Ingezonden persbericht


Persbericht

THE PHONEHOUSE BEHEERT MARKETINGACTIVITEITEN MET E.PIPHANY

E.piphany Marketing 6.5 ondersteunt Direct Mail en SMS Marketing

Schiphol Rijk 31 augustus 2004 E.piphany, Inc. (Nasdaq: EPNY), leverancier van intelligente CRM-oplossingen, maakt bekend dat The Carphone Warehouse, Europa s grootste onafhankelijke retailer van telecommunicatiediensten de E.piphany® Marketing 6.5 software in gebruik heeft genomen. Doel is om een betere klantbenadering te ontwikkelen en effectievere marketingcampagnes via meerdere kanalen te ondersteunen. In Nederland is The Carphone Warehouse actief onder de naam The Phonehouse.

Met de E.piphany Marketing oplossing profiteert The Carphone Warehouse van een single view op de activiteiten van haar klant. Door inzicht te krijgen in aankoopgedrag van klanten kan The Carphone Warehouse cross-sell en up-sell mogelijkheden optimaal benutten en gerichte producten en diensten ontwikkelen. Klantcontact wordt nu geregeld met E.piphany Marketing, wat de kosten verlaagt en betere resultaten voor gerichte en eventgedreven direct mail en SMS-campagnes oplevert. E.piphany Marketing vervangt het uitbestede klantcommunicatiemodel van het bedrijf.

Onze klanten zijn onze topprioriteit. We streven ernaar hen goed te behandelen en altijd te doen wat we beloven. E.piphany s visie en technologieoplossing sluit naadloos aan bij onze strategie om dichter naar de klant te gaan, zegt Robert Kent, CRM Programma Manager bij The Carphone Warehouse. De belangrijkste motivatie voor dit besluit was het realiseren van kortere doorlooptijden voor campagnes, betere mogelijkheden om klantbehoeften te analyseren en de mogelijkheid om flexibel en daadkrachtig te reageren op klantverzoeken zodra die binnenkomen.

Wij zijn blij met de samenwerking met The Carphone Warehouse, zegt Karen Richardson, CEO bij E.piphany. E.piphany's marketing oplossing biedt The Carphone Warehouse een single view op haar klanten, de mogelijkheid om de effectiviteit van de marketingcampagnes aanzienlijk te verhogen, additionele omzet te genereren en haar positie als een van Europa s meest dynamische retailers te versterken.

De eerste fase van het project behelsde het bouwen van een datamart en een data cleansing omgeving, die vervolgens werd geïntegreerd met de gebruikersvriendelijke campagnemanagementoplossing. De implementatie van de software duurde vier maanden.

Over The Carphone Warehouse

The Carphone Warehouse Group PLC werd in 1989 opgericht door Charles Dunstone. In december 1996 heeft The Carphone Warehouse zijn eerste stappen gezet op het vasteland van Europa en werd de eerste winkel geopend in Parijs. Vooruitgang in de rest van Europa is snel gebeurt, met winkels in Ierland, Spanje, Zweden, Nederland, Belgie, Duitsland, Polen, Tsjechië, Portugal, Italië, Zwitserland en Hongarije. Vandaag de dag opereert The Phone House in Europa met meer dan 1000 winkels en ruim 4000 mensen. Voor de komende jaren is het doel van The Phone House om de succesformule verder uit te dragen en zodoende onze nummer 1 positie als de grootste Europese communicatie retailer te versterken.

Over E.piphany

E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop-, en serviceoplossingen voor de grootste business to consumerbedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6.5 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6.5, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk, Amsterdam.