CREATIVE VENUE



Gouden Gids trekt Katja Schuurman aan als 'cover model'

Amsterdam, 3 september 2004 - Gouden Gids, de uitgever van de bekendste bedrijvengids van Nederland, heeft Katja Schuurman aangetrokken als 'cover model' voor de nieuwe bedrijven- en telefoongids 2004/2005. De bekende Nederlandse actrice en presentatrice siert het komende jaar prominent, gekleed in twee verschillende en tegelijkertijd unieke creaties, de beide zijdes van de nieuwe Gouden Gids editie. Deze zal in Nederland in een oplage van bijna 8 miljoen exemplaren huis aan huis verspreid worden. Fotograaf Eric van den Elsen met wie Katja Schuurman eerder werkte voor reportages in onder meer Playboy tekende voor de stijlvolle opnames. Inwoners en bedrijven in de regio Den Haag krijgen in september de primeur. Andere steden en regio's volgen later.

Alleen fotograaf Eric van den Elsen, onder meer verantwoordelijk voor de fotoreportages van Katja in Playboy (april 2002, november 2003) mocht van Katja Schuurman de nieuwe Gouden Gids covers fotograferen. Op de voorzijde poseert Katja in een stijlvol broekpak, vervaardigd van een speciale stof en geheel bedrukt met (gele) Gouden Gids pagina's. Op de achterzijde draagt Katja een galajurk bedrukt met de (witte) pagina's uit de Nationale telefoongids. Reclamebureau Van Walbeek Etcetera/ Van Wanten tekende voor het campagne-idee, de productie en projectrealisatie.

Op 3 september presenteert Gouden Gids samen met 'cover model' Katja Schuurman de nieuwe gidseditie aan alle 600 medewerkers van het bedrijf tijdens de viering van haar 40-jarig bestaan die gehouden wordt in het evenementencentrum Hart van Holland te Nijkerk.

Gouden Gids kiest doelbewust voor positionering bij breed publiek Gouden Gids, onderdeel van het VNU concern, geeft met de niet traditionele keuze voor een 'cover model' op haar bedrijven- en telefoongids een visitekaartje af aan bijna 8 miljoen huishoudens in Nederland. Tevens is de unieke coverkeuze een statement richting adverteerders: Gouden Gids is aantrekkelijk, van deze tijd en voor iedereen. Daarbij, en niet minder belangrijk, geeft het bedrijf een krachtig signaal af aan de concurrentie, zowel in boekvorm als op internet.

Marketing directeur Harry Michels, verantwoordelijk voor de nieuwe positionering van Gouden Gids: 'Onze Gouden Gids wordt dagelijks door alle lagen van de bevolking zeer actief geraadpleegd, meer dan 250 miljoen maal per jaar. Na 40 jaar is Gouden Gids nog steeds marktleider in Nederland en bewijst onze gedrukte gids, naast de vele activiteiten die we op internet ondernemen, dagelijks haar bestaansrecht. Met Katja Schuurman hebben we een prachtige persoonlijkheid aangetrokken, zij spreekt vrijwel iedereen in Nederland aan. Gouden Gids is veertig jaar jong. Met Katja als model krijgt Gouden Gids een tijdschriftachtig uiterlijk, met een cover die absoluut glamour uitstraalt. Katja onderstreept zowel letterlijk als figuurlijk de aantrekkelijkheid van onze gidsen. Uiterlijk en inhoudelijk claimen we op deze wijze eerder een prominente plek op de salontafel dan een onaantrekkelijke plaats tussen een rij of stapel boeken onder het stof.'

Beeldmateriaal
Een foto van Katja Schuurman op de cover van de Gouden Gids is rechtenvrij beschikbaar via ANP fotonet en de digitale beeldbank van het ANP.
Beeldmateriaal is ook op te vragen bij Creative Venue.

Fotobijschrift: Gouden Gids cover:
Katja Schuurman is het komende jaar hét 'cover model' van de Gouden Gids en de gecombineerde Nationale telefoongids. In twee prachtige creaties, bedrukt met respectievelijk gele en witte pagina's uit de gidsen, siert de actrice en presentatrice de voor- en achterzijden van de nieuwe gidseditie 2004/2005. Volgens marktleider Gouden Gids spreekt Katja een breed publiek aan en onderstreept zij de aantrekkelijkheid van de populaire bedrijvengidsen.

Fotografie: Eric van den Elsen; Visagie en kapper: Renate Mandic; Concept, productie, realisatie: Van Walbeek Etcetera/ Van Wanten.