Ingezonden persbericht


Oostenrijkse dochteronderneming van DaimlerChrysler kiest voor assyst

AMSTERDAM: 25 augustus 2004. Een dochteronderneming van autofabrikant DaimlerChrysler versnelt de invoering van haar helpdesk door te kiezen voor de helpdesk en IT-Service Management oplossing assyst van Axios Systems (www.axiossystems.com).

DaimlerChrysler Consult Graz, een Oostenrijks bedrijf, dat is gespecialiseerd in automobielontwikkeling en IT, heeft assyst in minder dan tien weken tijd geïmplementeerd.

Ongeveer de helft van de medewerkers is betrokken bij de ontwikkeling van de Mercedes Benz G-klasse en de andere helft is betrokken bij IT-projecten zoals portals, content management en webtechnologie. Het computercentrum van het bedrijf is gevestigd in een optimaal beveiligde ruimte onder een laag van enkele miljoenen kubieke meters gesteente.

De organisatie heeft assyst hoofdzakelijk geselecteerd vanwege de prijs en haar functionaliteit. De oplossing van Axios, die samen wordt gebruikt met de eigen Monitoring en Service Level Reporting oplossingen, wordt ingezet voor interne en externe klanten inclusief andere Europese autofabrikanten en hun leveranciers evenals het moederbedrijf de DaimlerChrysler Groep.

De doorslaggevende voordelen voor DaimlerChrysler Consult Graz waren onder andere de lagere kosten door het eenvoudig op maat maken en een schaalbare 'Pay as you Grow' prijsopbouw, efficiëntere afhandeling van incidenten, verbeterde kwaliteit van de gegevens door een geïntegreerde CMBD, effectievere oplossing van incidenten door adoptie van de kennisdatabase, en bruikbare rapportages die het mogelijk maken om accurate managementbesluiten te nemen.

Olaf Hemsen, Information Office Manager, zegt "assyst is een uitstekende basis voor onze interne processen die de diensten naar onze klanten ondersteunen. We hebben de oplossing geïntroduceerd voor onze 'Hotline' en het computercentrum en willen het gebruik in de toekomst uitbreiden."

"Onze samenwerking met de Duitse vestiging van Axios Systems was zeer productief," voegt hij toe. "Het is zeldzaam dat een IT-project wordt geïmplementeerd in zo'n korte tijd zonder opmerkelijke problemen. Dit is voor een deel te danken aan de professionele ondersteuning van Axios."

Het in Munchen gevestigde kantoor is een van de elf kantoren van Axios in negen landen in Europa, Noord-Amerika en Australië.

Martina Heininger, Marketing Manager van Axios Systems Duitsland, geeft als commentaar: "We zijn zeer blij dat wij DaimlerChrysler Consult Graz op weg hebben kunnen helpen bij het leveren van een nog betere ondersteuning aan haar klanten."

Meer over DaimlerChrysler Consulting Graz (DCCG)

Gevestigd in Graz, Oostenrijk en opgericht in 1981, levert DCCG IT-diensten aan het moederbedrijf DaimlerChrysler AG, de wereldbekende autofabrikant is vooral bekend door de luxe auto's van het merk Mercedes Benz.

DCCG beheert DaimlerChryslers ondernemingsbrede content management systeem (CMS) in Oostenrijk, een van de meeste bedrijfskritieke applicaties. Het CMS-systeem functioneert als een kennisdelende oplossing die de samenwerking tussen werknemers en klanten verbetert, is de ruggraat van het bedrijfsintranet en de internetpagina's. Met 233 werknemers is DCCG eveneens verantwoordelijk voor het ontwerp en ondersteuning van serieproductie van de Mercedes Benz G-klasse.

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

-----------------------
Axios Systems Persbericht

---- --