Ingezonden persbericht


Software van Axios gekozen door het Schotse Examencomité

AMSTERDAM: 24 augustus 2004. Een nieuwe IT-Service Management oplossing heeft het Schotse 'Qualifications Authority's Service Desks geholpen bij het slagen voor het proefwerk ondersteuning computergebruikers.

SQA - de overheidsorganisatie in Schotland die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling, accreditering, assessment en certificering van alle schooldiploma's anders dan academische titels - heeft gekozen voor assyst van Axios Systems (ww.axiossystems.com) als haar ITSM-oplossing.

"De performance is sterk verbeterd sinds we assyst hebben geïntroduceerd," zegt Ruaridh McDonald, Senior Netwerk Engineer. "Voor die tijd werden ongeveer 80% van de bij de Service Desks gerapporteerde incidenten opgelost binnen 14 uur. Nu is het 94%, zelfs hoger dan ons target van 90%."

De Autoriteit gebruikte voorheen eigen geschreven software. Haar Service Desks gevestigd in Glasgow en Dalkeith in Midlothian, zijn verantwoordelijk voor het monitoren en behandelen van calls van 850 interne gebruikers and meer dan 1.500 externe gebruikers van examencentra's in heel Schotland.

"assyst is haar prijs waard en biedt de beste functionaliteit en een eenvoudig te gebruiken interface" voegt McDonald toe. "Het was de best toepasbare oplossing voor SQA en we vonden dat wij er meer uit konden halen dan bij concurrerende producten. Wij hadden te maken met strakke implementatie deadlines en Axios heeft alles uit de kast gehaald om te helpen deze deadlines te halen."

SQA zal het gebruik van assyst uitbreiden door een webinterface te gaan gebruiken die het gebruikers mogelijk maakt om hun eigen calls te loggen, en door het introduceren van Change en Problem Management.

Ailsa Symeonides, Sales en Marketing Directeur van Axios Systems, geeft als commentaar: "We zijn verheugd dat de 'Scottisch Qualifications Authority' heeft besloten dat onze oplossing de beste van de klas is en dat ze de voordelen reeds ondervinden."

Axios Systems is recentelijk uitgeroepen tot Schots Softwarebedrijf van het jaar 2004.

Zaken bloeien voor Axios door overeenkomst met Bloemenveiling Aalsmeer

AMSTERDAM, 2 juni 2004. 's Werelds grootste bloemenveiling heeft gereageerd op groeiende eisen van haar computersystemen door het upgraden van haar IT-Service Management.

Bloemenveiling Aalsmeer (VBA), die ieder jaar vijf miljard bloemen en 600 miljoen planten verkoopt, heeft een overeenkomst met Axios Systems gesloten om een nieuwe

ITSM-tool te leveren.

Haar bestaande softwareoplossing was gedateerdouderwets en werd niet langer ondersteund door de leverancier, tevens had de organisatie behoefte aan extra functionaliteit om verschillende ICT Service Managementprocessen te ondersteunen, legt Cluster Manager Kwaliteit Jan Wetering uit.

Hij vertelt dat de veiling heeft gekozen voor de oplossing assyst van Axios "omdat zij een brede ondersteuning biedt en vanwege de reputatie van Axios Systems als een betrouwbare, professionele leverancier die haar eigen product levert, installeert en ondersteunt. De integratie van verschillende functionaliteiten en ondersteuning van configuratie management met grafische schermweergave maakte eveneens deel uit van de selectiecriteria".

De Axios-oplossing wordt gebruikt voor 'Helpdesk, Service Level Management, Change Management, Incident Management, Configuration Management en Problem Management'. De oplossing wordt gebruikt om de infrastructuur en de afdeling Service Infrastructuur en Applicationses (SIA) Management Service evenabij het beheerls andere van in-huis productiesystemen te ondersteunen. VBA heeft de intentie om sommige functies te gebruiken voor andere ICT-afdelingen.

Aalsmeer is de 'Bloemenhoofdstad' van de wereld. Het veilingcomplex beslaat ongeveer 450 hectaren, het veilinggebouw alleen neemt al 250 hectaren in beslag. Iedere dag worden ongeveer 20 miljoen bloemen en twee miljoen potplanten geveild.

Een hoog niveau van automatisering en efficiency maakt hetheeft het coöperatieve Nederlandse systeem zo winstgevend gemaakt dat meer dan 6.000 Nederlandse en buitenlandse kwekers hun producten naar de coöperatie in Aalsmeer sturen om deze te veilen. Meer dan 75% van de geveilde goederen worden over de gehele wereld geëxporteerd.

"VBA en haar klanten kunnen nu een betere prestatie, meer integratie en grotere flexibiliteit van ons nieuwe ITSM-systeem verwachten," voegde Wetering toe. "Op lange termijn willen wij de functionaliteit uitbreiden en de service die wordt geleverd aan interne en externe gebruikers optimaliseren".

Hans Huntelaar, Manager Axios Systems voor de Benelux en Scandinavië Scandinavië becommentarieerde: "De soepele operatie van de grootste bloemveiling op aarde is afhankelijk van haar computersystemen. Wij voelen ons bevoorrecht uitgekozen te zijn om deze wereldberoemde organisatie te mogen ondersteunen en te helpen bij het creëren van nog meer groei in de toekomst".

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --