Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Siebel Systems lanceert Global Business Process Outsourcing Alliance-programma
Uitbreiding van Global Strategic Alliance Program bedoelt om in te spelen op
behoeften van partners in snelgroeiende markt voor BPO
SAN MATEO, Calif. - 25 augustus 2004 - Siebel Systems heeft het Global
Business Process Outsourcing (BPO) Alliance-programma gelanceerd. Dit nieuwe
programma is bedoeld als uitbreiding op Siebel's Global Strategic Alliance
Program en is gericht op het aanbieden van product-, onderhouds- en
supportinformatie die inspeelt op de behoeften van de alliantiepartners die
actief zijn in de BPO-markt. Het toevoegen van het Global Business Process
Outsourcing Alliance-programma betekent dat het bestaande Alliance-programma
van Siebel Systems is uitgebreid en optimaal inspeelt op de eisen en wensen
van alle technologiepartners van Siebel Systems. Het Alliance-programma telt
ruim 750 partners die beschikken over expertise op het gebied van
consultancy, software, hardwareplatforms en diensten.
"Klanten realiseren bij gebruik van Siebel-technologie de grootste return on
investment wanneer zij zich nadrukkelijk richten op de zakelijke
doelstellingen en het opnieuw vormgeven van kernprocessen waarmee zij deze
doelen willen bereiken", zegt Marty Sunde, vice president en general manager
voor allianties van Siebel Systems. "Doordat zij bereid zijn hun marges
optimaal af te stemmen op de zakelijke waarde die klanten aan hun producten
en diensten ontlenen, maken bedrijven die zich richten op business process
outsourcing momenteel een periode van ongekende groei mee. Siebel Systems
ondersteunt deze aanpak met de nieuwe BPO-oplossingen maximaal."
Siebel's Global Business Process Outsourcing Alliance-programma biedt
deelnemers flexibiliteit in prijsstelling, voorraadbeheer en supportmodellen
waardoor zij optimaal kunnen inspelen op de behoeften van hun klanten. Het
programma vereist een separaat autorisatieproces en is toegankelijk voor
Siebel-partners die marktleider zijn bij het aanbieden van
outsourcing-diensten aan hun klanten. Belangrijke elementen van het
programma zijn:
- BPO-specifieke prijsstelling: Siebel Systems heeft een
speciale prijsstructuur ontwikkeld die het partners mogelijk maakt om kosten
en waarden bij een reeks van klantmodellen optimaal op elkaar af te stemmen.
Bovendien biedt Siebel Systems nu diverse abonnementssystemen met flexibele
voorwaarden die partners helpen om hun omzetdoelstellingen te halen.
- Flexibel voorraadbeheer: partners kunnen de
BPO-prijsstructuur toepassen op alle productconfiguraties om daarmee een zo
groot mogelijke groep van klanten te bereiken. Dit kan variëren van call
center-personeel tot business analisten die toegang behoeven tot
geavanceerde analytische toepassingen.
- Extra support voor partners: Siebel Systems biedt partners
die zogeheten 'go to market'-plannen in specifieke markten hebben ontwikkeld
extra ondersteuning op het gebied van marketing en technologie. Partners
kunnen hierdoor gebruik maken van op maat ontwikkelde
marketingvoorzieningen, ondersteuning bij verkoop en consultancy en een
prijsstelling voor ondersteuning die de return on investment van partners
beschermt.
"De belangrijkste partners van Siebel Systems in de BPO-markt ontwikkelen
gestandaardiseerde producten en diensten die centraal beheerd kunnen worden,
zodat de kosten worden verlaagd, het dubbel voorkomen van processen wordt
voorkomen en het operationeel beheer wordt verbeterd", zegt W.R. Winters,
vice president alliances van Siebel Systems. "Siebel Systems heeft het
Global Business Process Outsourcing Alliance-programma ontwikkeld met als
doel deze inspanningen te ondersteunen. Het uiteindelijke doel is uiteraard
het verder vergroten van de tevredenheid van klanten doordat zij gebruik
kunnen maken van robuuste oplossingen, met een snellere 'time to market' te
maken hebben en lagere kosten kennen."
"De markt voor business process outsourcing kan alleen blijven groeien als
aanbieders doorgaan met het optimaal afstemmen van de manier waarop klanten
van BPO-diensten gebruik kunnen maken en potentiële klanten steeds beter
begrijpen hoe business process outsourcing optimaal kan worden toegepast",
zegt Michael Doane, senior vice president van advies bureau Meta Group. "De
pro-actieve benadering van Siebel Systems zou wel eens tot grotere
inspanningen in de BPO-markt kunnen leiden van de belangrijke aanbieders van
enterprise software."
Als onderdeel van het programma zal Siebel Systems samen met partners
relaties, voorzieningen en processen definiëren om te komen tot een
gezamenlijke aanwezigheid in de BPO-markt. Gezamenlijk zullen Siebel Systems
en de Global BPO Alliance-partners branchespecifieke producten en diensten
ontwikkelen. Gezamenlijke klanten krijgen hierdoor toegang tot weldoordachte
oplossingen om hun organisatie nog beter te laten functioneren, de kosten
verder te verlagen en toegang te verkrijgen tot CRM-functionaliteit op basis
van behoefte.
EDS is een van de partners van Siebel Systems die is toegetreden tot het
Global Business Process Outsourcing Alliance-programma. EDS wordt door
onderzoeksbureau IDC genoemd als wereldwijd marktleider bij het aanbieden
van Customer Care BPO en CRM Consulting and Contact Center Outsourcing. Het
bedrijf beheert wereldwijd 350 miljoen eindgebruikers en verzorgt jaarlijks
namens klanten 2,4 miljard interacties. Gezamenlijk ontwikkelen EDS en
Siebel Systems branchespecifieke oplossingen die door EDS als standaard
producten en diensten aan klanten worden aangeboden. "EDS en Siebel Systems
maken optimaal gebruik van de diepe kennis die beide ondernemingen hebben
van specifieke branches en marktsegmenten", zegt Sally Herbert, vice
president van EDS. "De gezamenlijke oplossingen maken optimaal gebruik van
het platform dat EDS heeft ontwikkeld, onze wereldwijde aanwezigheid en de
ervaring die wij hebben met het aanbieden van technologiediensten. Samen
hebben we modellen ontwikkeld die het mogelijk maken om ook op de lange
termijn BPO-diensten op een voor alle partijen profijtelijke manier te
kunnen aanbieden."
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000