PERSBERICHT - 2004-08-31

Hans van Driem reikt 500 bossen oranje tulpen uit bij aankomst Schiphol

Bloemenhulde van NBTC voor Olympische sporters

Namens toeristisch Nederland heeft Hans van Driem, algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), de Olympische sporters een bloemenhulde gebracht. Op Schiphol reikte hij 500 bossen oranje tulpen uit, het symbool van Holland, dat ook de kleding van de sporters sierde. Erica Terpstra, voorzitter van NOC*NSF, kreeg in de gate de eerste bos tulpen.

De prestaties van onze sporters en de uitbundige supporters op de tribunes en in het Holland Heineken House hebben Holland op een zeer positieve wijze op de kaart gezet. Daar willen wij de sporters met deze bloemen nu voor bedanken en hen feliciteren met hun sportieve resultaten, aldus Van Driem.

Sport en Holland promotie gaan hand in hand, daarom zijn NBTC en NOC*NSF tot eind 2004 Partners in Sport. Sportieve prestaties blijken een uitstekend middel te zijn voor Holland promotie. Sterker nog, het Holland-imago is zeer gebaat bij goede sportprestaties, aldus Van Driem.

GRIEKS BEDRIJFSLEVEN KRIJGT HOLLAND GEVOEL
In Athene heeft NBTC samen met de Economische Voorlichtingsdienst en de Nederlandse ambassade in Athene een bijeenkomst georganiseerd in het Holland Heineken House op vrijdag 20 augustus. Het Griekse bedrijfsleven, dat zaken doet of wil doen met Nederland, was hiervoor uitgenodigd, zoals touroperators en associaties. De heren Brouwer (ambassadeur) Van Ravenstein (directeur EVD) en Van Driem hebben daar de genodigden een toelichting gegeven over de kansen die samenwerking tussen Griekenland en Nederland biedt. Van Driem licht toe: Maar nog belangrijker is, dat zij het Holland gevoel letterlijk en figuurlijk hebben meegekregen. De sfeer was zeer positief. Wij hebben zakelijk Holland in deze unieke atmosfeer onder de aandacht kunnen brengen.

Het is geweldig wat de Grieken hier gepresteerd hebben. Het zou fantastisch zijn wanneer wij in Nederland een keer eenzelfde ambitieniveau kunnen evenaren. In 2020?, zei Van Driem met een knipoog naar Erica Terpstra, die ook tijdens deze bijeenkomst aanwezig was.

GEZAMENLIJKE MARKETINGACTIVITEITEN
NOC*NSF en NBTC gaan gezamenlijk de prestaties van ons land op het gebied van sport en sportorganisatie nog beter benutten om de naamsbekendheid van ons land te vergroten en het imago te verbeteren. De samenwerking komt tot uitdrukking in diverse marketing- en promotieactiviteiten en PR-acties, waarbij de Oranje tulp een prominente rol speelt.

Voortdurend zullen wij het belang van sport voor Holland promotie uitdragen, aldus Van Driem. Een van deze activiteiten is de bijdrage van NBTC aan het fondsenwervend gala op 13 november dat Ernst & Young, ook Partner in Sport, in samenwerking met NOC*NSF organiseert. De opbrengsten van het gala gaan naar Jeugdsportfonds Nederland.