromboning, zonder tromboning gebruikmakend van de call drop back functie in het Mobile-Switching-Center (MSC) of in een intelligente netwerkarchitectuur met INtellECT® Service Control Point en AutoCarrier® Communications Servers als intelligente randapparatuur.
De complete oplossing van de ECT Group omvat de volgende componenten: · AutoCarrier® Data Warehousing en separate bestandsserver, bijvoorbeeld voor een bibliotheek van ringback tones, abonneegegevens, gegevens op basis van transactie, gegevens over de belhistorie, statistieken, enz.
· Interfaces van de AutoCarrier® Data Warehousing naar uw klantenservicesysteem en factureringsdatabases en naar leveranciers van content.
· Gebruikersinterfaces en front ends voor beheer en gebruik van het systeem door de gebruiker, bijvoorbeeld SMS, interactive voice response (IVR), WAP, GPRS PDA, JAVA applets voor mobiele telefoons en webinterfaces.
Over Tele2
Tele2/Comviq's kernactiviteit is mobiele telefonie. Tele2/Comviq's bedrijfsfilosofie is een eenvoudige: mobiele telefonie binnen handbereik brengen van zo veel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke prijs. Op dit moment is Tele2/Comviq een van de grootste Zweedse mobiele carriers. Tele2/Comviq's GSM netwerk biedt zijn klanten een van de meest uitgebreide servicepakketten ter wereld. Hun doel is om altijd in staat te zijn onze klanten geavanceerde services voor een eerlijke prijs te bieden. Tele2/Comviq is eigendom van Tele2 AB, dat in 1993 werd opgericht. Tele2 AB is genoteerd aan de beurs van Stockholm en aan de NASDAQ. Tele2 AB, opgericht in 1993, is Europa's toonaangevende alternatieve telecomaanbieder voor zowel vaste als mobiele telefonie, datanetwerkdiensten en internetdiensten. De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn Tele2, Tango en Comviq. Tele2 heeft meer dan 23 miljoen klanten in 24 landen. Andere bedrijven van Tele2 zijn onder andere: Datametrix, gespecialiseerd in systeemintegratie; 3C Communications, aanbieder van geïntegreerde credit card verwerking, alsmede voor oplossingen voor betalingen via internet en openbare telefoons; Transac, aanbieder van factuur- en transactiediensten; C 3, een bedrijf dat co-branded prepaid telefoonkaarten aanbiedt; en Optimal Telecom, aanbieder van een kosteneffectieve router voor het vaste net. De Tele2-groep biedt verder kabeltelevisiediensten aan en exploiteert samen met MTG de internetportal Everyday.com. Tele2 is genoteerd aan de beurs van Stockholm (TEL2A en TEL2B) en aan de NASDAQ (TLTOA en TLTOB).
Over de European Computer Telecoms Groep
De European Computer Telecoms Groep (ECT) is in 1998 opgericht in München, Duitsland, niet lang nadat de Duitse telecommunicatiemarkt werd geliberaliseerd. Vandaag de dag bestaat de ECT Groep uit het moederbedrijf ECT AG, European Computer Telecoms Ltd. in Londen en de ECT Vertriebs- und Servicegesellschaft mbH in München. Daarnaast bevinden zich ook ECT Sales en Service Centres in Parijs, Straatsburg, Den Haag, Warschau en Wenen. ECT heeft ook een samenwerkingsverband met Interactive Technologies Holdings Limited in Hong Kong en heeft salesmanagers en service engineers in Hong Kong, Peking, Sjanghai, Taipei, Singapore, Kuala Lumpur en Manilla. ECT levert zeer winstgevende value-added services via software applicaties op haar eigen lijn van open platforms voor public switching, service nodes, intelligent networks, intelligent peripherals en next-generation networks gebaseerd op het Internet Protocol (IP). Onder de klanten van ECT bevinden zich oud monopolisten zoals BT en Deutsche Telekom, grote mobile carriers zoals Vodafone D2, TeliaSonera, Omnitel, de Saunalahti Groep, Radiolinja en Hutchison, grote alternatieve carriers zoals Tele2, Completel, Telewest en Versatel, Internet service providers, zoals United Internet AG, maar ook de grote leveranciers van prepaid telefoonkaarten, zoals Alpha Telecom, the Calling Card Company Ltd., Central Telecom en Mox Telecom. In de recent geliberaliseerde markt in Oost-Europa levert ECT ook kostenefficiënte public switches die weinig onderhoud behoeven met interconnectie tot het PSTN. In Tsjechië heeft ECT bijvoorbeeld zo goed als alle alternatieve carriers, inclusief PragoNet, dochterbedrijf van Deutsche Telekom Groep, voorzien van hun technologie.
ECT heeft een groot aantal value-added services ontwikkelt, zoals ringback tone service, nummerportabiliteit, free-phone en premium-line service numbers, teleconferencing services, personal-number services, virtual call centres en prepaid services. Met regelmaat worden nieuwe service-applicaties ontwikkeld, welke allemaal te gebruiken zijn op zowel de ECT AutoCarrierâ als de INtellECTâ platforms. De AutoCarrierâ is een class 4 softswitch die gebruikt kan worden voor zowel interconnectie met het publieke net, als voor intelligente value-added services. Via het INtellECTâ Service Control Point realiseert ECT intelligente netwerken met het Intelligent Network Application Protocol (INAP) CS1 and CS2.
Ga voor meer informatie naar de website van ECT:
.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Dennis Doodeman
Tel: 020-530 43 45
E-mail: