Vilenzo International NV

PERSBERICHT (6 september 2004)

VILENZO INTERNATIONAL RONDT SANERING VAN ACTIVITEITEN EN MERKEN AF

Vilenzo heeft op vrijdag 3 september een letter of intent getekend met het huidige management van de business unit Vilenzo Amsterdam inzake een management buy-out (mbo). Tevens is er overeenstemming bereikt betreffende een mbo van Björn Borg Retail. Naar verwachting zal op korte termijn ook overeenstemming worden bereikt omtrent een mbo van Björn Borg Wholesale. Verder zal de productie in Madagaskar naar verwachting in oktober definitief worden beëindigd.

Hiermee komt de herstructurering wat betreft het afstoten en beëindigen van activiteiten in een afrondende fase. In het kader van de uitvoering van het in het voorjaar opgestelde business plan zal alle aandacht nu worden gericht op de verdere verbetering van de winstgevendheid van de kernactiviteiten en de versterking van de positionering van de merken.

Het afgeslankte Vilenzo is goed gepositioneerd om zich in de segmenten heren-, kinder- en dameskleding weer op het groeipad te begeven. Binnen Vilenzo Menswear ligt de focus op het versterken van de merken Van Gils, Jaguar, Frans Molenaar en Peter van Holland. Binnen Vilenzo Kidswear ligt de focus op Cakewalk, Jottum, Bad Boys, Bad Girls en Jeep. Deze merken zijn naar verwachting goed in staat om internationaal gezien omzetgroei te realiseren. Bij Vilenzo Womenswear wordt de omzet met name gehaald uit private label producten.

Nu de organisatie zich geheel kan richten op de kernactiviteiten, ligt het in de lijn der verwachting dat ook wat betreft de herfinanciering op afzienbare termijn overeenstemming kan worden bereikt. Vilenzo is momenteel met drie partijen in gesprek.

Belangrijke datum
7 maart 2005 Jaarcijfers 2004

Tilburg, 6 september 2004

Nadere informatie:
De heer B. Doorenbos 06-2070 3259
De heer W. Slot 06-5340 2864
013-594 6800
www.vilenzo.com

Ter informatie:
De merkenportefeuille van Vilenzo Amsterdam bestaat onder meer uit; Salty Dog, Barbara Farber, Dobber en Pointer.